arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۳ - ۱۱ اسفند ۱۳۸۹

روباتی که از انسان ها سریعتر می دود

يك روبات جديد به شكل يوزپلنگ كه از سريع‌ترين انسان‌ها نيز سريع‌تر است و يك نابودگر «آندرويد» كه در كنار سربازان به جنگ خواهد پرداخت جزو جديدترين محصولات ارتش آمريكا هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
يك روبات جديد به شكل يوزپلنگ كه از سريع‌ترين انسان‌ها نيز سريع‌تر است و يك نابودگر «آندرويد» كه در كنار سربازان به جنگ خواهد پرداخت جزو جديدترين محصولات ارتش آمريكا هستند.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از ایسنا، اين روبات سريع كه «چيتا» نام دارد توسط شركت «بوستون دايناميكس» ساخته شده كه پيش از اين روبات «بيگ‌داگ» 18 ميليون دلاري را كه در نواحي سخت به انتقال تجهيزات جنگي سربازان مي‌پردازد به جهان معرفي كرده بود.

اما به گفته مارك ريبرت، رئيس اين شركت با وجود قرارداد مولتي ميليون دلاري كه توسط وزارت دفاع آمريكا بسته شده، مقامات ارتش اين كشور هنوز از موارد استفاده اين روبات باخبر نيستند.

به گفته وي، وزارت دفاع آمريكا توجه چنداني به استفاده نهايي اين روبات ندارد و بيشتر بر ساخت فناوري‌هاي جديد متمركز بوده و سپس به موارد استفاده آنها توجه خواهد كرد.

اين روبات چهار پا از تيره پشت منعطف و سر مفصل دار برخوردار بوده و هنگامي كه ساخته شد به تسليحات روباتيك موثر سازمان پروژه‌هاي تحقيقاتي پيشرفته دفاع اضافه خواهد شد.

اين روبات از توانايي‌ دو سريع، گرفتن گوشه‌ها، حركت زيگ‌زاگي و توقف دقيق در نقطه برخوردار است.

هزينه‌هاي اين روبات هنوز آشكار نشده اما قرارداد مولتي ميليوني آن به نظر مي‌رسد كه كمي از بودجه ساليانه 3.2 ميليارد دلاري وزارت دفاع پا را فراتر گذاشته باشد.

يوز‌پلنگ واقعي قادر است با سرعت 112 كيلومتر بر ساعت بدود. شركت بوستون دايناميكس اميدوار است نمونه اوليه را در 20 ماه آينده آماده كند كه سرعتي بين 20 تا 30 مايل بر ساعت برخوردار خواهد بود.

روبات «اطلس» نيز كه بي‌شباهت به آندرويدهاي ويرانگر نيست قرار است به عنوان يك نيروي كمكي در ميادين جنگي مورد استفاده قرار بگيرد.

روبات اطلس

اين روبات از يك بدنه، دو دست و دو پا برخوردار بوده ولي سر نداشته و قادر خواهد بود كه در زمين‌هاي ناهموار حركت كرده، در فواصل تنگ خود را جا كرده و حتي در صورت نياز روي دست و پاي خود بخزد.

سازندگان اين روبات اميدوار هستند كه اين روبات نسبت به نمونه قبلي خود روبات «پتمان» از فناوري پيشرفته‌تري برخوردار باشد.

روبات پتمان براي آزمايش لباس‌هاي محافظ سلاح‌هاي شيميايي براي ارتش مورد استفاده قرار مي‌گيرد و قادر است با سرعت سه مايل بر ساعت حركت كرده و حتي در شرايط بد و در صورت هل دادن در جا بايستد.

شركت بوستون دايناميكس اميدوار است كه بتواند موفقيت روبات بيگ‌داگ خود را در سال 2008 تكرار كند.

روبات «بيگ داگ»

روبات «بيگ‌داگ» قادر به حمل چهار كوله‌پشتي‌ تجهيزات سربازان در زمين‌هاي سنگي و پر فراز و نشيب است كه خودروهاي چرخ‌دار قادر به عبور از آنها نيستند.
نظرات بینندگان