arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۳ - ۰۸ تير ۱۳۹۴

کامرون: مدرکي درباره هماهنگ بودن حملات تونس، کويت و فرانسه ديده نمي شود

نخست وزیر انگلیس گفت هیچ نشانه ای از هماهنگی بین حملات تونس، کویت و فرانسه دیده نمی شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
نخست وزیر انگلیس گفت هیچ نشانه ای از هماهنگی بین حملات تونس، کویت و فرانسه دیده
نمی شود.


دیوید کامرون در جلسه ی پارلمان انگلیس درباره ی حملات تروریستی در تونس گفت: با ناراحتی بسیار باید به اطلاع مجلس عوام برسانم ما اکنون می دانیم که دست کم هجده تبعه ی انگلیسی کشته و شمار زیادی هم زخمی شدند ، ضمن آنکه شمار تلفات به احتمال زیاد افزایش هم خواهد یافت.

افرادی که کشته شدند گردشگران بی گناه انگلیسی بودند که به همراه دوستان و اعضای خانواده شان به سفر رفته بودند اما به طرزی ناگهانی به قربانیان یکی از بی رحمانه ترین حملات تروریستی طی سالهای اخیر تبدیل شدند.

من اطمینان دارم که کل نمایندگان مجلس به من ملحق می شوند و عمیق ترین تسلیت ها را برای خانوادهها و دوستان کشته شدگان اظهار می کنند.

وی افزود: ما مراسم یادبود قربانیان این حمله ی وحشتناک را برگزار خواهیم کرد.تازه ترین رخدادهای تونس و نیز حملات جداگانه در کویت و فرانسه در جلسه ی کمیته ی ویژه بحران در دولت ، مورد بررسی قرار گرفت. مطلب دیگراین است که ما بلافاصله گام هایی برداشتیم تا به قربانیان انگلیسی حمله ی تونس و خانوادههایشان کمک کنیم. موضوع دیگری که مورد بررسی قرار گرفت همکاری با همپیمانان برای شکست دادن این پدیده ی شوم در دنیا است.

رویدادهای جمعه ی گذشته برای کسانی که این اخبار را در رسانه ها دنبال کردند کاملا آشنا است. یک دانشجوی تندرو که به یک تفنگ کلاشنیکف مسلح بود اقدام به قتل عام گردشگران در سواحل تونس کرد. وی حملات خود را در داخل هتل ادامه داد و در خیابان هم تیراندازی کرد که در نهایت به ضرب گلوله ی پلیس تونس کشته شد. درحالیکه ما اعتقاد داریم این فرد به تنهایی تیراندازی کرده است اما احتمال می دهیم که این فرد بخشی از شبکه ای باشد که از داعش الهام گرفته است. نیروهای امنیتی تونس درحال تحقیق در خصوص همدستان احتمالی این فرد هستند که شاید از این حمله حمایت کرده باشند.

نخست وزیر انگلیس افزود: در همین روز در کویت یک بمب گذار انتحاری اقدام به کشتن (شهید کردن) بیست و هفت نفر و زخمی کردن بیش از دویست نفر در مسجد امام صادق(ع) در نزدیک شهر کویت پایتخت کویت کرد. یک گروه وابسته به داعش مستقر در عربستان سعودی مسئولیت این بمب گذاری انتحاری را بر عهده گرفت. داعش در سوریه اقدام به اعدام یکصد و بیست نفر در کوبانی کرد. در جنوب شرق فرانسه نیز بر اثر انفجار یک نفر کشته و دو نفر زخمی شدند. درحالیکه همه ی این حملات ناشی از یک ایدئولوژی منحرف است اما تا این لحظه هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این حملات هماهنگ بودند.
نظرات بینندگان