arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۲ - ۱۱ اسفند ۱۳۸۹
تنش در مجلس بر سر اظهارات مطهری: چرا گزارش حادثه کوی دانشگاه قرائت نمي‌شود؟

فریادهای کوچک زاده در مجلس: مطهری! دروغ می گویی

مهدي كوچك زاده نماينده تهران نيز طي تذكري اظهار داشت: در مجلس هشتم كميته توسط آقاي ابوترابي تشكيل شد و موضوع حوادث كوي دانشگاه و كوي سبحان مورد بررسي قرار گرفت و گزارش آن نيز ارائه شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماينده‌ي مردم تهران در خانه ملت، نسبت به قرائت نشدن گزارش تحقيق از حادثه‌ي كوي دانشگاه انتقاد كرد و گفت: چرا گزارش اين تحقيق قرائت نمي‌شود؟

به گزارش خبرگزاری انتخاب، علي مطهري در تذكري با استناد به بند 11 ماده 23 آيين‌نامه داخلي گفت: حادثه‌ي 25 بهمن به هيچ وجه قابل دفاع نيست اما بنده معتقدم همان گونه كه گزارش اين حادثه به سرعت در مجلس قرائت شد، با توجه به اينكه اكنون بيش از يك سال از تشكيل كميته بررسي حادثه‌ي كوي دانشگاه مي‌گذرد و هنوز اين گزارش در مجلس قرائت نشده است، هيات رييسه بايد نسبت به اين موضوع همت بگمارد.

نماينده‌ي مردم تهران در مجلس ادامه داد: با توجه به اينكه مجلس موضع خود را نسبت به اين حادثه مشخص كرده است، خوب است كه دولت هم موضع خود را نسبت به اين حادثه مشخص كند.

وي با اشاره به مصاحبه‌ اخير تلويزيوني احمدي‌نژاد گفت: در اين مصاحبه‌ تلويزيوني، وقتي مصاحبه كننده از وي سوال كرد موضع شما درباره‌ي حادثه‌ي 25 بهمن چيست؟ وي شروع به دفاع از مشايي و رحيمي كرد و به گونه‌اي بحث را عوض كرد.

مطهري تاكيد كرد: انتظار داريم دولت همانند مجلس موضع خود را در اين زمينه مشخص كند.

لاريجاني در پاسخ به تذكر مطهري گفت: در مورد كميته‌اي كه شما فرموديد نتايج آن به قوه‌ي قضاييه ارسال شده، يعني كاري در اين زمينه باقي نمانده است، در واقع مساله توسط آقاي ابوترابي و دوستانشان بررسي شد چون قوه‌ي قضايه به نتايج آنها نياز داشت، لذا نتيجه‌ي كار آنها به قوه‌ي قضاييه منعكس شده است.

كوچك زاده: گزارش كميته كوي دانشگاه به مجلس ارائه شده است

مهدي كوچك زاده نماينده تهران نيز طي تذكري اظهار داشت: در مجلس هشتم كميته توسط آقاي ابوترابي تشكيل شد و موضوع حوادث كوي دانشگاه و كوي سبحان مورد بررسي قرار گرفت و گزارش آن نيز ارائه شد.

وي ادامه داد: اين يك توهين به مجلس است كه يك نماينده نسبت دروغ به مجلس بدهد.

علي لاريجاني كه رياست جلسه علني را برعهده داشت در پاسخ به كوچك زاده گفت: گزارش اوليه ارائه شده است اما بنا بود گزارش ديگري نيز داده شود.

خباز: هيات رئيسه مصلحت ندانست گزارش كوي دانشگاه را قرائت كند

محمدرضا خباز نماينده كاشمر نيز طي تذكري با تاكيد بر اينكه گزارش اوليه حادثه كوي دانشگاه به مجلس ارائه شده است، يادآور شد: البته اين گزارش اوليه نيز مورد اعتراض برخي از همكاران قرار گرفت و بنا بود كه يك گزارش نهايي ارائه شود كه ظاهرا هيات رئيسه اين موضوع را به مصلحت ندانسته است.

