arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۱ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۴

غرویان: حاشیه سازان سخنرانی رئیس جمهور جمع اندک و سازمان یافته بودند/برخی با یونیفرم‌های خاص حاشیه سازان را هدایت می‌کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«محسن غرویان» با بیان این که حاشیه سازان سخنرانی رئیس جمهور جمع اندک اما سازمان یافته بودند، گفت: برخی با یونیفرم خاص حاشیه سازان را هدایت می‌کردند که صورت خوبی نداشت و بسیاری از این قضیه گلایه مند بودند.

آیت الله «محسن غرویان» که امشب(13خرداد) و در زمان سخنرانی «حسن روحانی» در حرم امام خمینی(ره) در آن جا حضور داشت، در خصوص حواشی پیش آمده در زمان سخنرانی رئیس جمهور، گفت: بنده امشب توفیق داشتم که از باب ادای دین به امام خمینی و نوه محترم ایشان که دعوت فرستاده بودند، در مراسم سخنرانی ریاست محترم جمهوری در حرم امام خمینی(ره) حضور داشته باشم و استفاده کنم.

وی در خصوص حواشی پیش آمده در زمان سخنرانی رئیس جمهور و شعاردادن عدهای در این زمان، اظهار داشت: به نظرم این افراد خیلی چشمگیر نبودند؛ یک تعداد اندکی بودند که از قبل برنامه ریزی شده در این مراسم حاضر شده و در صف‌های اول نشسته بودند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم، گفت: این افراد هنگام آمدن روحانی شعار دادند و در حین سخنرانی هم در چند نوبت شعار دادند اما جمعیت کثیر مردم این ها را هدایت و آرام کردو قضیه به نظرم خیلی مهمی نبود.

وی گفت: به نظرم فعالیت این افراد از قبل هم قابل پیش بینی بود؛ چرا که متأسفانه اخیرا روش این دلواپسان، این شده که در این گونه جلسات یک نمایشی می دهند ولی آقای دکتر روحانی هم کاملا مسلط به سخنرانی خودشان ادامه دادند و همان مطالب خودشان را تأکید کردند؛ راه حضرت امام(ره)، مفهموم انتظار امام زمان(عج)، این که ما از امام خمینی(ره) راه اعتدال و مبارزه با استکبار و صهیونیسم را آموختیم و همین راه امام خمینی را ادامه می دهیم.

آیت الله غرویان گفت: آقای دکتر روحانی در سخنرانی شان گفتند که یکی از ویژگی های راه امام خمینی(ره) هم این بود که ایشان فتوا دادند که میزان رأی ملت است و باید به رأی ملت احترام گذاشت؛ در مجموع این ها محورهای اساسی سخنرانی ریاست محترم جمهوری بود.

وی خاطرنشان کرد: این که بلافاصله بعد از سخنرانی ریاست محترم جمهوری توسط برخی گفته شد که یک عده‌ای به خاطر حضور رییس دولت اصلاحات شلوغ کردند و ...، اصلا رییس دولت اصلاحات در این مراسم حضور نداشت و فقط عده‌ای علیه برهم‌زنندگان جلسه شعارهایی همچون مرگ بر منافق دادند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم، با بیان این که قرائن و شواهد فعالیت دلواپسان در زمان سخنرانی رئیس جمهوری نشان می داد، که این حرکت این جمع اندک، خودجوش نبوده است، گفت: متأسفانه در بین این افراد حاشیه ساز، برخی نیز با یونیفرم خاص حضور داشتند که شعار می دادند و آن جمع محدود را هدایت میکردند و این هم خوب نبود چرا که با آن لباس فرم صورت خوبی نداشت و بسیاری از این قضیه گلایه مند بودند.

وی در پاسخ به این سؤال که واکنش آقای روحانی بعد از اتمام سخنرانی نسبت به این مسئله چه بود؟ گفت: آقای رئیس جمهور با دعا برای فرج امام زمان(عج) سخنرانی خود را تمام و رفتند و واکنش خاصی از سوی ایشان نبود.

آیت‌الله غرویان اقدام امشب دلواپسان را خلاف منویات رهبری دانست و گفت: اینگونه برنامه‌ها خلاف منویات مقام معظم رهبری است چرا که ایشان بر همدلی و همزبانی ملت و دولت تاکید داشته و چنین حرکاتی انعکاس خوبی در خار ج از کشور ندارد.

این استاد حوزه در مورد اینکه این بار سخنرانی شخص رییس جمهور توسط عده‌ای دچار اخلال شد، آیا از این به بعد اقدام جدی در برخورد با برهم‌زنندگان جلسات سخنرانی خواهد شد، اظهار کرد: عده‌ای می‌خواستند نظم را بر هم بزنند اما خود مردم خود این افراد را کنترل کردند. به نظرم تدابیر بهتری باید اندیشیده شود. این رویه، رویه غلطی است که عده ای بخواهند نظم جلسه را برهم بزنند. این رویه متاسفانه از زمان دولت قبل در کشور آغاز شده و هنوز عده‌ای آن را ادامه می‌دهند ولی خود مردم جلوی این افراد بی‌نظم را می‌گیرند.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان