arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۰۱۹۸
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۱ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

پیدا شدن جسد نیمه سوخته زن جوان در شالیزار

پیدا شدن جسد زن سوخته در شالیزار، معمای پیچیده‌ای را پیش‌روی پلیس قرار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پیکر بی‌جان این زن که 25 ساله است روز دوشنبه 11 خرداد ماه در شالیزار پیدا شد.  بنا بر این گزارش، یکی از ساکنان منطقه هنگامی که برای سرکشی به زمین خود می‌رفت با دیدن جسد نیمه‌سوخته زن جوان، مأموران پلیس را در جریان قرار داد.

مأموران در صحنه پیدا شدن جسد دیدند قسمت‌های زیادی از بدن زن جوان سوخته است. وقتی در بازرسی از آثار بر جای مانده در محل حادثه هیچ نشانه‌ای برای شناسایی قربانی جنایت به دست نیامد، با دستور بازپرس دادسرای سیمرغ جسد زن جوان به پزشکی قانونی انتقال داده شد.
 
متخصصان پزشکی قانونی در جریان مطالعات علمی و کاوش‌های خود به نتایج هولناکی درباره نحوه قتل قربانی حادثه رسیدند.  بر اساس این یافته‌ها مشخص شد که زن ناشناس ابتدا در محل دیگری با اصابت ضربات مرگبار چاقو از پای در آمده و عاملان جنایت برای از بین بردن آثار و نشانه‌های قتل جسد قربانی خود را به این منطقه کشانده‌اند.  بر همین اساس احتمال داده شده عاملان جنایت برای اینکه زن جوان ناشناس بماند، روی قربانی خود بنزین پاشیده و جسد را در همان شالیزار به آتش کشیده‌اند.

از سوی دیگر بررسی‌های تخصصی درباره این جنایت حکایت از آن دارد که زن جوان 24 ساعت پیش از پیدا شدن جسدش اسیر سرنوشت مرگبار خود شده است و همه لباس‌هایی که وی بر تن داشته بر اثر آتش‌سوزی از بین رفته است و تحقیق درباره اینکه زن جوان در خیابان از سوی عاملان قتل شکار شده یا اینکه با آنها آشنایی قبلی داشته را با مشکل روبه‌رو کرده است اما تنها نشانه از لباس‌های وی تکه پارچه‌ای صورتی رنگ است.

در حالی که کارشناسان پزشکی قانونی مازندران با دقت درباره شناسایی قربانی حادثه و سن دقیق قربانی حادثه تحقیقات خود را ادامه می‌دهند، مأموران جنایی پلیس آگاهی مازندران نیز تجسس درباره کشف راز این جنایت هولناک را در دستور کار ویژه خود قرار دادند.

طبق فرضیات مطرح شده در نخستین مرحله از کشف جسد، احتمال وجود نام و مشخصات وی در لیست زنان گمشده  مطرح شد اما با بررسی‌های صورت گرفته نشانی‌های جسد با هیچ یک از کسانی که درباره‌شان پرونده گم شدن تشکیل شده است مطابقت نداشت بنا بر این، این احتمال قوت گرفت که زن جوان از ساکنان شهرهای اطراف یا غیر بومی باشد.

همچنین بررسی درباره رد خودرویی که جسد را با آن به این منطقه انتقال داده‌اند و همچنین آثار بر جای مانده از جای پاها روی زمین‌های سست شالیزاری سرنخ‌های خوبی را در اختیار مأموران قرار داده است که شاخه جدیدی از تحقیقات درباره آن گشوده شده است.  پلیس همچنین بررسی و تحقیق از کشاورزان اطراف محل پیدا شدن جسد را آغاز کرده است تا شاید با توجه به اطلاعاتی که آنها در اختیارشان قرار می‌دهند بتواند به سر نخ‌های قوی تری برای ردیابی عامل یا عاملان جنایت برسد.
نظرات بینندگان