arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۴ - ۰۴ بهمن ۱۳۸۹

پروین: فدارسیون مقصر است/ با موتور گازي به جت نمي رسيم!

علي پروين سرمربي پيشين تيم ملي گفت: مقصر اصلي ناکامي ايران در جام ملت هاي آسيا فدراسيون فوتبال است و آنها بايد جواب بدهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علي پروين سرمربي پيشين تيم ملي گفت: مقصر اصلي ناکامي ايران در جام ملت هاي آسيا فدراسيون فوتبال است و آنها بايد جواب بدهند.

* به نظر شما در بازي با کره چه اتفاقي براي تيم ملي ما افتاد؟
از سؤال شما خيلي تشکر مي کنم. ناگفته هايي را بايد بگويم که در سينه خودم نگه داشتم. آقاجان فوتبال ما از آسيا عقب تر است. همه بايد بدانند که اين مشکل را داريم و فوتبال ما را هميشه آزار مي دهد.
* چه بايد کرد؟ اين موضوع را شايد خيلي وقت پيش مي دانستيم که فوتبال ما از آسيا عقب تر است؟
هيچ وقت نمي گوييم و قبول نمي کنيم فوتبال ما از آسيا عقب تر است. هر زماني که قبول کرديم از آسيا عقب تريم مي توانيم موفق و برنده شويم. اگر قبول نکرديم باز هم شک نکنيد به در بسته مي خوريم. به جام جهاني نرفتيم و در جام ملت هاي آسيا در مرحله دوم ناموفق بوديم.
* مشکل کجاست؟
نمي دانم چه حرفي بزنم چون سخت است اما هميشه مي نشينيم و مي گوييم غيرت و تعصب را چاشني کار خودمان براي موفقيت کنيم. مگر مي شود با غيرت و تعصب موفق شد؟ پس فوتبال چه مي شود؟ به نظر من اين مشکل به جاهايي برمي گردد که در فوتبال ما دخل و تصرف عميقي دارند.
* مي شود منظورتان را واضح تر بگوييد؟
بله چون دوست دارم تمام حرف هايم را بگويم اعلام مي کنم مقصر اصلي ناکامي تيم ملي ايران فدراسيون فوتبال است و حالا بايد جواب دهد.
* چرا فقط فدراسيون؟
وقتي تيم ملي ما مربي دارد و در قطر مي جنگد تا به مراحل بالاتر صعود کند آقايان به دنبال جايگزين سرمربي تيم ملي هستند. کاري کردند که قطبي قبل از جام ملت هاي آسيا بگويد من بعد از جام ملت ها نيستم. واقعا بازيکنان و سرمربي تيم با چه روحيه اي بايد بجنگند و چگونه بايد شرايط آنها را در حالت عادي قرار داد؟ اين سؤال بي جواب من است.
* اگر کره را مي برديم باز هم اين حرف را مي زديد؟
ببينيد، من علي پروين هستم و حرف هايي که مي زنم براي کمک به فوتبال است چون دلم مي سوزد. وقتي در مرحله مقدماتي عراق، کره شمالي و امارات را برديم اعلام کردم که اين قدر در بوق و کرنا نکنيد و اين مساله را بزرگ جلوه ندهيد چون تازه کار تيم ملي در مرحله دوم آغاز مي شود اما خيلي ها گوش ندادند. حتي به خود شما گفتم کاري نکنيد با بزرگ نمايي پس از سه بازي مقدماتي بچه هاي تيم ملي بقچه اشان را جمع کنند و برگردند اما همه خيال کردند که فلاني يک حرفي زد.
* پس غير از فدراسيون خيلي از افراد ديگر را مقصر مي دانيد؟
