arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۳۹۱
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۱ - ۰۸ تير ۱۳۹۴

کشتی ناوگان آزادی 3 متوقف شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از آنکه یک کشتی سوئدی ناوگان آزادی 3 با هدف شکستن محاصره غزه و کمک رسانی به فلسطینی‌ها به سواحل غزه رسید یگان دریایی رژیم صهیونیستی همانطور که قبلا مقامات صهیونیستی دستور داده بودند این کشتی را توقیف و تاکید کرد که به دیگر کشتی‌های این ناوگان اجازه ورود به غزه را نمی‌دهد.
 
به گزارش الجزیره، کشتی ماریان سوئد وابسته به ناوگان آزادی 3 روز پنجشنبه با هدف شکستن محاصره غزه و کمک رسانی به فلسطینی‌ها از جزایر یونان به سمت نوار غزه به راه افتاد. اما یگان رژیم صهیونیستی این کشتی را توقیف کرد و آن را تحت کنترل خود در آورده است.
 
به گفته رامی عبدو، سخنگوی کمپین اروپایی شکستن نوار غزه، ارتش رژیم صهیونیستی کنترل کشتی سوئدی را در دست گرفته است و پیش از حادثه نیز تماس‌ها قطع شده و تنش‌هایی در این کشتی به وجود آمده است.
 
وی تاکید کرد: توقیف این کشتی پیش بینی شده بود چرا که بیشتر مسئولان اسرائیلی تهدید کرده بودند که کنترل این کشتی را به دست می‌گیرند.
 
وی افزود: اسرائیل به گونه‌ای برخورد می‌کند که انگار فرای قانون قرار دارد.
 
عبدو اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی کشتی سوئدی را به سمت بندر اسدود برده است.
 
منابعی نیز اظهار کردند که به محض نزدیک شدن کشتی سوئدی به سواحل غزه پهپادهای رژیم صهیونیستی بر فراز این سواحل به پرواز درآمدند.
 
سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که دولت این رژیم تصمیم دارد بعد از بازداشت فعالان کشتی سوئدی پیامی را به آنها بدهد.
 
این کشتی سوئدی حامل شخصیت‌های معروفی همچون منصف مرزوقی، رئیس جمهور سابق تونس و باسل غطاس، نماینده عرب پارلمان رژیم صهیونیستی و نویسندگان، هنرمندان و روشنفکرانی از سوئد و کشورهای دیگر است.
 
رامی عبدو خواهان مداخله فوری برای تضمین سلامتی افراد حاضر در کشتی ماریان شد.
 
جمال الخضری، رئیس کمیته مردمی شکستن محاصره غزه نیز تاکید کرد که سه قایق رژیم صهیونیستی به کشتی ماریان نزدیک شده بودند و تماس با منصف مرزوقی قطع شده بود و افراد این کشتی خواهان حمایت از سوی فلسطینی‌ها در برابر اسرائیل شده بودند.
 
این در حالی است که ساکنان نوار غزه خواهان استقبال از کشتی‌های ناوگان آزادی 3 شده‌ و تاکید کرده‌اند که اتحادیه عرب باید اقدام فوری و قاطعی را برای فشار آوردن بر رژیم صهیونیستی جهت عدم حمله به ناوگان آزادی 3 اتخاذ کند.
 
35 پارلمانی اردنی نیز از دولت خود و جامعه جهانی خواستند که برای حمایت از شرکت کنندگان در ناوگان آزادی 3 و ممانعت از تجاوز و حمله صهیونیست‌ها به این ناوگان تلاش کند.
 
این در حالی است که دو کشتی دیگر نیز در ناوگان آزادی 3 بودند اما به اروپا بازگشتند.
 
در این راستا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از عملیات نیروی دریایی اسرائیل که به توقیف کشتی ماریان در مسیرش به غزه منجر شد، تقدیر کرد.
 
نتانیاهو ادعا کرد که اسرائیل تنها دولت دموکراتی است که مطابق قانون از خود دفاع می‌کند.
 
نخست وزیر اسرائیل همچنین مدعی شد: ما نمی‌توانیم اجازه ورود سلاح را به غزه همانند آنچه در مسیر دریا در گذشته رخ داد، بدهیم.
 
نتانیاهو در ادامه ادعاهای مضحک خود تصریح کرد که صدها تلاش قاچاق سلاح به غزه خنثی شده و هیچ محاصره‌ای علیه غزه وجود ندارد و اسرائیل به انتقال کالا به غزه کمک می‌کند. روزانه 800 کامیون با 1.6 میلیون کالا وارد این منطقه می‌شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان