arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۳۲
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۸ - ۰۹ اسفند ۱۳۸۹

این فوتبالیست مشهور به نيروي هوايي سلطنتي پیوست/ عکس

لي کروکس مدافع سابق منچسترسيتي که امروز 33 سال سن دارد با پيوستن به نيروي هوايي سلطنتي بريتانيا به يکي از خبرسازترين سوژه هاي رسانه اي در اين کشور تبديل شده است. علاوه بر او خوزه پل ام پوکو هافبک جوان ليتون اورينت هم به دليل تصميم مهمي که اتخاذ کرده، توجه نشريات انگليسي را طي روزهاي اخير به سوي خود جلب کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
لي کروکس مدافع سابق منچسترسيتي که امروز 33 سال سن دارد با پيوستن به نيروي هوايي سلطنتي بريتانيا به يکي از خبرسازترين سوژه هاي رسانه اي در اين کشور تبديل شده است. علاوه بر او خوزه پل ام پوکو هافبک جوان ليتون اورينت هم به دليل تصميم مهمي که اتخاذ کرده، توجه نشريات انگليسي را طي روزهاي اخير به سوي خود جلب کرده است.

به گزارش سرویس ورزشی خبرگزاری انتخاب؛ شايد دليل اصلي خبرسازي اين دو به اين دليل بوده که معمولا عموم مردم فکر مي کنند که بازيکنان فوتبال شخصيتهايي با عيب و ايرادهاي فراوان هستند که از نظر اخلاقي در پايين ترين رده ممکن قرار دارند و براي آنچه بيرون از زمين فوتبال رخ مي دهد کوچکترين ارزشي قائل نيستند. به همين خاطر تصميمات کروکس و ام پوکو در ذهن همه علامت سوال ايجاد کرده و کنجکاوي انگليسيها را برانگيخته است.

کروکس که در فاصله سالهاي 1994 تا 2001 در منچسترسيتي حضور داشت وارد ناوگان هوايي سلطنتي بريتانيا شده و به زودي راهي افغانستان خواهد شد. اين مدافع 33 ساله که در 37 بازي رسمي منچسترسيتي حضور داشته و سپس پيش از وداع از فوتبال در تيمهاي بارنزلي و برادفورد هم به ميدان رفته، سال 2009 مدرک خلبان جنگي خود را گرفت و حالا به زودي به ناوگان هوايي مستقر در سافولک ملحق مي شود و از آنجا براي اولين ماموريت خود در افغانستان آماده خواهد شد.

کروکس گفته که فوتبال بازي کردن و خلبان جنگي بودن مشاغل مشابهي هستند براي اينکه در هردو مورد بايد با يک تيم کار کرد و در کنارياران ديگر بود. از نظر کورکس براي اين فعاليتها بايد از نظر فيزيکي و ذهني آماده بود تا بتوان در هر دو نقش موثر ظاهر شد ولي اگر براي يک بازيکن نتيجه تمرينات در جريان يک مسابقه نمايان مي شود، در مورد يک خلبان جنگي قضيه فرق دارد براي اينکه بايد شب و روز با مقاومت هر چه بيشتر جنگيد و نبرد کرد. کروکس گفته که مراحل آمادگي خود را پشت سرگذاشته و حالا وقت اجراي آنها رسيده است. اما اگر کروکس عجله دارد تا هرچه زودتر راهي خاورميانه و ميادين جنگ شود، ام پوکو بازيکن جوان مسلمان تيم دسته سومي ليتون اورينت از اينکه همراه با ديگر اعضاي تيمش سوار يک هواپيماي خصوصي شود و به لاس وگاس سفر کند، خودداري کرده است.
دليل ام پوکو براي صرفنظر کردن از اين پرواز اعتقادات مذهبي او هستند. بعد از تساوي تاريخي يکشنبه گذشته اين تيم برابر آرسنال در جام حذفي انگليس رئيس اين باشگاه کوچک لندني بري هرن به بازيکنان اين تيم قول داد که سفري تفريحي به لاس وگاس به عنوان جايزه براي آنها در نظر گيرد.
حتي رئيس مي خواست بلافاصله بعد از سوت پايان مسابقه با يک جت خصوصي بازيکنان را به لاس وگاس ببرد ولي اسليد مربي تيم به او گوشزد کرد که تقويم رقابتهاي باشگاهي اجازه چنين کاري را نمي دهد و ليتون مجبور بود دو بازي ديگر انجام دهد. به همين خاطر هرن تصميم گرفت که تعطيلات وعده داده شده را به زمان ديگري موکول سازد.

اما هافبک کونگويي اين تيم که از تاتنهام به صورت قرضي به اين باشگاه پيوسته، اعلام کرد که هرگز سوار آن هواپيما نخواهد شد. او گفته که ترجيح مي دهد به لاس وگاس نرود براي اينکه اين شهر را شهر گناه و وسوسه مي داند و او شخصي معتقد و مذهبي است. نکته جالب اينجا بود که ام پوکو سن خودش را بيش از حد براي وارد شدن به يک کازينو کوچک دانسته است. ام پوکو در جريان ديدار با آرسنال هشت دقيقه به عنوان بازيکن تعويضي به زمين رفت و حالا اميدوار است در جريان بازي برگشت بتواند در ترکيب ثابت ليتون حضور داشته باشد.
نظرات بینندگان