arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۰۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۶ - ۱۳ اسفند ۱۳۸۹

احمد خاتمی با اشاره به تحریم مصباح یزدی: کاش اسم ما هم در این لیست بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اسلام مکتب اعتدال است و در آن افراط و تفریط هیچ جایی ندارد گفت: در عالم سیاست نیز تندروی جواب نمی دهد. موضع داشتن و روشنگری مستدل بسیار خوب است اما فحاشی و فحشی که حد دارد در شان حرکت های انقلابی مردم نیست.
آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه امروز با اشاره به تحریم 80 نفر از مسئولان ایران از سوی آمریکا گفت: اتحادیه اروپا نام 80 نفر از شخصیت های ایرانی را در لیست تحریم خود قرار داد که یکی از این 80 نفر بنده هستم که البته به عنوان کوچکترین خدمتگزار مردم می بالم که  مورد نفرت و بغض استکبار قرار گرفته ام چرا که بعد از هر خطبه بنده را روحانی تندرو ایرانی می نامند درحالیکه اگر تندروی حرکت در مسیر اسلام و ولایت است به آن افتخار می کنم.

وی ادامه داد: اگر خطبه ای بخوانم و رسانه های استکباری من را مورد نقد و حمله قرار ندهند از خطبه خود راضی نیستم.

خاتمی همچنین با اشاره به تحریم آیت الله محمدی یزدی و مصباح یزدی افزود: بسیاری از شخصیت هایی که نامشان در لیست اتحادیه اروپا قرار نداشت ابراز داشته اند که ای کاش اسم ما هم در این لیست بود چرا که مایه افتخار و مباهات است.

وی همچنین به درخواست سفیر انگلیس برای ملاقات با خودش اشاره کرد و گفت: سفیر انگلیس دو بار در تابستان امسال از بنده تقاضای ملاقات کرد که در هر دو دفعه به وی جواب منفی دادم و تودهنی محکمی به سفیر انگلیس زدم چرا که وی به دنبال تطمیع بود. ولی استکبار باید بداند فرزندان امام و فرزندان اسلام هیچ گاه قابل تطمیع نیستند و نمی شود با تهدید هم آنها را ترساند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: غربی ها اعلام داشتند که اموال مسئولان ایرانی را در بانک های خارجی بلوکه می کنند اما باید اعلام کنم که بنده به عنوان یکی از آن 80 نفر تنها یک حساب سیبا در بانک ملی دارم و اگر آنها اموالی از من در آنجا سراغ دارند همه را به نفع خود مصادره کنند و بدانند که یک ساعت زندگی در ایران اسلامی را با یک عمر زندگی مرفه در بلاد کفرآمیز شما عوض نخواهم کرد.

وی همچنین با اشاره به پیام های دیگر تحریم مسئولان ایرانی اظهار داشت: پیام دیگر تحریم اتحادیه اروپا هماهنگی جریان فتنه و سران آن با دنیای استکبار است چرا که همه 80 نفر مسئولان ایرانی در 20ماه فتنه 88 در مقابل سران فتنه موضع گیری کردند و این اتفاق لکه ننگ ابدی برای سران فتنه است.

خاتمی ادامه داد: همچنین از گزارش جامع و مستند مجلس شورای اسلامی علیه فتنه گران تشکر می کنیم و از اینکه نمایندگان منشور جامع علیه فتنه گران را به سرعت تنظیم کردند تشکر مجدد می نماییم.

وی با اشاره به فرا رسیدن نوروز گفت: کشورمان به سمت شادی و فرا رسیدن سال نو می رود و رسانه ها و تلویزیون هم از هم اکنون به استقبال این عید رفته اند. اما در مکتب ما هم شادی و هم حزن وجود دارد و 3 نکته در این خصوص وجود دارد که اولین آن این است که شادی مترادف با غفلت از خدا نیست و به اسم شادی نباید سراغ گناه برویم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: شادی با خرافات هم نباید همراه شود و در شان ملت فرهنگسازی مانند ایران نیست که پایبند به خرافاتی مانند چهارشنبه سوری باشند. و همچنین نباید در شادی ها فقط خود را ببینیم و باید محرومان را به یاد داشته باشیم و فرزندان یتیم را هم یاری کنیم.

