arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۹۰۹
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۹ - ۱۰ اسفند ۱۳۸۹

فراخوان سعد الحریری برای تظاهرات در لبنان

الحریری در مورد مشاركت در دولت اظهار كرد:‌ گروه 14 مارس یك ماه كامل منتظر جواب نجیب میقاتی، نخست وزیر مكلف لبنان بود تا نظر خود را در مورد سه مساله اعلام كند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست‌وزیر سابق لبنان اعلام كرد:‌ در چهاردهم مارس (23 اسفند) جهت اعلام مخالفت با سیطره سلاح به خیابان‌ها خواهیم آمد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبكه المنار‌، سعد الحریری، نخست وزیر سابق لبنان، طی سخنانی كه 90 درصد آن را به مساله سلاح مقاومت اختصاص داد‌، اعلام كرد:‌ روز چهاردهم مارس با شعار مخالفت با سیطره سلاح به خیابان‌ها خواهیم آمد.

الحریری ادعا كرد: مشكل لبنانی‌ها مقاومت در برابر تنها دشمن خارجی غیر لبنانی یعنی اسرائیل نیست بلكه مشكل ما برتری بر برادر لبنانی‌ خود به وسیله سلاح است.

وی در اظهاراتی كینه‌جویانه در مورد اكثریت جدید پارلمانی لبنان مدعی شد: شاید بر این باور باشید كه با قدرت سلاح بتوانید كشور را در دست بگیرید و بازی انتخابات راه بیاندازید و با سلاح خود هنگامی كه اكثریت در دست ندارید رئیس پارلمان و نخست وزیر را به ما تحمیل كنید و چهره رئیس جمهور را خدشه دار كنید!

وی با بیان اینكه مساله سلاح همه چیز را مسموم كرده، افزود:‌ دیگر اجازه نمی‌دهیم سلاح شهدا و اراده لبنانی‌ها و تلاش آنها برای حقیقت و عدالت و زندگی مناسب و مستقل را مسموم كنند.

نخست وزیر سابق لبنان افزود:‌ ما همچنان خواهیم گفت كه لبنان در اولویت است، دولت در اولویت است نه سلاح . ملت و دادگاه بین‌المللی در اولویت است چرا كه ترور رفیق الحریری و شهیدان انقلاب برنج، حادثه‌ نبوده است.

الحریری در مورد مشاركت در دولت اظهار كرد:‌ گروه 14 مارس یك ماه كامل منتظر جواب نجیب میقاتی، نخست وزیر مكلف لبنان بود تا نظر خود را در مورد سه مساله اعلام كند. اول پایان دادن به سیطره سلاح بر زندگی سیاسی‌، دوم پایبندی دولت آینده به دادگاه بین‌المللی و سوم پایبندی به توافقنامه طائف و همانطور كه همه انتظار داشتند وی هیچ پاسخی ارائه نداد و گروه 14 مارس عدم پاسخگویی وی را پاسخی به معنی عدم وجود اراده و تصمیم دانست. بنابراین اعلام كرد كه در دولت آینده جایی ندارد.
نظرات بینندگان