arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۱ - ۱۶ اسفند ۱۳۸۹

چرا پوتین از امریکایی ها خوشش نمی آید؟

رئیس‌جمهوری بلاروس به مقامات آمریکایی توصیه کرد که روابط خویش با "ولادیمیر پوتین " نخست وزیر روسیه را خدشه دار نکرده و سعی کنند با او به توافق برسند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  رئیس‌جمهوری بلاروس به مقامات آمریکایی توصیه کرد که روابط خویش با "ولادیمیر پوتین " نخست وزیر روسیه را خدشه دار نکرده و سعی کنند با او به توافق برسند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "الکساندر لوکاشنکو " رئیس‌جمهوری بلاروس در مصاحبه‌ای با روزنامه «واشنگتن پست» آمریکا که روز شنبه منتشر شد، به مقامات آمریکایی توصیه کرد تا روابط خویش با "ولادیمیر پوتین " نخست وزیر روسیه را خدشه دار نکنند.

وی گفت:‌ پوتین از آمریکایی‌ها چندان خوشش نمی‌آید، برای اینکه انسانی سخت‌گیر با تمایلات داخلی است که در هر وضعیتی از منافع روسیه دفاع خواهد کرد.

لوکاشنکو افزود: احتمالا آمریکایی‌ها از این مسئله چندان راضی نیستند و به همین دلیل به آرامی شروع به وارد کردن اتهامات مختلف به وی کرده‌اند.

رئیس‌جمهوری بلاروس تاکید کرد: ما و پوتین روابط بسیار خوبی با هم داریم و بیشتر از ده سال است که با یکدیگر کار می‌کنیم و من به شما توصیه می‌کنم که سعی نکنید به تضعیف روحیه پوتین بپردازید.

لوکاشنکو افزود: پوتین انسان بسیار مسئولی است و اگر وعده‌ای بدهد، حتما به آن عمل خواهد کرد. به همین دلیل شما بهتر است در خصوص مسائل مختلف با او به توافق برسید. اگر می‌خواهید، تلاش کنید از پوتین وعده بگیرد و اگر او بگوید «بله»، برخلاف آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها، کاری را که گفته حتما انجام خواهد داد.

رئیس‌جمهوری بلاروس در رابطه با «از سرگیری مجدد» روابط بین روسیه و آمریکا نیز چنین ابراز عقیده کرد که آمریکا همواره تلاش کرده تا روابطش با روسیه در جهت منافع این کشور از سر گرفته شود.

وی تاکید کرد: البته من به شما توصیه می‌کنم که با روسیه و بخصوص با پوتین با چنین زبانی صحبت نکنید.

نظرات بینندگان