arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۱۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۱ - ۱۴ اسفند ۱۳۸۹

سفر قریب‌الوقوع محمود احمدی‌نژاد به عربستان

سید محمد جواد رسولی محلاتی، سفیر ایران در عربستان از سفر قریب‌الوقوع محمود احمدی‌نژاد به ریاض خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید محمد جواد رسولی محلاتی، سفیر ایران در عربستان از سفر قریب‌الوقوع محمود احمدی‌نژاد به ریاض خبر داد.

به گزارش ایران دیپلماتیك، رسولی محلاتی، سفیر ایران در عربستان به زمان دقیق این سفر اشاره‌ای نكرد.

در همین حال روزنامه الجزیره عربستان نوشت قرار است طی چند روز آینده سران تعدادی از كشورهای عربی و اسلامی از جمله عبدالله گل، بشار اسد و عمر البشیر و احتمالا محمود احمدی نژاد طی سفر به عربستان با ملك‌عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان دیدار و بازگشت وی به وطن بعد از طی دوره درمان را خیرمقدم بگویند.

پس از انتشار اسناد ویكی لیكس و افشای درخواست رهبران عربستان از آمریكا برای حمله به ایران، این اولین سفر رسمی محمود احمدی نژاد به عربستان خواهد بود. محمود احمدی نژاد اسناد ویكی لیكس را فاقد هرگونه ارزش برای ایران خوانده بود.

بر اساس مدارك محرمانه ای كه ویكی لیكس منتشر كرده، رهبران اسرائیل، عربستان سعودی، قطر، بحرین و امارات متحده عربی، برنامه اتمی ایران را تهدیدی علیه موجودیت خود دانسته و خواهان حمله آمریكا بوده اند.
این اسناد حاكی از آن است كه ملك عبدالله، پادشاه عربستان سعودی، به طور محرمانه آمریكا را به بمباران تاسیسات اتمی ایران تشویق كرده و گفته است: "سر این مار را قطع كنید."

بر اساس این مدارك ملك عبدالله در جریان یك ملاقات خصوصی با منوچهر متكی وزیر امورخارجه سابق، ایران را متهم به دخالت در امور كشورهای عربی كرده و گفته است: "ما را از شر خود خلاص كنید." وی به وزیر خارجه ایران گفته است: "شما فارسها حق دخالت در امور داخلی اعراب را ندارید." مدارك منتشر شده حاكی از آن است كه ملك عبدالله در گفتگو با مقام های كاخ سفید، ایران را متهم به ایجاد مشكل و بی ثباتی در منطقه كرده و افزوده است: "خدا ما را از شر آنها برهاند."

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
عبدالله
|
Bolivia (Plurinational State of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۴
0
1
اقای احمدی نژاداحتمالا وشاید وانشاءالله برای تشیع

جناره عبذالله به عربستان سفر

خواهندکرد.
نظرات بینندگان