لاريجاني در پاسخ به تذكر خباز نيز گفت: گزارش اوليه به مجلس ارائه شده است اما اسناد و مدارك به قوه قضاييه ارسال شد تا قوه قضاييه اين مورد را بررسي كند.

مطهري: گزارشي از حادثه كوي دانشگاه در مجلس قرائت نشد

علي مطهري طي تذكري تاكيد داشت كه مهدي كوچك زاده به وي نسبت دروغ داده است و اين در حالي است كه حتي گزارش اوليه نيز از حادثه كوي دانشگاه قرائت نشده است.

به گفته وي گزارشي كه در مجلس قرائت شد گزارشي از ملاقات آقاي ابوترابي و ساير اعضاي هيات با آقاي موسوي وغيره بود و اساسا هيچ گزارشي از حادثه كوي دانشگاه در صحن مجلس قرائت نشده است.

در همین حال، جواد كريمي قدوسي و يكي ديگر از نمايندگان با فريادهايي قصد قطع صحبت‌هاي وي را داشتند به گونه‌اي كه يكي از نمايندگان با فرياد مي‌گفت: مطهري چرت و پرت مي‌گويد.

اين رفتار بارها تكرار شد تا آنكه مطهري در ميان صحبت‌هاي خود يك لحظه تذكر را قطع كرده و با آرامش خطاب به اين نماينده گفت: ساكت باش.

همچنين بار ديگر كه مطهري در حال ارائه تذكر بود كوچك‌زاده با فرياد بلند خطاب به وي گفت: دروغ مي‌گويي !

علي لاريجاني در پاسخ به مطهري گفت: همان روز كه اين گزارش قرائت شد من در پايان جلسه طي يك جلسه غير علني كه آقايان نادران و زاكاني نيز حضور داشتند گزارش اوليه از حادثه كوي دانشگاه ارائه شد البته اين گزارش يك گزارش اوليه بود و بنا بود كه در ادامه تكميل شود.

عباسي: برخي به ظاهر جريان 25 بهمن را نفي كردند

اسدالله عباسي نماينده رودسر نيز طي تذكري تاكيد داشت: برخي از نمايندگان به جاي اينكه اين گزارش را تاييد كنند به دنبال حاشيه‌سازي هستند.

وي ادامه داد: قوه قضاييه در حال انجام وظيفه خود است اما برخي افراد كه ظاهرا جريان 25 بهمن را نفي كرده بودند امروز موضع ديگري از خود نشان دادند.
كوثري: فرزند شهيد مطهري به فكر باشد

اسماعيل كوثري نماينده تهران نيز طي تذكري گفت: من تاسف مي‌خورم كه چرا بايد يك نفر در مجلس نسبت به گزارشي كه ارائه شد واكنش نشان دهد و آن يك نفر نيز فرزند شهيد مطهري باشد و اينگونه نتواند اصل از فرع تشخيص دهد.

وي با بيان اينكه من مطهري را دوست دارم كه اين مطالب را مي‌گوييم ،ادامه داد: من اين مطالب را عنوان مي‌كنم تا وي به فكر باشد و آيا براي وي اثبات نشده كه آمريكا و صهيونيست جنايتكارند؟

لاريجاني در پاسخ به كوثري نيز گفت: شما نبايد از طريق تريبون يكديگر را نصيحت كنيد شما با يكديگر رفيق هستيد و مي‌توانيد بنشينيد و صحبت كنيد.

رسايي: حوادث كوي دانشگاه تنها براي تحت شعاع قراردادن موارد ديگر بود

حميد رسايي نماينده تهران نيز طي تذكري گفت: كاملاً مشخص بود كه آقاي مطهري چه مي‌خواهد بگويد و ما همه بايد متوجه آن بوديم.

