arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۲ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۴

هارف: مذاکرات وین محدود به زمان نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور ارشد وزیر خارجه آمریکا مجددا تاکید کرد افزایش و کاهش ذخیره اورانیوم غنی شده ایران نقض توافقات جاری نیست.

«ماری هارف» در نشست خبری چهارشنبه خود نیز به مانند دیروز به بحث ذخیره اورانیوم غنی شده ایران پرداخت و گفت: ذخیره اورانیوم ایران شاهد کاهش و افزایش خواهد بود و این امر نقض توافقات جاری با ایران محسوب نمی‌شود.

وی همچنین با اشاره به آغاز دور جدیدی از مذاکرات ایران از روز پنجشنبه در وین این گفتگوها را با توجه به نزدیک شده به ضرب الاجل توافق نهایی از نظر زمانی محدود ندانست و گفت: به تلاش نهایی نزدیک می‌شویم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دیروز نیز در پاسخ به سؤالی درباره مقاله روزنامه نیویورک‌تایمز مبنی بر اینکه افزایش دخایر اورانیوم با غنای پایین ایران می‌تواند مذاکرات هسته‌ای را پیچیده سازد، گفت: "به هیچ وجه. تیم ما این مقاله را صبح امروز (سه‌شنبه) خواند و کاملاً متحیر شد زیرا محتوای اصلی آن کاملاً نادرست بود. اول، این نکته که مقامات غربی یا آمریکایی درگیر از این موضوع ناآگاه بودند و یا مسأله پیامدهای آن کاملاً پوچ است".

هارف همچنین تأکید کرده بود: "بر اساس برنامه اقدام مشترک، ایران می‌تواند ارقام خود در حوزه ذخایر را تغییر دهد. آنها می‌توانند تا پایان تاریخ مقرر و تا زمانی که میزان ذخایر خود را به رقم مشخصی برسانند، این مقادیر را کم و زیاد کنند".
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان