arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۰۵۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۱۳ اسفند ۱۳۸۹

طائب: توده ای ها در ارتش و صداو سیما نفوذ مرده بودند

رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز در برابر توطئه‌های دشمن، به سیستم‌های اطلاعاتی نوین و بومی مجهزیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز در برابر توطئه‌های دشمن، به سیستم‌های اطلاعاتی نوین و بومی مجهزیم.

به گزارش واحد مرکزی خبر،حجت ‌الاسلام حسین طائب در مراسم یادواره سه هزار شهید جامعه اطلاعاتی سپاه با اشاره به عملکرد موفق جامعه اطلاعاتی کشور در طول سال‌ های انقلاب اسلامی افزود: حوادثی مانند قتل‌ های زنجیره ‌ای برای ضربه زدن به این جامعه اطلاعاتی شکل گرفت.

وی گفت: قدرت انقلاب اسلامی، قدرت نرم است و امام راحل (ره) در اوایل انقلاب اعلام کردند، اطلاعات ما 36 میلیونی است و این تولید یک قدرت جدید در انقلاب بود.

طائب افزود: در تجزیه طلبی کردستان، سازمان اطلاعات ایران به سرعت خود را شکل داد و با این توطئه مقابله کرد.

وی با بیان اینکه شبکه مخفی حزب توده با پشتوانه حمایتی روس ها که متکثر از آدم ‌های متخصص بود و هیچ سازمانی حتی سازمان‌های آمریکایی هم فکر نمی‌کرد بتوان به آنها ضربه زد، گفت: جوانان اطلاعاتی انقلاب ایران توانستند ضربات زیادی را به این حزب وارد کنند.

طائب افزود: توده ‌ای ‌ها در ارتش، صدا و سیما و دیگر بخش های نظام حضور داشتند و درصدد نفوذ در شبکه سپاه بودند.

وی همچنین به اقدامات منافقین اشاره کرد و گفت: زمانی که شبکه منافقین، دست به اسلحه برد، جامعه اطلاعاتی و مردم به سرعت با آنان مقابله و شهدایی نیز تقدیم انقلاب کردند.

رئیس سازمان اطلاعات سپاه با اشاره به تشکیل شبکه جاسوسی آمریکایی - اسرائیلی در ابتدای تشکیل انقلاب افزود: این شبکه جاسوسی با پیشرفته ترین امکانات و نامرئی نویسی ‌ها، اطلاعات را به آمریکایی‌ها می‌داد و زمانی که ما به این شبکه ضربه زدیم در وهله نخست اعلام کردند که عامل روس‌ ها هستند و بعد از تکذیب روس‌ ها، آمریکایی‌ها از اقدامات اطلاعاتی نیروهای انقلاب متعجب شده بودند به این مسئله اعتراف کردند.

طائب افزود: در زمان جنگ تحمیلی به 2 سازمان mi5 و mi6 انگلیس ماموریت داده شده بود تا یکی بررسی کند که کدام شرکت‌ها تحریم علیه ایران را می‌شکند و دیگری هم مامور شده بود پروژه‌های ایران را شناسایی کند تا در چند مرحله به دست خودشان بیفتد که در این زمان، سازمان اطلاعاتی کشور با هر دوی این سازمان‌ها برخورد کرد.

رئیس سازمان اطلاعات سپاه با اشاره به قتل‌های زنجیره ‌ای در اواخر دهه 70 گفت: برای ضربه زدن به هر نظامی ابتدا سازمان اطلاعات آن را از کار می ‌اندازند و در قتل‌های زنجیره ‌ای، دشمنان می ‌خواستند به سازمان اطلاعات ما ضربه بزنند.

طائب افزود: در این باره، اطلاعات سپاه وارد عمل شد و در یک روز 40 خانه عملیاتی یکی از گروه‌ های مربوط به این قضیه را شناسایی و عوامل آن را دستگیر کرد.

رئیس سازمان اطلاعات سپاه گفت: دشمنان در تلاشند مسیر اشتباه را پیش روی ما بگذارند اما با تبعیت از شهدا که به رهبر اعتقاد داشتند و از ولی فقیه پیروی می کردند، راهشان را ادامه می دهیم و این است رمز پیروزی نظام شکوهمند انقلاب اسلامی در برابر همه دشمنی های استکبار جهانی.
نظرات بینندگان