arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۵ - ۰۸ تير ۱۳۹۴
اعلام جزئيات در نشست سه جانبه بغداد؛

روزنامه سعودي: حيدر العبادي با حضور سپاه در عراق موافقت کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 روزنامه سعودي عکاظ مدعي شد حيدر العبادي نخست وزير عراق با ورود نيروهاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران به خاک عراق موافقت کرده است.

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما، به نوشته امروز روزنامه عکاظ چاپ عربستان در اينترنت، ‌منابع عالي رتبه عراقي گفتند در زمان سفر اخير حيدر العبادي نخست وزير عراق به تهران، توافق هايي نظامي ميان ايران و عراق صورت گرفت مبني بر اين که يگانهائي از سپاه پاسداران انقلاب ايران در اقدامي شبيه به يورش زميني،‌ وارد خاک عراق شوند.

در اين راستا يک مسئول بلندپايه عراقي به عکاظ گفت عبادي درباره جزئيات سفرش به تهران ، چيزي به شوراي وزيران نگفته است و اشاره اي به اين نکرده است که به نيروهاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران اجازه داده است وارد خاک ايران شوند تا از نيروهاي بسيج مردمي عراق حمايت کنند.

بنا به گفته اين مسئول عراقي اين اقدام نيروهاي سپاه، اشغالگري محسوب مي شود.
عکاظ نوشت تهران هم به جزئيات سفر عبادي و توافق هاي نظامي صورت گرفته در اين سفر اشاره اي نکرده است اما اعلام کرد نشست سه جانبه ميان ايران ،‌ سوريه و عراق به زودي در بغداد برگزار مي شود تا همکاريهاي امنيتي و نظامي براي مقابله با داعش افزايش يابد.

عکاظ نوشت قرار است در اين نشست سه جانبه، خبر ورود نيروهاي سپاه پاسداران انقلاب ايران به خاک عراق براي مبارزه با داعش اعلام شود. عبد السلام المالکي از نمايندگان ائتلاف دولت قانون در گفتگو با عکاظ خبر مزبور را تاييد کرد و گفت در نشست سه جانبه ائتلاف جديدي براي مبارزه با تروريسم ايجاد خواهد شد.
نظرات بینندگان