وی همچنین در ادامه خطبه های دوم نماز جمعه به مسئله اعتدال اشاره کرد و اظهار داشت: اسلام مکتب اعتدال است و در آن افراط و تفریط هیچ جایی ندارد و در عالم سیاست نیز تندروی جواب نمی دهد. موضع داشتن و روشنگری مستدل بسیار خوب است اما فحاشی و فحشی که حد دارد در شان حرکت های انقلابی مردم نیست.

خاتمی با بیان اینکه هیچ کس حق ندارد از حد و حدود شرع و قانون تخطی کند افزود: باید فضای کشور فضای انتقاد سازنده باشد و نباید به سمتی برود که فضای پرخاش و فحش در کشور حاکم باشد.

خطیب جمعه تهران به خیزش های عظیم مردمی در منطقه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: خیزش 8 هفته ای جهان اسلام هم اکنون پرخروش به پیش می رود که  پیام های روشنی دارد که کمترین گوش شنوایی نیزاین پیام ها را به خوبی درک می کند.پیام روشن این خیزش ها این است که مردم منطقه، اسلام، استقلال و مردم سالاری می خواهند و با صدای بلند فریاد می زنند که چند دهه اسلام ستیزی و مردم ستیزی کافی است و می خواهیم آزاد بر سرنوشت خود مسلط باشیم.

وی ادامه داد: پدیده ای که امروز در جهان اسلام در حال روی دادن است کم نظیر است و اینکه فقط در یک کشور اتفاق می افتد امری طبیعی است اما انقلاب های متعدد و پی در پی در خاورمیانه و کشورهای آفریقایی فقط مختص به مقطع کنونی است و سابقه ای ندارد که این سلسله قیام ها ریشه در بیداری اسلامی دارد و نشان می دهد مردم منطقه بیدار شده اند و حاکمان دیکتاتور را نمی خواهند و باید به حق عصر کنونی را عصر افول دیکتاتورها دانست.

خاتمی تاکید کرد: استکبار جهانی چه بخواهد و چه نخواهد انقلاب های کنونی منطقه در تداوم انقلاب اسلامی است و نشانه های آن این است که مردم همواره در تجمعات دعای فرج می خوانند و این دقیقا چیزی است که دشمن از آن وحشت دارد.

وی تصریح کرد: تلاش استکبار جهانی این است الگویی که هم اکنون مردم منطقه از انقلاب اسلامی گرفته اند توسط آنها مشوه جلوه داده شود که باید بگوییم ایران هم اکنون امن ترین و آرام ترین کشور منطقه است و اینکه دشمنان تلاش دارند به دروغ القاء کنند در ایران اغتشاش است و با آوردن چند ضد انقلاب این الگو را مشوه نشان دهند از حیله های استکباری آنان است.

خطیب جمعه تهران با اشاره به نقش سران فتنه در اغتشاشات 25 بهمن افزود: سران فتنه در 25 بهمن بیشترین خیانت را به استقلال، منافع ملی و مردم کشورمان وارد کردند. چرا که تعدادی اندک در این روز خوراک تبلیغاتی دشمن را فراهم کردند و آب به آسیاب استکبار جهانی ریختند.

خاتمی در ادامه با اشاره به حیله های دشمن در شلوغ نشان دادن ایران اظهار داشت: دشمنان هم اکنون به دنبال مشابه سازی اتفاقات منطقه در ایران هستند و می گویند که اگر در کشورهای دیگر با مخالفین برخورد می شود در کشور شما نیز با مخالفین برخورد می شود که باید در پاسخ گفت که نظام ایران نظامی مردمی است و مردم با 98 درصد رای خود به جمهوری اسلامی پایداری خود را اثبات کردند و در طول 32 سال گذشته به طول متوسط هر سال یک انتخابات در ایران روی داده است و نشان می دهد که نظامی مردمی در ایران حاکم است و همواره تلاش آمریکا در طول 32 سال گذشته این بوده است که مردم را از انقلاب اسلامی جدا کنند اما هر چه فعالیت ها علیه انقلاب اسلامی بیشتر شده است حمایت مردمی نیز افزایش پیدا کرده که نشانه عظیم آن در 22 بهمن امسال و راهپیمایی دهها میلیونی مردم نمود پیدا کرد.

