arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۱۰۴
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۰ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۴

شاهزادۀ سعودی تهدید کرد: افشا می کنم!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در پی افزایش احتمال دچار شدن پادشاه عربستان به آلزایمر شدید، یک شاهزاده سعودی تهدید کرد که فاش می کند تصمیمات کنونی کشور را چه کسی صادر می کند.

به گزارش العالم، "سعود بن سیف النصر" بر روی صفحه خود در تویتر، نوشت: اگر پادشاه، دچارعارضه ای شود که او امکان تصمیم گیری را از او بگیرد، عقلای خاندانِ حاکم باید دست به کار شوند و جلوی سوء استفادۀ کسانی که به نام پادشاه برای کشور تصمیم می گیرند، بایستند.

در این میان، "مجتهد" فعال سیاسی معروف سعودی که نام مستعار دارد و برخی، بر این باورند که به سبب مطالب افشاگرانه از داخل خاندان حاکم، ممکن است یکی از شاهزاده ها باشد؛ درباره مطالبِ شاهزاده سعود، نوشت: این نوشته ها، تلمیحاً به دچار شدنِ پادشاه به آلزایمر اشاره داد و حاکی از آن است که جانشین ولیعهد که پسر اوست، به نام پادشاه، زمام تصمیم گیری را به دست گرفته است.

سعود بن سیف النصر، بهترین راه حل در چنین شرایطی را توافق عقلای خاندان بر سر فردِ شایسته تر و اصلح دانست و تاکید کرد که با توجه به چالش های داخلی و منطقه و خارجی که کشور در زمان حاضر گرفتار آن است، باید چنین توافقی صورت گیرد تا شخصِ انتخاب شده، در چنین شرایطی، تحت نظر عقلای خاندان به تصمیم گیری بپردازد و فرصت طلبان را از سوء استفاده از قدرت و حاکمیت بازدارد.

وی با تاکید بر این که برخی، به سبب نفوذ و انتساب به پادشاه، به سوء استفاده از قدرت برای پیشبرد منافع شخصی خود استفاده می پردازند و توجهی به منافع کشور نمی کنند، از سکوت خاندان حاکم در قبال این وضع، ابراز تاسف و تهدید کرد که نام تصمیم گیرندۀ کنونی کشور را فاش خواهد کرد.

مجتهد، همچنین در یکی از پست های خود، به مطالب دیگری از شاهزاده سعود بن سیف النصر اشاره کرد که در آن، از افراد مسئول درخواست کرده بود که هنگام نیاز، بدون داشتنِ مجوز، اقدام کنند؛ وگرنه شخصاً وارد عمل خواهد شد، زیرا اگر هشدار آرام نتیجه ندهد، باید طرف را تحت فشار گذاشت.

وی دربارۀ چگونگی دخالت احتمالیش نیز گفت: درباره واقعیت های رهبری کشور صحبت خواهم کرد و فاش خواهم کرد که تصمیم گیرندۀ واقعی کشور کیست، آن گاه راه حلی را که مناسب می بینم، با ارائه اسم و جزییات و چگونگی تفاهم در خصوص آن ارائه خواهم کرد.

شاهزاده سعود بن سیف النصر، چند روز پیش نیز در مطالبی بر روی تویتر، پُست دادن به شاهزاده احمد بن عبدالعزیز را خواستار شده و تاکید کرده بود که وی "بهترین راه حل" برای بهره برداری از اجماع ملی و مقبولیت مردمی است.

وی همچنین شاهزاده محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع کنونی را به شدت مورد هجمه قرار داد و از حاضر نشدنِ وی در اتاق عملیات به شدت انتقاد کرد و آن را واقعا به مثابۀ به مسخره گرفتن دیگران دانست و سکوت در قبال چنین مساله ای را "فتنه" خواند.
نظرات بینندگان