arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۹۶۱
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۵ - ۱۱ اسفند ۱۳۸۹

دردسر شناسنامه خواهر مرده برای داوطلب آزمون وکالت

کارشناس حقوق وقتی با شناسنامه خواهر مرده‌اش در آزمون وکالت شرکت کرد، نمی‌دانست دردسر بزرگی در انتظارش است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کارشناس حقوق وقتی با شناسنامه خواهر مرده‌اش در آزمون وکالت شرکت کرد، نمی‌دانست دردسر بزرگی در انتظارش است.

این دختر که با شکایت نماینده ثبت‌احوال متهم به استفاده از شناسنامه دیگری است، در بازجویی‌ها مدعی شد که شناسنامه‌اش سال‌ها پیش گمشده است.

وقتی مسؤولان امتحان آزمون وکالت متوجه دستکاری در شناسنامه دختر جوانی شدند، موضوع را به پلیس اطلاع دادند و تحقیقات در این باره از همان زمان آغاز شد. در حالی که تصور می‌رفت دختر جوان دست به جعل زده در بازجویی‌های پلیسی به افشای حقایق عجیب پرداخت و گفت: نام اصلی من پریناز است و متولد سال 58 هستم. سال‌ها پیش زمانی که در دوران ابتدایی تحصیل می‌کردم و 9،7 ساله بودم خواهر بزرگم مهین به علت بیماری مرد و خانواده‌ام شناسنامه‌اش را باطل نکردند. در آن زمان به یاد دارم که مادرم می‌گفت برای کوپن، شناسنامه خواهرم را نیاز دارند.

وی افزود: در همان دوران بود که شناسنامه‌ام گم شد و خانواده‌ام هیچ درخواستی برای گرفتن المثنی ندادند. هر جا می‌رفتم باید با شناسنامه خواهرم می‌رفتم. او 4 سال از من بزرگ‌تر بود و همیشه در این زمینه مشکل داشتم. مشکل به خاطر سن و اسمم بود. دچار دوگانگی شده بودم. تا اینکه کم‌کم با این موضوع کنار آمدم و دیگر همه جا وقتی فرم پر می‌کردم مشخصات خواهر مرده‌ام را می‌نوشتم. دیگر برایم عادت شده بود. در رشته حقوق قبول شدم و پس از پایان دوران دانشگاه در آزمون وکالت شرکت کردم. وی افزود: عکس شناسنامه‌ام را به تازگی گرفته بودم و خودم روی شناسنامه چسبانده بودم که مسؤولان آموزش به این موضوع شک کردند و پلیس را در جریان قرار دادند.


پس از اظهارات این کارشناس حقوق، نماینده ثبت‌احوال به طرح شکایت از وی در شعبه دهم بازپرسی دادسرای بعثت پرداخت و ادعای عجیب وی را نپذیرفت. این دختر اکنون متهم به استفاده از شناسنامه دیگری است که بازپرس دستور تحقیقات در این پرونده عجیب را صادر کرده تا زوایای پنهان آن آشکار شود.
نظرات بینندگان