arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۰۸۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۶ - ۱۳ اسفند ۱۳۸۹

استعفای فرزند هاشمی رفسنجانی از مترو/ قالیباف پذیرفت

محسن هاشمی مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) از سمت خود استعفا کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محسن هاشمی مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) از سمت خود استعفا کرد.
 
به گزارش خبرگزاری انتخاب؛ قالیباف نیز با استعفای وی موفقت کرده است.
 
متن نامه ی هاشمی در پی می آید:
 
عطف به استعفاهای مکرر گذشته و پیرو مصوبه اخیر در مورد ابقای اینجانب برای یک دوره جدید، ضمن قدردانی از عنایات و اطمینان مجدد آن بزرگواران، همانگونه که مستحضر می باشید، 17 سالی است که به عنوان عضو، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مترو تهران انجام وظیفه می کنم. خوشبختانه با حمایت اعضای محترم مجمع، هیئت مدیره و همکاری و تلاش کارگران، کارکنان، مشاوران، پیمانکاران و صنعت گران موفق به راه اندازی حدود 125 کیلومتر از خطوط مترو در 4 خط با 75 ایستگاه شده ایم. اخیرا هم انجام 3 میلیارد سفر با حدود 800 واگن در شهر تهران را جشن گرفتیم. در طول این سالها هم سیستم حمل و نقل ریلی تهران توانست کارایی خود را نشان داده و مورد استقبال همشهریان قرار گیرد.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: هم اکنون نیز 15 کیلومتر از تونل و ایستگاه های مترو آماده ریل گذاری و نصب تجهیزات است و در صورت حمایت راه اندازی حدود 15 کیلومتر مترو در سال به راحتی امکان پذیر است و سرعت ساخت تونل با 4 دستگاه حفار اتوماتیک به بیش از 20 کیلومتر در سال خواهد رسید.

در ادامه این نامه آمده است: متاسفانه علی رغم حمایت مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران برای تامین نقدینگی از طرق مختلف از جمله بودجه سالیانه، فاینانس بین المللی، حساب ذخیره ارزی و اوراق مشارکت به دلایل مختلف از جمله تحریم خارجی و مشکلات داخلی امکان استفاده از اعتبارات قانونی فراهم نمی شود و با وجود درآمد ارزی در سالهای اخیر، برنامه های مهم مترو در امر توسعه خطوط با عدم همکاری دولت دچار تاخیر در تجهیز می شود.

وی در این نامه با اشاره به مشکلات نقدینگی برای خدمت رسانی به مردم آورده است: متاسفانه هم اکنون به دلیل کمبود و تجهیز ناقص واگن از نصف ظرفیت خطوط استفاده می شود، این در حالی است که واگن ها و تجهیزات آن در گمرک در حال خاک خوردن هستند.

در این نامه تاکید شده است: اکنون مردمی که خدمت رسانی عزت مدارانه به آنها آرزوی نظام اسلامی و بالاترین عبادت برای مسئولان است و زنان، کودکان و سالخوردگان که از آلودگی هوا و ترافیک به ایستگاههای مترو پناه آورده اند از فشار و ازدحام رنج می برند و تمام پیگیریها از وزارت کشور ، ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت، شورای اسلامی شهر، مجلس و دولت به نتیجه مناسبی که در شان پروژه حیاتی چون مترو باشد نرسیده است.( گزارش دقیق تر مشکلات و پیگیری ها به پیوست این نامه تقدیم می شود)

هاشمی در ادامه این نامه ضمن عرض پوزش ، با بیان اینکه قطعا قبول مسئولیت مجدد در این وضعیت به نفع توسعه و بهره برداری از خطوط مترو نخواهد بود و با اشاره به اینکه برخی مشکلات به وجود آمده و عدم حمایت ها از مترو ممکن است به دلیل حضور وی در مدیریت این شرکت باشد آورده است: برای این که بیشتر از این مردم ، مسافران و توسعه مترو در فشار قرار نگیرند، علی رغم اعتقاد به خدمت و اعتماد به توان جناب عالی و همکارانم خواهشمند است موافقت فرمایید فرد دیگری که امکان ایجاد هماهنگی بیشتر خواهد داشت در راس مدیریت این شرکت قرار گیرد. بدیهی است اینجانب از ادامه هرگونه همکاری با شهرداری و شرکت مترو دریغ نخواهم کرد.


 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
حسام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۳
0
1
ننگ بر قدرت طلبانی که به علت منافع جناحی مردم را از خدمت رسانی مسئولین دلزده می کنند و عملکرد لجبازانشان در این اوضاع تحریم جهانی علیه ما ، مردم و نیروهای خدوم را از همکاری در مدیریت کشور باز می دارند.
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۳
0
6
ما نمیدونیم تا چه زمانی مردم باید چوب این اختلافاتو بخورن.
...
ناشناس
|
NORWAY
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۳
1
2
آخه دیگه کفکیر به ته دیگ خرده و با توجه به سیاستمدار بودن این خانواده آقازاده بهتر دیدند که با شرایط کنونی‌ جا را خالی‌ کنند...
محمود
|
UNITED STATES
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۴
0
1
امروز بازار داغ تهمت ها وافترا ها مربوط به خاندان هاشمی وهاشمی است . تا آقایان سنگر خبرگان را فتح کنند.پس دراین بازار داغ تهمت وافترا خدمت به معنی خیانت قلمداد می شودودرفضای غبار آلود ،کار کردن معنی ندارد!آقایان تازه به دوران رسیده تشنه خدمتندنه تشنه قدرت!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۴
0
1
تا زمانی باید چوب این اختلافاتو بخورنکه بفهمند چگونه و به کی رای بدهند رئیس جمهور شود
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۵
0
1
خدا را شکر که این آقازاده دنیا طلب برای یکبار هم که شده در زنده گی اش و شغلش درست فکر کرد و درست تصمیم گرفت. و به این مناسبت مردم نیز آرامش پیدا نمودند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۵
0
0
شرت کم
نظرات بینندگان