وی با بیان اینکه ایران در 32 سال گذشته در مبارزه با دیکتاتورهای منطقه و در راس آن آمریکا بوده است، افزود: کشورمان در جریان 20 ماه فتنه با پیاده نظام ها و دیکتاتورهای وابسته به آمریکا جنگید و اینکه آنها می گویند در انتخابات تقلب روی داده است با رای 85 درصدی مردم و رای قاطع منتخب این سخن عین دیکتاتوری است که در این انتخابات تقلب روی داده است و باید به طور قاطع گفت که نظام جمهوری اسلامی در فتنه 88 با تمام وجود سعی کرد از جمهوریت نظام و رای مردم پاسداری کند.

خاتمی همچنین با اشاره به حوادث لیبی و کشتار عظیم مردم خاطر نشان کرد: در کشور لیبی شاهد دیکتاتوری بی سابقه قذافی هستیم و وی در طول 15 روز هزاران نفر را کشته است و مردم خود را بمباران هوایی کرده است که واقعا امر عجیبی است.

وی ادامه داد: مردم لیبی در تظاهرات و تجمعات خود بارها خواستار سرنگونی نظام فعلی شدند اما قذافی با وقاحت و پررویی در تلویزیون اعلام می دارد که تجمع کنندگان در حمایت از من به خیابان ها آمده اند.

خطیب جمعه تهران در خصوص نقش کشورهای غربی در حوادث لیبی افزود: مباشر تمام جنایات کشور لیبی قذافی است اما در عقبه این جنایت فرانسه، ایتالیا و آمریکا هستند که نمود آن در حذف لیبی از لیست تروریست های بین المللی مشاهده می شود که باید این کشورها را در خط مقدم مجرمین کشتارهای مردم لیبی اضافه کرد.

وی افزود: در روزهای اول انقلاب مردم لیبی آمریکایی ها و دیگر کشورهای غربی هیچ واکنشی نشان نمی دادند و از قذافی حمایت می کردند و خون مردم در آن دوران ارزشی نداشت اما هنگامی که انقلابیون بر چاه های نفت لیبی مسلط شدند غربی ها به دلیل به خطر افتادن منافع بر علیه قذافی موضع گرفتند و خواستار دادگاهی شدن وی شدند که این موضوع نماد لیبرال دموکراسی است که منافع آنها بر مردم ارزش پیدا می کند.

خاتمی در پایان خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران خاطر نشان کرد: زمزمه هایی در منطقه پیچیده شده است که اتحادیه اروپا قصد دخالت نظامی در لیبی را دارد و آمریکا نیز هم اکنون به دلیل به خطر افتادن جایگاه خود به دنبال کسب منافع در لیبی است و به دنبال بهانه ای است تا در مقابل انقلابیون قرار بگیرد که باید گفت دخالت نظام آمریکا ورود در باتلاق دیگر است و مردم تودهنی محکمی به اشغالگران خواهند زد.

امام جمعه موقت تهران همچنین در خطبه اول نماز جمعه با اشاره به قیامت گفت: باید آماده قیامت باشیم چرا که قیامت امری قطعی است و هر کس در این روز با عملش ملاقات می کند.

وی همچنین با اشاره به عوامل مستجاب نشدن دعا افزود: معصیت و نافرمانی خدا، ظلم به مردم، اذیت پدر و مادر، سخن چینی و دو به هم زنی، ترک امر به معروف و نهی از منکر و سبک شمردن نماز از مهمترین عوامل استجابت نشدن دعا است.
 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۴
0
0
هست خودت خبر نداری
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۴
0
0
اقای خاتمی نگران نباش اسم توهم تولیست می آید!
نظرات بینندگان