arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۵۳
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۱ - ۱۰ اسفند ۱۳۸۹

از فردا؛ توزیع ارم طرح ترافیک سال 90

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل ترافیک در مراسم رونمایی آرم طرح ترافیک سال 90 گفت: آرمهای سال 90 از فردا در دفاتر خدمات الکترونیکی توزیع می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون اجرایی سازمان حمل و نقل ترافیک در مراسم رونمایی آرم طرح ترافیک سال 90 گفت: آرمهای سال 90 از فردا در دفاتر خدمات الکترونیکی توزیع می‌شود.

به گزارش مهر، وحید نوروزی صبح سه شنبه با بیان اینکه صد درصد هزینه اشخاص حقیقی به صورت الکترونیکی دریافت می‌شود، گفت: با این روش 30 هزار مراجعه حضوری کاسته خواهد شد.

وی تصریح کرد: صد درصد پرداخت‌ها از سال آینده به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل ترافیک با بیان اینکه تابلوهای زوج و فرد در محدوده طرح نصب شده گفت: ظرف چند روز گذشته مطالب بسیاری در خصوص کوتاهی شهرداری در رابطه با نصب تابلوها منتشر شده که این ادبیات، ادبیات پسندیده‌ای نیست. ادبیات ما در شهرداری ادبیات کار است و با شانتاژها کاری نداریم. از زمانی که مصوبه نصب این تابلوها را دریافت کرده‌ایم کار آغاز شده و دیروز این کار به اتمام رسید.

وی تاکید کرد: نمی‌توان امروز موضوعی را تصویب کرد و از فردا توقع داشته باشیم این تابلوها مانند قارچ رشد کنند. به خصوص در اسفندماه که اوج فعالیت‌های شهرداری و طرح استقبال از بهار در حال انجام است.

نوروزی با اشاره به اخباری مبنی بر کمک دولت به مترو در قالب پول برق و تلفن، گفت:‌ در تمام دنیا توسعه حمل و نقل عمومی با اولویت مترو در دستور کار است و بهتر است به جای بحث‌های متفرقه به اصل کار بپردازیم. کسانی که زمانی از ساخت بی‌.آر.تی فیلم 7 دقیقه‌ای تهیه می‌کردند که این اتوبوس‌ها سبب اختلاط خانم‌ها و آقایان می‌شود حالا می‌گویند چرا در موفقیت‌های تهران در خصوص توسعه بی.آر.تی و مترو و برتری تهران به عنوان 5 شهر برتر اسمی از ما برده نمی‌شود. این موفقیت مبارک همه باشد اما توسعه مترو نیاز به کمک دارد.

وی با اشاره به رونمایی آرم طرح ترافیک سال آینده، گفت: نماد اصلی این آرم زیباترین پل معلق خاورمیانه یعنی پل جوادیه است. همچنین با توجه به برگزیده شدن تهران به عنوان یکی از 5 شهر برتر دنیا در این آرم تصاویری از اتوبوس‌های تندرو و مترو آمده است. همچنین بر پیشانی این آرم نشانه هوشمند شدن محدوده طرح ترافیک هم زده شده است.

نوروزی با بیان اینکه صد درصد محدوده طرح ترافیک به صورت هوشمند کنترل می‌شود، گفت: تغییراتی نیز در پشت برچسب آرم‌های ترافیک اعمال شده و تنها یک جمله اخلاقی بر روی آن نوشته شده است.

وحید نوروزی که آخرین روز مسئولیت خود در مرکز معاینه را فنی سپری می‌کرد با اشاره به فعالیت‌هایش در این مرکز گفت: در طول این 31 ماه فعالیت‌های قابل توجهی انجام شد که می‌توان به برگشت کنیستر به خودروها و تعیین تکلیف مبدل‌های کاتالیستی اشاره کرد.

وی ادامه داد: طی چند روز گذشته نامه‌ای از وزارت صنایع به مرکز معاینه فنی آمد و که بر اساس آن خواستار شدند در کارگروهی تکلیف مبدل‌های کاتالیستی مشخص شود.

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل ترافیک حذف چراغ زنون را که قاتل خاموش شهروندان بود و از منوکسید کربن هم برای آنها خطرناک‌تر محسوب می‌شد از دیگر اقدامات این سازمان عنوان کرد.

نوروزی ارتقا استانداردهای فنی را از دیگر دستاوردهای مرکز معاینه فنی دانست و گفت: بنا بر پیشنهاد مرکز معاینه فنی دولت استانداردهای خودروهای انژکتوری و کاربراتوری را از هم جدا کرد.

وی از پبوستن ستاد معاینه فنی به اتحادیه جهانی مراکز معاینه فنی (سیتا) اشاره کرد و گفت: مراحل اخذ مجوزهای لازم طی شده و برای موافقت نهایی به هیئت وزیران ارسال شده است.

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل ترافیک اضافه کرد: مرکز معاینه فنی به عنوان آزمایشگاه معتمد سازمان محیط زیست از هفته آینده مجوز می‌گیرد و این به آن معناست که مراکز معاینه فنی سراسر کشور که ویژگی‌های لازم برای صدور برچسب معاینه فنی را ندارند پلمپ می‌شوند.
نظرات بینندگان