arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۱۰۶
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۰ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۴
تکذیب هدف قرار گرفتن مواضع حزب‌الله

تجاوز هوایی صهیونیست‌ها به شرق لبنان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی عصر امروز مناطقی در ارتفاعات شرق لبنان را هدف قرار دادند اما شبکه المنار شایعه حمله به مواضع وابسته به حزب‌الله را تکذیب کرد.

به گزارش فارس، وبگاه خبری النشره لبنان، عصر سه‌شنبه (امروز) در خبری فوری از وقوع دو حمله جنگنده‌های صهیونیستی به مناطقی در شرق لبنان خبر داد.

النشره با بیان اینکه هنوز جزئیاتی از این دو حمله در دست نیست، افزود: جنگنده‌های اسرائیل ارتفاعات بریتال و عرسال (بخش شرقی‌) را هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، النشره دقایقی پس از انتشار خبر نخست، در خبر دیگری اعلام کرد، «گزارش‌های اولیه از زخمی شدن شماری از شهروندان لبنانی در دو حمله هوایی اسرائیل به مناطق مشخصی در ارتفاعات بریتال و عرسال حکایت دارد».

از طرف دیگر، تلویزیون المنار نیز خبر دو حمله هوایی را تایید اما اعلام کرد، «اخباری که درباره «حمله رژیم صهیونیستی به یکی از مواضع حزب الله در منطقه البقاع و القلمون منتشر شد»، صحت ندارد.

سلسله کوه‌ها و ارتفاعات شرقی لبنان در مرز با سوریه، در یک ماه گذشته شاهد عملیات نیروهای مقاومت لبنان علیه عناصر تروریستی از جمله گروهک جبهة النصره، شاخه القاعده در سوریه است. حزب‌الله طی چند هفته گذشته مناطق و ارتفاعات مهم منطقه قلمون را به کنترل خود در آورد.

به نظر می‌رسد موفقیت حزب‌الله در عقب‌زدن تروریست‌های النصره، علت اصلی حمله هوایی اسرائیل به ارتفاعات عرسال و بریتال باشد که در مسافت 75 کیلومتری شرق بیروت پایتخت لبنان واقع شده است.
نظرات بینندگان