arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۰۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۶ - ۱۲ اسفند ۱۳۸۹

احمدی نژاد: شناخت ما از مفهوم ولايت، بر اساس فهم ايراني از اسلام است

رييس‌جمهور تاكيد كرد: ما به دنبال الگوي اسلامي ايراني هستيم؛ اسلامي به اين مفهوم كه هدف و الگويمان اسلامي باشد و ايراني به اين مفهوم كه با روش‌هاي ايراني كشور را بسازيم، كه البته بحث ديگري وجود دارد به نام اسلام ايراني كه آن را در جاي ديگري باز خواهم كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمود احمدی نژاد رييس جمهور ایران امروز پنجشنبه در دومين روز از سفر استاني خود به لرستان در جمع مديران اين استان گفت:‌ قدر فرصت خدمت رساني را بدانيد، معتقدم انبياء و اوليا آمده‌اند تا بشر را به جامعه موعود برسانند و انقلاب ما هم در همين خط سير است.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از ايسنا، احمدي‌نژاد ادامه داد: صرفنظر از حوادثي كه در يكي دو ماه اخير اتفاق افتاده است، يك جريان عظيم در بدنه جوامع ايجاد شده است و در حال حركت به سوي بازگشت به خط اصيل الهي و انساني است و انقلاب ما مقدمه آن اتفاق عظيم است كه پيامبران وعده آن را داده بودند. آن اتفاق آخري كه وعده داده بودند شروع شده است و ما در دل آن اتفاق آخر هستيم و فرصت خدمت گذاري را يافته‌ايم و بايد قدر آن را بدانيم.

رييس جمهور افزود: امروز ساخت يك سد،‌ يك ورزشگاه و يا يك ساختمان يك حركت انقلابي است، چون دشمنان ما وقتي اين كارها را انجام مي‌دهند آن را به عنوان سند حقانيت انديشه خود معرفي مي‌كنند. آنها تبليغ كرده‌اند كه با انقلابي كه در ايران اتفاق افتاده است كشور ما ديگر امكان رسيدن به قله‌هاي علم و پيشرفت را ندارد، حالا اگر ما كاري كنيم كه نشان دهيم ملتي با آرمان هاي الهي حركت كرده است و دنيا را ساخته است، منطق آنها با شكست مواجه مي‌شود.

وي گفت: علت فشارهايشان در موضوع هسته‌اي نيز به خاطر اين است كه مي‌خواهند جلوي تجلي انديشه ايراني را بگيرند و نگذارند كه دنيا بفهمد با اين انديشه مي‌توان هم دنيا را ساخت و هم مسير تعالي و رشد الهي را طي كرد.

 وي در بخش ديگري از سخنان خود به مديران اين استان تاكيد كرد كه مردم‌دار باشند و گفت:‌ مردم ما را سر كار آورده‌اند، دستگاه‌هاي اجرايي بايد پناهگاه مردم باشد، ما نوكر مردم هستيم و عناوين ما اعتباري است. واقعيت اين است كه مردم ما را استخدام كرده اند تا برايشان كار كنيم، اگر چنين احساسي داشته باشيم ديگر نمي توانيم وقتي كار هست بنشينيم و استراحت كنيم. با اين نگاه مي‌بينيم كه چگونه مشكلات برطرف مي‌شود.

اگر بودجه کم است چرا دائم دكورها و ماشين‌ها عوض مي‌شود

احمدي‌نژاد در ادامه با تاكيد بر اين مهم كه البته بايد براي مسائل كلان استان برنامه‌ريزي كرد، خاطرنشان ساخت: اما نبايد برنامه‌ريزي ما را از رسيدگي به مسائل و مشكلات مردم غافل كند، مشكلات مردم را مشكلات خود بدانيم و براي حل آنها تلاش كنيم، گاهي مشكلات يك خانواده با 300 هزار تومان برطرف شود. هم‌چنين ممكن است سرنوشت تحصيلات يك دانشجو به چندصد هزار تومان شهريه‌اي باشد كه ندارد بدهد، مي‌توان با صرفه‌جويي بسياري از اين مسائل را برطرف كرد. چه كسي مي گويد بودجه كم است؟ اگر بودجه كم است چرا دائم دكورها و ماشين‌ها عوض مي‌شود. نيت خود را صاف كنيد مي بينيد كه محدوديت منابع مالي حل مي‌شود، كسي كه براي خدا و با اخلاص حركت كند منابع مالي تابع او مي‌شود.

طوری وانمود می کنند انگار آمریکا بهشت است

وي ادامه داد: هم اكنون در آمريكا در برخي ايالت‌ها تظاهرات، تحصن و اعتراض وجود دارد، اما اجازه نمي‌دهند اين خبرها پخش شود. طوري وانمود مي‌كنند كه آنجا بهشت برين است. البته براي سرمايه داران بهشت است؛ آيا ما مي‌خواهيم به جايي برسيم كه خانواده‌هاي ما مثل آنها شوند؟ آيا ما مي‌خواهيم به جايي برسيم كه مملكت‌مان را به دست صهيونيست‌ها بدهيم؟ البته چنين نيست؛ ما به دنبال جامعه مهدوي هستيم پس روش‌هايمان هم با آنها فرق دارد.

شناخت ما از مفهوم ولايت، بر اساس فهم ايراني از اسلام است

رييس‌جمهور در ادامه تاكيد كرد: ما به دنبال الگوي اسلامي ايراني هستيم؛ اسلامي به اين مفهوم كه هدف و الگويمان اسلامي باشد و ايراني به اين مفهوم كه با روش‌هاي ايراني كشور را بسازيم، كه البته بحث ديگري وجود دارد به نام اسلام ايراني كه آن را در جاي ديگري باز خواهم كرد.

وي ادامه داد: مفهومي كه ما از ولايت مي شناسيم بر اساس فهم ايراني از اسلام است، نتيجه اين فهم از اسلام در طول 1400 سال فردي مانند امام خميني است، در حالي كه نتيجه اسلام ديگران نتيجه ديگر است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کاتب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۳
0
1
می شود از اقای احمدی نژاد بپرسم وقتی رهبر در باره عزل کسی نامه بنویسد و شخص معزول به مقام حساس تری منصوب شود وضعشان در باره ولایتمداری چه حالتی پیدا می کند
razmandeh
|
Romania
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۳
0
0
می‌خواستم بگم زمان جنگ ایران و عراق را رزمندگان بیاد دارند که همین مردم به جبهه‌ها کمک میکردند یکی‌ براتون میگم .در منطقه غرب کشور بودیم .اسفند سال ۶۶ که یک کامیون ۱۹۲۴ پر از آجیل از کمک‌های مردمی به منطقه آمد و برای تخلیه ما رفتیم جالب که توی بسته‌ها براتون بگم بچه‌های دبستانی کوچولو برای ماها نوشته بودند و ساله جدید را تبریک گفته بودند حالا بعد از این سالها فکر می‌کنم آیا ما ایرانی‌ ها همون مردم هستیم یا عوض شدیم.از تمام رزمندگان تقاضا دارم بریم در خیابانها و به این مردم دوست داشتنی و با ایمان یکی‌ یک دونه از همان آجیل‌ها به یاد آن زمان کادوی نوروز بدیم..چه طور ه ایده ام؟؟؟؟
نظرات بینندگان