arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۱ - ۱۴ اسفند ۱۳۸۹

عسگرپور: روز به روز در حال از دست دادن فرصت‌ها هستیم

پیكر مهری ودادیان بازیگر قدیمی سینما، تلویزیون و تئاتر ایران با بدرقه مردم و هنرمندان در قطعه هنرمندان آرام گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پیكر مهری ودادیان بازیگر قدیمی سینما، تلویزیون و تئاتر ایران با بدرقه مردم و هنرمندان در قطعه هنرمندان آرام گرفت.

به گزارش ایسنا، در مراسم تشییع این هنرمند كه صبح روز گذشته ـ 12 اسفند ماه ـ از مقابل خانه سینما برگزار شد، محمد مهدی عسگرپور ـ مدیرعامل خانه سینما ـ در سخنانی مطرح كرد: خانم ودادیان از جمله افرادی بودند كه سال‌ها به سینما و تئاتر ایران خدمت كردند. من حدود 23 سال پیش افتخار همكاری با ایشان را داشتم و دیدم كه او چگونه زحمت می‌كشد. زنده‌یاد ودادیان مانند بسیاری از عزیزان دیگر در سینما با مظلومیت زندگی كرد و با مظلومیت از دنیا رفت.

 عسگرپور: روز به روز در حال از دست دادن فرصت‌ها هستیم

وی یادآور شد: در جریان بیماری وی كه پنج سال به طول انجامید بعضی‌ها می‌پرسیدند كه خانه سینما یا نهادهای دیگری كه باید به هنرمندان كشور مخصوصا آنهایی كه دچار مشكلاتی می‌شوند، كمك كنند كجا هستند؟ من می‌گویم عزیزان من، خانه سینما همینجاست و همین بضاعتی كه می‌بینند را دارد و روز به روز هم دستش بسته‌تر می‌شود. به نظرم اینكه هنرمندان اینچنین دنیا را ترك كنند هیچ فضیلتی برای مدیران فرهنگی كشور محسوب نمی‌شود. بنابراین اگر فكر می‌كنند با افتتاح خانه سینمای 2 ، 3، 17 ، 19 یا 25 می‌توانند كمكی كنند خواهش می‌كنم، هرچه سریعتر این كار انجام شود، چرا كه ما روز به روز در حال از دست دادن فرصت‌ها هستیم.

 مدیر‌عامل خانه سینما در پایان سخنانش درگذشت مهری ودادیان را به خانواده این هنرمند تسلیت گفت.

ملكه رنجبر: جای بسیاری اینجا خالی است

 ملكه رنجبر ـ بازیگرـ نیز با ابراز تأ‌سف از اینكه بسیاری از هنرمندان در این مراسم حضور ندارند، بیان كرد: از اینكه یك هنرمند قدیمی را از دست دادیم بسیار متاسفم. وی خطاب به شركت‌كنندگان در مراسم گفت: چهره‌های جدید و هنرمندانی كه امروز برای تشییع پیكر مهری ودادیان آمده‌اید، امثال ودادیان زحمتكشانی بودند كه هنر را زنده نگه داشتند. جای بسیاری اینجا خالی است اما مردم یك لحظه هم ما را تنها نمی‌گذارند، چون ما هر كاری انجام دادیم برای خدمت به آن‌ها بوده است. رنجبر خطاب به برخی هنرمندانی كه در این مراسم حضور نداشتند نیز اظهار كرد: افسوس! افسوس! كه شما اینجا نیستید و هیچكدامتان را اینجا نمی‌بینم. امثال ودادیان بودند كه شما اكنون در هنر می‌توانید فعالیت كنید. این افراد بودند كه هنر تا امروز زنده ماند.

مریلا زارعی: گنجینه هنر ما بزرگانش را از دست می‌دهد

سپس مریلا زارعی ـ بازیگر سینما و عضو هیات مدیره‌ خانه سینما ـ با بیان این كه «فكر می‌كنم هنرمندان ما به حمایت بیشتری نیاز دارند»، تصریح كرد: من از طرف همه همكاران عزیزی كه در سینما كار می‌كنند به خانواده خانم ودادیان تسلیت می‌گویم و فكر می‌كنم هنرمندان ما در این لحظات به حمایت بیشتری نیاز دارند. به نظرم، خانم رنجبر باید جای آدم‌های بزرگتری در عرصه‌ی فرهنگ و هنر این مملكت را اینجا خالی می‌كردند.

 وی ادامه داد:آنها باید بدانند گنجینه هنر و فرهنگ ما مثل نفت و گاز نیست كه توصیه كنیم لطفا در آن‌ها صرفه جویی شود. گنجینه هنر ما، بزرگانش را از دست می‌دهد، بزرگانی كه جایگزین ندارند و این مسئولان فرهنگی كشور هستند كه باید در قدردانی از این عزیزان همت كنند.

این بازیگر سینما در پایان سخنانش گفت: خانه سینما و خانواده سینما تا آنجا كه توان داشتند كمك كردند و اگر قصوری احساس شد به این دلیل بوده كه بیش از این توان نداشتیم. از طرف همه خانواده سینما برای خانواده ودادیان توانایی صبر و تحمل این غم را از خدا خواستارم و امیدوارم زمینه‌ای فراهم شود كه از یكدیگر گلایه نكنیم.

دختر ودادیان: از حضورتان تشكر می‌كنم

 همچنین دختر مهری ودادیان كه از شدت ناراحتی به سختی می‌توانست سخن بگوید، با تشكر فراوان از افرادی كه در این مراسم حاضر شدند در چند جمله كوتاه اظهار كرد: من را حلال كنید چرا‌كه امانت‌دار خوبی نبودم و نتوانستم از امانت شما به خوبی مراقبت كنم. شرمنده‌ام از زحماتی كه كشیده شده است. از همه افرادی كه برای تشییع پیكر مادرم اینجا حضور پیدا كردند تشكر می‌كنم.

علی دهكردی: ستاره كسی است كه با عزت زندگی كند

در ادامه این مراسم، علی دهكردی ـ بازیگرـ نیز با تسلیت به خانواده زنده‌یاد ودادیان گفت: می‌خواهم به این نكته اشاره كنم كه وداع بعضی از پیشكسوتان نیز مانند وجودشان برای ما پربركت است. پیشكسوت خوش نامی مانند خانم ودادیان با ما خداحافظی می‌كند و حضور این چنینی دوستان نشان می‌دهد كه به یاد بیاوریم ستاره كسی نیست كه روی صحنه می‌درخشد بلكه ستاره كسی است كه با عزت زندگی می‌كند. ستاره‌های پیشكسوت ما این‌ها هستند نه آن نورهای لحظه‌ای كه می‌آیند و خاموش می‌شوند.

 گیتی معینی: مردم هنرمندان را تنها نمی‌گذارند

 گیتی معینی ـ بازیگر ـ نیز در سخنانی با تشكر از مردمی كه هیچ وقت هنرمندان را تنها نمی‌گذارند، خاطرنشان كرد: از مردمی كه هیچگاه ما را تنها نمی‌گذارند سپاسگزارم. از همه فیلم‌برداران و عكاسانی كه این حضور مردم و این لحظات را ثبت می‌كنند و همچنین خانه‌ی سینما، تشكر می‌كنم. لازم است اینجا از «سوسن» دختر خانم ودادیان كه می‌دیدم چگونه برای مادرش زحمت می‌كشد نیز سپاسگذاری كنم.

 در پایان این مراسم تقی تقدسی نیز با ابراز تاسف از درگذشت زنده یاد ودادیان او را یك انسان كامل كه عاشق امام علی (ع) بود معرفی كرد و برای شادی روحش از خداوند طلب مغفرت كرد.

 به گزارش ایسنا، مراسم ختم زنده یاد مهری ودادیان روز شنبه ساعت 19 تا 20:30 در مسجد الرضا(ع) واقع در میدان آپادانا، میدان نیلوفر برگزار خواهد شد.

در مراسم تشییع پیكر این هنرمند محمد مهدی عسگرپور، فرهاد توحیدی، علی دهكردی، داریوش اسدزاده، ملكه رنجبر،جلال پیشواییان، مهدی میامی،عزت‌الله رمضانی‌فر،حسین شهاب، رحمان مقدم، محمد ابهری، هوشنگ قوام‌لو،حشمت آرمیده، تقی تقدسی، گیتی معینی، علی رویین‌تن، حبیب اسماعیلی، فرامز روشنایی و ... حضور داشتند.

نظرات بینندگان