arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۳ - ۱۱ اسفند ۱۳۸۹

اظهارت تازه اژه ای در مورد موسوی و کروبی

دادستان كل كشور بار ديگر تاكيد كرد كه سران فتنه در زندان حشمتيه نيستند و با محدوديت‌هايي در ارتباطات‌شان در منزل‌شان هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادستان كل كشور بار ديگر تاكيد كرد كه سران فتنه در زندان حشمتيه نيستند و با محدوديت‌هايي در ارتباطات‌شان در منزل‌شان هستند.

به گزارش خبرگزاری انتخاب، غلامحسين محسني‌اژه‌اي در حاشيه‌ي همايش دادستان‌هاي عمومي و انقلاب سراسر كشور در جمع خبرنگاران گفت: در اين همايش چند كارگروه تشكيل شده كه پيرامون موضوعات مختلفي بحث و بررسي مي‌كنند اما موضوع اصلي همايش، ارتقاي امنيت اجتماعي است.

وي افزود: طبيعي است آسيب‌ها و مشكلاتي كه در طول سال جاري داشتيم هم توسط يك كارگروه بررسي مي‌شود و من به عنوان دادستان كل كشور و سخنگوي قوه‌ي قضاييه تاكيد مي‌كنم كه بايد نسبت به اطلاع‌رساني صحيح، سريع و شفاف به مردم گام برداشته شود و اين همايش يك همايش كاربردي، عملياتي و مفيد براي دستگاه قضايي و مردم باشد.

دادستان كل كشور در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره‌ي اظهارات رييس قوه‌ي قضاييه مبني بر برخورد با كساني كه نسبت به مسوولان هتاكي‌هايي انجام مي‌دهند، اظهار كرد: قبلا هم گفته‌ام بداخلاقي، اقدامات خلاف قانون و اقدامات خودسرانه بد است. همه‌ي مردم و مسوولان بايد كمك كنند تا يك فرهنگ متناسب با آن‌چه اسلام مي‌پسندد در جامعه داشته باشيم و اگر كساني مي‌خواهند خودسرانه اقدامي داشته باشند جايي كه لازم است تذكر و جايي كه لازم است هشدار داده شود.

محسني اژه‌اي در پاسخ به اين سوال كه انتقاد قوه‌ي قضاييه از كساني كه از حضور در دادگاه اجتناب مي‌كنند مشخصا درباره‌ي چه كساني بود؟ اظهار كرد: ايشان اشاره داشتند خوب است همه از بزرگان مكتب‌مان تأسي داشته باشيم كه هر وقت قانون مطلبي را مي‌گويد در مقابل قانون خاضع باشيم و اگر كسي به محكمه احضار شد در مقابل قانون ايستادگي نكند و در دادگاه حاضر شود و از خود دفاع كند.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره‌ي تبرئه‌ي متهم باند عقرب سياه و تعجب برخي رسانه‌ها از صدور اين حكم، اظهار كرد: رييس قوه‌ي قضاييه خودشان نسبت به اين موضوع حرف داشتند، پرونده را خواندند و دستوراتي هم صادر كردند.

دادستان كل كشور توضيح داد: وقتي دادگاه نمي‌تواند با توجه به موارد مطرح در پرونده و قرائن و شواهد به مجرميت فردي برسد و او را تبرئه مي‌كند بايد بپذيريم و اگر بي‌جهت فضاسازي كنيم به ضرر همه است. برعكس اگر واقعا قاضي طبق ضوابط آيين دادرسي بررسي كرد و كسي مجرم شناخته شد، برخي در تمام مراحل دادرسي از احضار، رسيدگي و محكوميت فردي كه ممكن است داراي موقعيت اجتماعي باشد شروع به جوسازي مي‌كند.

محسني اژه‌اي در پاسخ به اين سوال كه شما در سخنراني خود بيان كرديد اگر ‌٥/١ ميليون ورودي پرونده را در تعداد بازپرسان و دادياران تقسيم كنيم رقم قابل توجهي مي‌شود، اين رقم دقيقا چقدر است؟ گفت: مسلما بر اثر كمبود قاضي، كار قضات ما زياد است و قضات با احساس مسووليت از وقت خود و خانواده‌شان كم مي‌گذارند و به پرونده‌ها رسيدگي مي‌كنند و معمولا در پايان سال تعداد پرونده‌هاي مختومه به اندازه‌ي وارده است ولي بار سنگيني بر دوش دادسراها و دادگاه‌ها نيز وجود دارد.

وي در پاسخ به سوالي درباره‌ي ادعاي دستگيري سران فتنه توسط رسانه‌هاي خارجي، گفت: روز سه‌شنبه هم به اين سوال پاسخ دادم كه ادعاي آنها مبني بر اين‌كه اين افراد بازداشت شده و به زندان حشمتيه برده شده‌اند كذب است. آنها در منازل‌شان هستند ولي محدوديت‌هايي در ارتباطات آنها ايجاد شده است.

دادستان كل كشور در پاسخ به پرسشي درباره‌ي وضعيت روز سه‌شنبه تهران و تعداد افراد بازداشت شده گفت: دشمنان ما و صهيونيست‌ها و آمريكا در روزها در راس آنها اين روزها خيلي تلاش مي‌كنند كه از يك كار كوچك هم فيلمي تهيه كنند و بگويند ايران هم تظاهرات است و مردم ناراضي هستند. با وجود اين همه هياهو و تبليغات، مردم با اين دروغ‌پراكني‌ها آشنا هستند و يكي از نشانه‌هاي دروغ‌پراكني‌هاي‌شان، استيصال‌شان است. اگر كسي بتواند كاري از پيش ببرد نياز به داد و فرياد نيست و كساني كه به اين وسايل كذب دست مي‌زنند، مي‌دانند جايگاه و پايگاهي ندارند.
نظرات بینندگان