به اين حرف ها کاري ندارم من مي گويم مقصر اصلي فدراسيون است. يک چيز ديگر هم هست. آقاي خياباني؛ گزارشگر محترم بازي ايران و کره جنوبي و سه بازي مقدماتي تيم ملي، اين حرف هايم به شما هم هست وقتي در سه بازي اول برديم چه صفت ها و لغت هايي به کار برديد اما الان به شما مي گويم که اجازه مي داديد اين تيم در مرحله حذفي موفق شود بعد آن طور با آب و تاب گزارش مي کرديد. همانطور که قبلا گفتم بدترين مرحله يک تورنمنت بزرگ مرحله حذفي است که دست تيم ملي ما را از جام کوتاه کرد.
* بايد چه کار کنيم تا فوتبال ما از اين شرايط نجات پيدا کند؟
من مي دانم الان آقايان مي خواهند چه کار کنند. يک کميته فني درست مي کنند و هر کسي نظري مي دهد و يک تصميم عجيب گرفته مي شود. من هميشه گفته ام و باز هم مي گويم اين کار مشکل ما را حل نمي کند. به نظر من يک نفر مدير فني بالاي سر تيم باشد تا خيلي از مشکلات حل شود. يک روز قلعه نويي را به کميته فني مي آورند اما روز دوم او را دعوت نمي کنند و سرمربي يا مربي انتخاب مي کنند و فردا همين موضوع براي ابراهيم زاده پيش مي آيد. تيم ما در قطر مي جنگد تا بعد از 35 سال کاپ قهرماني را به ايران بياورد اما مصاحبه هاي مختلفي درباره جانشيني قطبي مي شود.
* منظور شما از اين مصاحبه ها چيست؟
هر وقت رسانه ها را مي ديديم مخصوصا در جام ملت هاي آسيا آقاي کفاشيان، تاج، ترابيان و نبي هر کدام يک اظهار نظري در مورد سرمربي جديد تيم ملي مي کردند. اصلا نمي گذارند اين بدبخت ها برگردند تا فکري براي فوتبال مان کنيم که به نفع مملکت باشد. من از شما سؤال مي کنم اگر يکي از اين مصاحبه ها که آقايان انجام دادند بچه هاي تيم ملي و خود قطبي مي ديدند که قطعا ديده اند، چه روحيه اي براي آنها مي ماند؟ بازيکنان بي تفاوت نمي شوند؟
* با آوردن مربي خوب خارجي کار درست مي شود؟
مربي خارجي خوب را فقط بايد براي تيم هاي پايه اي خود بياوريم وگرنه دردي از ما دوا نمي شود. آن هم به شرطي که مربي خوب باشد نه از اين افرادي که با آنها قرارداد مي بنديم و دو روز ديگر پشيمان مي شويم. بايد کسي بيايد که به فوتبال ما کمک کند.
* ترکيب هاي متفاوت قطبي را در طول 4 بازي در جام ملت هاي آسيا چگونه ارزيابي مي کنيد؟
نمي خواهم درباره بازيکني حرف بزنم. من خودم حامي افشين قطبي ام به خاطر پرچم کشورم اما قطبي بزرگترين اشتباه را در ترکيب تيم ملي ايران مقابل کره کرد که براي ما گران تمام شد.
* چرا؟
به نظر من 4 بازيکن در حد و اندازه حضور در ترکيب اصلي ايران در بازي کره نبودند. بر عکس، تعويض هاي خيلي بدي انجام نداديم.
* با چه راهکاري فوتبال ما نجات پيدا خواهد کرد؟
من باز هم مي گويم فوتبال آسيا و مخصوصا شرقي ها در حال حرکت با هواپيماي جت هستند و ما با موتور گازي حرکت مي کنيم. وقتي چند ماه پيش اين حرف را زدم خيلي ها گفتند پروين يه حرفي زده اما الان نتيجه اش را باز ديديم. اميدوارم به فکر پايه سازي در فوتبال باشيم. در صحبت ها يمان دقت کنيم. به موفقيت فوتبالمان بيشتر فکر کنيم تا مردم ما از اين رشته دلسرد نشوند. باور کنيد وقتي ناراحتي مردم را مي بينم دلم مي سوزد اما اميدوارم اين شکست را آويزه گوشمان کنيم و انشاءا... در آينده بهتر باشيم.

برچسب ها: پروین ، ناکامی ، فدارسیون
نظرات بینندگان