arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۵۰
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۱ - ۱۰ اسفند ۱۳۸۹

پرواز هواپیمای شخصی معمر قذافی به بلاروس

کانال اول تلویزیون دولتی روسیه روز دوشنبه از پرواز هواپیمای شخصی معمر قذافی،دیکتاتور لیبی به مینسک،پایتخت جمهوری بلاروس خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کانال اول تلویزیون دولتی روسیه روز دوشنبه از پرواز هواپیمای شخصی معمر قذافی،دیکتاتور لیبی به مینسک،پایتخت جمهوری بلاروس خبر داد.

به گزارش ایرنا هواپیمای فالکون مدل 900 ای ایکس ، متعلق به قذافی روز جمعه از طرابلس به مینسک پرواز کرده و روز گذشته نیز به طرابلس بازگشت.

بر اساس این گزارش،دیکتاتور لیبی درپرواز هواپیمای شخصی وی از طرابلس به مینسک و بالعکس در داخل آن نبوده است.

در همین حال تارنمای روسی زبان ' اربکا ' نیز از قول تحلیلگران سیاسی احتمال داد که پرواز هواپیمای شخصی قذافی به مینسک به منظور انتقال اعضای خانواده وی به پایتخت جمهوری بلاروس انجام شده باشد.

در گزارش این تارنما از سفر نزدیکان قذافی به مینسک برای خرید سلاح و یا انتقال ذخایر طلای دیکتاتور لیبی به بلاروس به عنوان دیگر دلایل احتمالی پرواز رفت و برگشت هواپیمای شخصی قذافی به مینسک یاد شده است.

بر پایه این گزارش،هرچند وزارت امورخارجه بلاروس امروز این خبر را تکذیب کرد ، اما ناظران پرواز ، مکالمات تنطیم کنندگان پرواز در مجارستان و مالت با خدمه هواپیمای شخصی دیکتاتور لیبی را ضبط کرده اند.

در گزارش تارنمای روسی زبان ' اربکا ' اضافه شده است:لیبی و بلاروس دارای روابط نزدیک سیاسی با یکدیگر بوده و معمر قذافی،دیکتاتور لیبیایی دکترای افتخاری خود را در رشته انفورماتیک و رادیو الکترونیک از دانشگاه دولتی بلاروس دریافت کرده است.

رسانه های گروهی،چهارشنبه گذشته نیز از رد درخواست فرود هواپیمای حامل تعدادی از اعضای خانواده قذافی درفرودگاه بیروت از سوی دولت لبنان خبر داده بودند.
نظرات بینندگان