arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۱ - ۱۶ اسفند ۱۳۸۹

حجت الاسلام انصاریان: صدا و تصوير فرهنگ‌های وارداتی تا اتاق‌های مردم هم آمده است

حاج شيخ حسين انصاریان، با اشاره به ضرورت ترویج مبانی اخلاقی در جامعه، گفت: کار انبیاء و ائمه طاهرین، رساندن پیام حق به مردم بود. آنها حیات زندگی مردم را در دنیا، تبدیل به حیات طیبه و در وجود آنها با تشویق به انجام عمل صالح، شایستگی ایجاد می‌کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حاج شيخ حسين انصاریان، با اشاره به ضرورت ترویج مبانی اخلاقی در جامعه، گفت: کار انبیاء و ائمه طاهرین، رساندن پیام حق به مردم بود. آنها حیات زندگی مردم را در دنیا، تبدیل به حیات طیبه و در وجود آنها با تشویق به انجام عمل صالح، شایستگی ایجاد می‌کردند.
‌به گزارش ايلنا به نقل از مركز خبر حوزه ، وي در جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه حقانی قم ادامه داد: اولیاء خاص خداوند، در درجه عالی از اخلاص بودند و تمام عوارض کارشان را که مانند شهادت، کتک‌خوردن، استهزاء و مسخره‌شدن را پذیرفته بودند و برای آنها یقینی بود که تحمل در برابر این عوارض، نوعی جهاد اکبر است.
حجت الاسلام انصاريان خاطرنشان كرد: از پیغمبری که 950 سال مبلغ دین خداوند بود تا جوان‌ترین پیامبران؛ یعنی حضرت مسیح و حضرت یحیی، خالصانه به أمر تبلیغ پرداختند و با خداوند متعال معامله کردند و در مقابل همه دشمنی‌ها،‌استقامت کردند.
این استاد حوزه ادامه داد: امروز انبیاء الهی در میان جامعه نیستند و پرودگار عالم برای پرکردن این خلأ، قلب عده‌ای را متمایل به آمدن به حوزه می‌کند تا علوم الهی را فرا بگیرند و به میان مردم برگردند و رسالت انبیاء را انجام دهند.
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان خطاب به طلاب جوان گفت: طلاب با فعالیت‌های خود، مردم را از فرهنگ‌های وارداتی که صدا و تصویرش تا اتاق‌های مردم نیز آمده است، نجات دهند.
این استاد اخلاق به جایگاه طلاب اشاره و تصریح کرد: یک طلبه اگر جایگاه خود را بشناسد، اعتماد مردم را جلب می‌کند و با جلب اعتماد می‌تواند به تبلیغ دین بپردازد و فقط و فقط با خدای متعال معامله کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان به روایت "من کان لله کان الله له"، مصباح‌الشریعه ترجمه عبدالرزاق گیلانی صفحه 178 اشاره کرده و گفت: اگر کسی برای خدا باشد و برای او کار کند، خداوند متعال نیز برای او خواهد بود. طلبه باید فقط برای خدا درس بخواند. نباید در دل خود مقصدی را مشخص کند؛ بلکه باید خود را به خدای متعال بسپارد.
وی بااشاره به ضرورت توجه طلاب به ادبیات، گفت : یادگیری ادبیات برای طلاب، از کارهای مهم به شمار می­رود؛ زیرا این امر باعث فهم قرآن کریم می­شود و طلبه در این صورت می­تواند قرآن را به خوبی به مردم عرضه کند و آنان را هدایت نماید.
این استاد حوزه ادامه داد: امام سجاد(ع) می‌فرماید: «الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ قَالَ الْمُؤْمِنُ خَلَطَ عِلْمَهُ بِالْحِلْمِ يَجْلِسُ لِيَعْلَمَ وَ يُنْصِتُ لِيَسْلَمَ وَ يَنْطِقُ لِيَفْهَمَ لَا يُحَدِّثُ أَمَانَتَهُ الْأَصْدِقَاءَ وَ لَا يَكْتُمُ شَهَادَتَهُ الْأَعْدَاءَ وَ لَا يَفْعَلُ شَيْئاً مِنَ الْحَقِّ رِيَاءً وَ لَا يَتْرُكُهُ حَيَاءً إِنْ زُكِّيَ خَافَ مِمَّا يَقُولُونَ وَ يَسْتَغْفِرُ اللَّهَ مِمَّا لَا يَعْلَمُونَ» أمالي الصدوق، ص: 494 – 497
«مؤمن علمش را با بردباری مخلوط می­کند و اگر در جلسه ای شرکت می‌کند، برای دانایی خودش است و اگر جایی برای سکوت است، ساکت می‌ماند تا سالم بماند. اگر زبانش را باز می‌کند، برای فهمیدن است و رازهای خود را برای دوستانش بازگو نمی‌کند و از شهادت دادن به حق خودداری نمی‌کند و عبادت و کارهای او با ریا همراه نیست. حق را هیچ وقت به فشار خجالت رها نمی‌کند و اگر در جلوی او از او تعریف کنند، از گفتار آنها می‌ترسد و در ذهن خود از خداوند متعال برای تقصیراتی که دارد، طلب مغفرت می‌کند».
حجت الاسلام و المسلمین انصاریان در پایان یادآور شد: این روایت برای شنیدن نیست، بلکه برای عمل کردن است. طلاب باید به این روایت‌ها عمل کنند و آن را سرلوحه کار خود بدانند و سعی کنند خلأ انبیاء را در جامعه پر کنند.
نظرات بینندگان