arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۹۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۶ - ۱۰ اسفند ۱۳۸۹

احمدی نژاد شعر گفت

رييس‌جمهور در ادامه به قرائت ابياتي از شعري كه خود سروده بود پرداخت و اين چنين خواند: ما از تبار رستم، فرهاد و آرشيم / ما از تبار رستم، فرهاد و آرشيم / واندر شراب فتنه آخر سياوشيم / در انتظار رويت آن مهر آخرين / در مجمر سپيده سپندي بر آتشيم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس‌جمهور تصريح كرد: شعر يك تلاش مقدس براي عبور از وادي عقل به وادي عشق است. عشقي كه خود تجلي عقل است. شعر زبان مشترك دل‌هاي آدم‌هاست.

به گزارش ايسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد صبح امروز سه‌شنبه در مراسم اختتاميه پنجمين جشنواره بين‌المللي شعر فجر، با بيان اين‌كه شاعران حقيقت‌خواه در واقع فريادرسان فطرت الهي انسان براي تجربه عشق، عدالت و اميد و تنفس در ملكوت ارزش‌هاي متعالي هستند، گفت: خداي بزرگ را سپاسگزارم كه ايران و سرزمين ايران، گلستاني از گل‌هاي به بار نشسته و خوش‌عطر و خوش‌رنگ از انسان‌هاي متعالي است.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه آثار بجا مانده از شاعران اين سرزمين سرشار از عشق و اميد در سايه توحيد و يگانه‌پرستي است، گفت: جشنواره فجر ميعادي براي تمام شاعران دلسوز است و اميدوارم اين جشنواره در سال‌هاي بعد پرشورتر و گسترده‌تر برگزار شود و اگر من عضو هيات داوران اين جشنواره بودم تمام شركت‌كنندگان در اين جشنواره را به عنوان برندگان اول معرفي مي‌كردم چرا كه قدم گذاشتن در وادي عشق خود اول شدن است.

رييس‌جمهور در ادامه با خواندن اشعاري از سعدي، رودكي، خواجوي كرماني، حافظ، پروين اعتصامي، وحشي بافقي و باباطاهر و با بيان اين‌كه حافظ يك گنج بيكران است، گفت: اعتقاد دارم كه اگر اين فرهنگ و انديشه امروز به دنيا معرفي شود و در دل‌ها و جان‌هاي بشري جاري شود مشكلي در جامعه بشري نخواهد ماند. ريشه مشكلات از آنجاست كه دل‌ها و انديشه‌ها از عشق حقيقي و محبت و از شناخت انسان غافل شده‌اند.

وي ادامه داد: دلي كه سرشار از عشق است موري هم نمي‌آزارد چه برسد به كشتار و قتل‌عام.

احمدي‌نژاد گفت: هر جا و در هر كجاي دنيا شاعري است وقتي كه به كنه دل و انديشه او مراجعه مي‌كنيم مي‌بينيم كه سرشار از عشق پاك و سوزان است. تجلي كمال‌جويي انسان است. شاعري قدم نهادن در راه كمال و رسيدن به وادي عشق و عبور از عقل براي رسيدن به عشق و رسيدن به عشق براي جاري شدن در لايتناهي هستي و شعر شعراي ما سرشار از عشق، پاكي و توحيد است.

رييس‌جمهور در ادامه به قرائت ابياتي از شعري كه خود سروده بود پرداخت و اين چنين خواند: ما از تبار رستم، فرهاد و آرشيم / ما از تبار رستم، فرهاد و آرشيم / واندر شراب فتنه آخر سياوشيم / در انتظار رويت آن مهر آخرين / در مجمر سپيده سپندي بر آتشيم.

در اين مراسم چند تن از شاعران از جمله علي معلم دامغاني، مشفق كاشاني و چند تن از شاعران ديگر به ايراد شعر پرداختند و همچنين حجت‌الاسلام والمسلمين گلپايگاني رييس دفتر مقام معظم رهبري نيز ضمن سخنراني كوتاهي به قرائتي از اشعار خود در مورد غزه پرداخت.

در اين مراسم حسيني وزير ارشاد به ايراد سخنراني پرداخت و بيانيه پاياني اين مراسم قرائت شد. گروه موسيقي ترنم نيز به اجراي برنامه پرداخت.

در اين مراسم حجت‌الاسلام والمسلمين ميرتاج‌الديني معاون پارلماني رييس‌جمهور نيز حضور داشت و با حضور رييس‌جمهور، حسيني وزير ارشاد، حجت‌الاسلام و المسلمين گلپايگاني رييس دفتر مقام معظم رهبري و حجت‌الاسلام و المسلمين ميرتاج‌الديني معاون پارلماني رييس‌جمهور از تعدادي از شاعران برگزيده تقدير شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۰
0
1
هم داره جاخالی میده هم در حال تبلیغ مکتب ایرانی و هم این که دیده رقیب نقاش هستند گفته یک هنری رو کنیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۰
0
0
به به به این هوش مرحبا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۰
0
0
یه لطف کنن لا اقل شعر نخونن ! این یکی رو برای ایرانی دست نخورده بگذارن
نظرات بینندگان