arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۱ - ۱۲ اسفند ۱۳۸۹

توسط استیو جابر؛ نسخه جدید آی پد به نمایش در آمد+تصویر

مدیرعامل بیمار شرکت اپل، استیو جابز چهارشنبه 2 مارس در حضوری غافلگیرانه در مراسم شرکت اپل در سانفرانسیسکو نسخه جدید آی‌پد که باریک‌تر، سبک‌تر و دارای دوربین ویدئویی است را به نمایش درآورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  
مدیرعامل بیمار شرکت اپل، استیو جابز چهارشنبه 2 مارس در حضوری غافلگیرانه در مراسم شرکت اپل در سانفرانسیسکو نسخه جدید آی‌پد که باریک‌تر، سبک‌تر و دارای دوربین ویدئویی است را به نمایش درآورد.

به گزارش «همشهری آنلاین» به نقل از خبرگزاری‌ها؛ جابز که نحیف اما با انرژی به نظر می‌رسید، گفت: «ما مدت زیادی روی این محصول کار کرده بودیم و من نمی‌خواستم این روز بزرگ را از دست بدهم.»

آی‌پد 2 دارای دوربین‌های ویدئویی در جلو و پشت آن است تا به کاربران امکان چت ویدئویی را بدهد و نسبت به نسخه قبلی باریکتر است ـ 8.8 میلی‌متر در برابر 14.4 میلی‌متر.

آی‌پد 2 سبکتر است و وزنی حدود 590 گرم دارد،‌ در حالیکه وزن آی پد یک 680 گرم بود.

آی‌پد حدید قیمت مشابه آی‌پد قبلی را خواهد داشت ـ از 499 دلار تا 829 دلار ـ بسته به اینکه میزان فضای ذخیره آن چقدر باشد و اینکه بتواند به شبکه‌ 3G تلفن‌های همراه متصل شود یا نه.

اپل همچنین یک وسیله الحاقی برای آی‌پد را معرفی کرد که به افراد امکان می‌دهد این کامپیوتر لوحی را به تلویزیون‌های با وضوح بالا متصل کنند، بنابراین می‌توانند ویدئوهای با وضوح تا 1080پیکسل را روی صفحه بزگرتری ببینند.

این پلاگ الحاقی 39 دلاری در پورت شارژ آی‌پد قرار داده می‌شود و می‌تواند به یک کابل HDMI متصل شود.
 



شروع فروش آی‌پد 2 در آمریکا از 11 مارس، در 26 کشور دیگر از جمله مکزیک، نیوزیلند، اسپانیا و سایر کشورهای اروپایی از 25 مارس آغاز می‌شود.

جابز،‌ که در لباس شاخصش بلوز یقه بسته سیاه رنگ و جین آبی رنگ ظاهر شده بود، گفت: «ساال 2010 به سال آی‌پد بدل شد.»

جابز گفت: «ما حدود 15 میلیون آی‌پد در سال 2010 از ماه آوریل تا دسامبر فروختیم. این فروش درآمدی 10 میلیارد دلاری نصیب اپل کرد.»

او افزود: «ما هیچگاه فراورده‌ای با این فروش سریع نداشته‌ایم. ما اکنون 90 درصد بازار را در اختیار داریم.»

جایز گفت:» شرکت‌های رقیب سردرگم شدند، آنها به بخش‌های طراحی‌شان بازگشتند، و طراحی‌شان را پاره کردند.»

جابز 56 ساله، که از تاریخ 17 ژانویه به مرخصی استعلاجی نامحدود رفته است، عملیات روزمره اپل را به مدیر ارشد اجرایی شرکت، تیم کوک،‌ سپرده است.

حابز در سال 2004 به خاطر ابتلا به سرطان لوزالمعده تحت جراحی قرار گرفت و در ابتدای سال 2009 یک پیوند کبد دریافت کرد.

جایز همچنین اعلام کرد که ناشر بزرگ، راندوم هاوس، کتاب‌های الکترونیک برای عرضه در فروشگاه iBook اپل تولید خواهد کرد.
نظرات بینندگان