arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۴۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۰۸ تير ۱۳۹۴

آیت‌الله مکارم: معتدلان لیاقت مسئولیت دارند؛ تندروها را در کارها دخالت ندهید

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر این‌که در انتخاب مسؤولان باید شایسته سالاری را رعایت کرد، گفت: تندروها را نباید در کارها دخالت داد ولی افراد معتدل از هر جناحی که باشند لیاقت مسؤولیت و انجام کار را دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر این‌که در انتخاب مسؤولان باید شایسته سالاری را رعایت کرد، گفت: تندروها را نباید در کارها دخالت داد ولی افراد معتدل از هر جناحی که باشند لیاقت مسؤولیت و انجام کار را دارند.

به گزارش «انتخاب»، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در دیدار فریدون همتی سرپرست استانداری قم که عصر امروز برگزار شد، با بیان‌ این‌که شهر قم مشکلات زیادی دارد، گفت: دولت‌ها جایگاه ویژه قم را آنچنان که باید و شاید در عمل قبول نکردند.

وی با اشاره به این‌که قم ویژگی‌های منحصر به فردی دارد، اظهار داشت: یکی از این ویژگی‌ها قرار داشتن بارگاه حضرت معصومه(س) در این شهر است که در سال حدود 20 میلیون زائر را به خود جذب می کند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی ویژگی دوم قم را وجود حوزه علمیه دانست و ابراز داشت: حوزه علمیه قم در دنیا شبیه ندارد و مراکز علمی مانند الازهر مصر و یا مراکز عظیم اسلامی در ریاض در حد و اندازه حوزه علمیه قم نیستند.

این مرجع تقلید در ادامه با تأکید بر این‌که حوزه علمیه قم خدمات زیادی را به نظام داده است، تصریح کرد: حوزه علمیه قم از هزینه کرد وجوهات شرعی طلاب را برای قضاوت، مربی عقیدتی و همچنین امام جمعه تربیت کرده و تحویل نظام می‌دهد.

وی وجود مهاجر از استانها و یا حتی کشور‌های دیگر را از ویژگی‌های دیگر قم دانست و افزود: در شهر قم بین 300 تا 400 پژوهشگاه دینی و حوزوی وجود دارد که بار تشکیل زیر ساخت فرهنگی کشور به دوش این مراکز است.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که مسؤولان سطوح عالی کشور باید نگاه ویژه‌ای به قم داشته باشند، ابراز داشت: خدمت به قم خدمت به نظام و خدمت به عالم تشیع است و هر چقدر که قم آبرومندتر باشد جهان اسلام آبرومند‌تر است.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه اظهار داشت: هر دولتی که سر کار می‌آید تمام عوامل سابق را حذف می‌کند و آدم های خود را بر سر کار می‌آورد و انتخاب این افراد بر اساس شایسته سالاری نیست بلکه بر اساس حزب و یا جناحی است که مد نظر آن مسؤول است و این مسأله سبب هزینه برای مملکت شده است.

وی با اشاره به این‌که یکی از دولت‌ها با شروع مسؤولیت خود 31 استاندار را عوض کرد، تصریح کرد: مگر می‌شود در میان این 31 نفر یک نفر هم لایق و خوب نباشد و اینجاست که متوجه می‌شویم این تغییرات گسترده بر اساس لیاقت و شایسته سالاری نبوده و نیست.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان خطاب به مسؤولان خاطرنشان کرد: تندروها را نباید در کارها دخالت داد ولی افراد معتدل از هر جناحی که باشند لیاقت مسؤولیت و انجام کار را دارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۲۷
غیر قابل انتشار: ۱۴
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
28
61
سخنان بجاوپسندیده ای بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
47
49
درود بر شما
نظرات بینندگان