arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۱۱۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۱ - ۱۴ اسفند ۱۳۸۹

حاتمی کیا، محبوب‌ترین کارگردان ایران شناخته شد

ابراهیم حاتمی کیا در نظرسنجی سایت برنامه هفت با بالاتر قرار گرفتن از اصغر فرهادی، مسعود کیمیایی و داریوش مهرجویی، محبوب‌ترین کارگردان سینمای ایران در بین کارگردانان حضور داشته در جشنواره ۲۹ فجر انتخاب شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ابراهیم حاتمی کیا در نظرسنجی سایت برنامه هفت با بالاتر قرار گرفتن از اصغر فرهادی، مسعود کیمیایی و داریوش مهرجویی، محبوب‌ترین کارگردان سینمای ایران در بین کارگردانان حضور داشته در جشنواره ۲۹ فجر انتخاب شد.

این نظرسنجی در سایت برنامه «هفت»، با طرح چنین سوالی مورد استقبال مردم قرار گرفت: «به نظر شما محبوب‌ترین کارگردانی که در جشنواره امسال وجود دارد چه کسی است؟» و در بین کارگردانان محبوب و مطرح حاضر در جشنواره فجر امسال، سایت برنامه هفت، نام ابراهیم حاتمی کیا، مسعود کیمیایی، اصغر فرهادی و داریوش مهرجویی را در این نظر سنجی قرار داد تا بازدیدکنندگان این سایت، کارگردان محبوب خود را از بین این ۴ کارگردان بزرگ برگزینند و به آن رای دهند.

در پایان این نظرسنجی گسترده اینترنتی که حدود ۲۵ هزار نفر در آن شرکت کردند، ابراهیم حاتمی‌کیا با ۴۲ درصد در صدر این نظرسنجی مردمی قرار گرفت. پس از حاتمی‌کیا، به ترتیب؛ اصغر فرهادی، مسعود کیمیایی و داریوش مهرجویی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

رتبه کارگردانان مطرح در این نظرسنجی:

۱- ابراهیم حاتمی کیا ۴۲- درصد/ ۲- اصغر فرهادی/ ۳-مسعود کیمیایی/۴-داریوش مهرجویی
ابراهیم حاتمی‌کیا متولد ۱۳۴۰ در تهران، تاکنون ۱۶ فیلم سینمایی بلند و ۲ سریال تلویزیونی را کارگردانی کرده است. این کارگردان تا کنون با گرفتن بیش از ۵ سیمرغ بلورین «بهترین فیلم جشنواره فجر» پرافتخارترین فیلمساز جشنواه فجر هم لقب گرفته است.

حاتمی‌کیا در حال حاضر در حال آماده شدن برای پیش تولید پروژه سنگین «چ مثل چمران» است. «فیلمی که در آن، مردم پاوه به سرکردگی شهید چمران، دست به یک قیام گسترده می‌زنند و پس از جنگ سنگین خیابانی؛ منافقانی که بر پاوه مسلط شده بودند را شکست می‌دهند، و شهر پاوه بار دیگر در دست مردم می‌افتد...» تهیه کنندگی این اثر را هم مانند ۳ فیلم قبلی حاتمی‌کیا، محمد پیرهادی بر عهده دارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علي اصغر محرم نزاد از شهرستان شوط آذربايجانغربي از طرفداران شما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۱
0
0
از شما زحمتكش محترم خواهشمنديم سري به ما دور افتادگان بزنيد از بچگي علاقه خاص به بازيگري دارم بنده بصورت قراردادي در فرمانداري شهرستان مشغول كارم مدرك اينجانب داشجوي رشته تاريخ در دانشگاه ازاد اسلامي ماكو هستم صميمانه از شما خواهش مي كنم دراين فيلمها مارا سهيم نمائيد
وحید
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
0
1
آقای حاتمی کیا خیلی دوست داریم این که مردم شما را به عنوان بهترین کارگردان انتخاب میکنن نشون میده مردم کشورم فیلم خوبا میشناسن آثارت برا همیشه ماندگار شده وای چقدر آژانس شیشه ای را دیدیم اما هنوزم برام تازگی داره هنوزم پاش گریه میکنم آقای حاتمی کیا کارت درسته فیلمات مثل چراغن تو دل تاریکی
نظرات بینندگان