وي ادامه داد: همان روز كه گزارش آقايان ابوترابي و زاكاني و برخي ديگر ازدوستان از تريبون مجلس قرائت شد برخي افراد موضع گيري كردند و آقاي كوچك زاده نسبت به اين موضع گيري‌ها تذكر داد كه يكي از نمايندگان خطاب به وي گفت: كوچك زادگان نبايد در مورد بزرگ زادگان اظهارنظر كنند.

رسايي افزود: من بايد اعلام كنم كه همان فرد يك سال بعد متوجه شد آقاي كروبي بزرگ زاده نيست.

وي ادامه داد: شايد آن روز بسياري از افراد متوجه نبودند كه فتنه يك دعواي انتخاباتي نيست و حوادث كوي دانشگاه و كوي سبحان تنها براي تحت شعاع قرار دادن برخي موارد ديگر بود.

اين عضو كميسيون فرهنگي تاكيد كرد: يك نفر دويست ميليون تومان هزينه كرده بود تا يك سري اراذل و اوباش براي آتش كشيدن ميادين تهران اقدام كنند.

اين عضو فراكسيون انقلاب اسلامي تصريح كرد: اين درست نيست كه بعد از يك موضوع اصلي كه حتي اعضاي فراكسيون اقليت نيز در مورد اين موضوع اعتقاد دارند كه عناصر جاسوسي پشت اين حادثه هستند اين تذكرداده شود.

به گفته وي اين تذكر همچون آن است كه يك نفر فضله موشي را در يك غذاي پاك بياندازد تا آن غذا را خراب كنند.

كواكبيان: فرزند شهيد مطهري افتخار مجلس است
مصطفي كواكبيان نماينده سمنان نيز طي تذكري خطاب به رسايي تاكيد كرده بود فراكسيون اقليت نيز با انها هم نظر است گفت: ‌من از وي خواهش مي‌كنم به نمايندگي از فراكسيون ما صحبت نكند چرا كه ما خود داراي زبان هستيم.

وي خطاب به لاريجاني گفت: انشاءالله كه ديگر حوادثي همچون 25 بهمن اتفاق نمي‌افتد اما شما را به خدا قسم چنانچه مي‌خواهيد اعتدال رعايت شود هياتي تعيين نكنيد كه همه به يك شكل فكر كنند.

كواكبيان گفت: ما در حادثه كوي دانشگاه نيز اين اعتراض را داشتيم حداقل فرزند شهيد مطهري را كه افتخار مجلس است در اين هيات قرار مي‌داديد.

بسياري از نمايندگان نيز قصد داشتند تذكرات ديگري را ارائه دهند كه لاريجاني اين اجازه را به آنها نداد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
حمید
|
Australia
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۱
0
4
من فکر میکنم بین ... شناخته شدن در مجلس بین رسایی و کوچک زاده رقابت شدیدیه!
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۲
0
3
بزار بعد از عید میخونن
غفران زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۲
0
2
من فکر می کنم اقای مطهری پنجاه و هفتی فکر می کنند و نمی دانند کشور در چه وضعیست. مگر گزارش حمله به کوی خوانده می شد اتفاقی می افتاد؟
محمود
|
United States of America
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۲
0
2
با سلام
سوال از آقایان اینست ،این جنبش مرده چگونه سر ازخیابان ها سر برآورد.گیرم اجانب تحریک کرده ویا پشت سر این قضایا آمریکا ،انگلیس واسرائیل بوده، آیا اجانب با مردگان هم حرف می زند!
محسنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۴
0
0
میدانم بعضی ینطق عن الهوا اما علی مطهری مثل پدر گرانقدرشان برای خدا وآبروی اسلام موضع گیری می کنند.زیرا اگر مبلغین اسلام امثال آقای کوچک زاده ورسایی باشندخدابهداداسلام برسد.والآخره خیرمن الاولی
نظرات بینندگان