arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۳ - ۱۳ اسفند ۱۳۸۹

قذافی: به نیکاراگوئه نمی روم

راديو ارتش رژيم صهيونيستي اعلام كرد: قذافي درخواست پناهندگي به نيكاراگوئه را رد كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
راديو ارتش رژيم صهيونيستي اعلام كرد: قذافي درخواست پناهندگي به نيكاراگوئه را رد كرد.

به گزارش ايسنا، راديو ارتش رژيم صهيونيستي به نقل از نزديكان به خانواده‌ي معمر قذافي رهبر ليبي كه در خارج از اين كشور زندگي مي‌كنند، اعلام كرد:‌ برخي از فرزندان قذافي به وي پيشنهاد دادند تا از قدرت كناره‌گيري كند و پيشنهاد پناهندگي سياسي از سوي نيكاراگوئه را بپذيرد اما وي با اين درخواست مخالفت كرد.

بر اساس اين گزارش، فرزندان قذافي موافقت دانيل اورتگا، رئيس جمهور نيكاراگوئه را براي حضور پدرشان در اين كشور كه مورد موافقت آمريكا نيز قرار گرفته‌، جلب كردند اما قذافي كه با اعتراض‌هايي بي‌سابقه در كشورش رو به رو شده و طي آن صدها تن كشته شده‌اند، اين پيشنهاد را رد كرده و تاكيد نمود كه همچنان در قدرت باقي مي‌ماند و با معترضان خواهد جنگيد.

سيف الاسلام، پسر قذافي نيز در اين موضع‌گيري با وي شريك شده و اعلام نمود: ما آماده‌ايم و نمي‌ترسيم.

شوراي امنيت نيز اخيرا تحريم‌هايي را عليه نظام حاكم ليبي اعمال نمود كه شامل تحريم واردات سلاح، بلوكه كردن حساب‌هاي برخي مسئولان بلند پايه‌ي اين كشور و ممنوعيت سفر آنها مي‌شود.

بر اساس گزارش سايت اينترنتي الجزيره، دادگاه جنايي بين‌المللي نيز تحقيقاتي را در خصوص گزارش‌هاي مربوطه به نقض حقوق بشر در ليبي در پي تعليق عضويت اين كشور در شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد آغاز خواهد كرد.

از سوي ديگر نماينده نيكاراگوئه در پارلمان آمريكاي مركزي امروز(جمعه) اعلام كرد كه اخبار منتشر شده مبني بر درخواست معمر قذافي براي پناهندگي سياسي به نيكاراگوئه نادرست است.

وي درادامه افزود:‌ اين اخبار هيچ پايه و اساس درستي نداشته و با هدف خدشه دار كردن وجهه قذافي صورت مي‌گيرد. قذافي قصدي براي پناهنده شدن به ونزوئلا و يا نيكاراگوئه ندارد.

اين مقام نيكاراگوئه همچنين تاكيد كرد:‌ رهبر ليبي تا پايان كار در كشورش باقي مي ماند و روش صدام و فرزندانش را كه در حمله آمريكا به عراق كشته شدند، دنبال خواهد كرد.
نظرات بینندگان