arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۶ - ۰۸ تير ۱۳۹۴

پیگیری قضایی ساخت ویلا در حریم زاینده‌رود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون بهره برداری آب منطقه‌ای استان اصفهان گفت: خانه‌های ویلایی که در حریم زاینده رود ساخته می‌شود، با شکایت شرکت آب منطقه‌ای، مورد پیگیری قضایی قرار می‌گیرد.

به گزارش مهر، علی بصیری پور ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص هفته صرفه جویی آب اظهار داشت: سالانه در بخش شهری حدود ۱۵۰ میلیون مترمکعب و در بخش صنعت نیز ۵۰ میلیون مترمکعب پساب تولید می‌شود که با توجه به ضعف سیستم تصفیه خانه‌ها، پساب‌های تصفیه شده با کیفیت پایین به مزارع کشاورزی داده می‌شود.

وی با اشاره به تمایل بخش صنعت برای استفاده از پساب‌ها، تصریح کرد: در نظر داریم پساب‌ها را به این بخش داده و به ازای آن آبی که در سیستم کارخانجات آنها استفاده می شود را به سایر بخش‌ها منتقل کنیم.

معاون بهره برداری آب منطقه‌ای استان اصفهان بیان داشت: با توجه به شرایط بحرانی آب در استان، استفاده از پساب متقاضیان زیادی در حوزه کشاورزی دارد اما با توجه به اینکه هیچ یک از تصفیه خانه های استان اصفهان استانداردهای کافی را ندارد، بنابراین عمده پساب به صنایع واگذار می‌شود چرا که در صنایع این آب به شکل غیر مستقیم و برای خنک کردن دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

وی اعلام کرد: چربی زدایی از پساب اقدامی است که از سوی شرکت آب منطقه ای اصفهان انجام شده است و آب حاصل از آن به سمت فضای سبز خارج از شهر و کویر هدایت می شود.

بصیری پور ادامه داد: با توجه به اینکه تصفیه پساب های فاضلاب کیفیت لازم را ندارد بخشی از پساب هم برای آبیاری فضای سبز خارج از شهر استفاده می شود.

وی اعلام کرد: تجاوز به حریم رودخانه چند بخش است که ساخت و ساز ویلاها در اطراف زاینده رود بزرگترین چالش این بخش است که از چند دهه پیش این کار انجام گرفته و تاکنون نیز ادامه دارد.

بصیری پور گفت: در همین راستا تمام تمرکز خود را روی شناسایی این اماکن گذاشتیم و پرونده های بسیاری در مراجع قضایی در این خصوص باز شده است اما این در حالی است که برخی از این اماکن به دلیل قدمت بالا و حتی سند دار بودن در پیگیری قضایی آن با مشکل مواجهیم.

وی بیان داشت: طی هشت سال اخیر هیچ ساختمانی نبوده که ساخته شود و پرونده قضایی در خصوص آن در دادگستری ایجاد نشده باشد.
نظرات بینندگان