arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۵۰۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۰۹ تير ۱۳۹۴
تحلیل AP

در صورت شکست گفتگوهاي هسته‌اي، قدرتهاي جهاني چه گزينه اي در مقابل ايران دارند؟

گزینه جنگ که آمریکا بر روی میز نگاه داشته است طرفدار چندانی ندارد و جامعه جهانی نیز مایل به اعمال تحریم‌های فلج‌کننده بر ایران نیست. در نتیجه دوره خطرناکی از تردید پیش خواهد آمد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در صورت شکست گفتگوهاي هسته‌اي، قدرتهاي جهاني گزينه اي مقابل ايران ندارند

آسوشیتدپرسنوشت: اگر گفتگوهای هسته‌ای ایران شکست بخورد، سایر گزینه‌ها برای کنترل برنامه هسته‌ای ایران طرفدار ندارد.

به گزارش انتخاب ؛ گزینه جنگ که آمریکا بر روی میز نگاه داشته است طرفدار چندانی ندارد و جامعه جهانی نیز مایل به اعمال تحریم‌های فلج‌کننده بر ایران نیست. در نتیجه دوره خطرناکی از تردید پیش خواهد آمد.

این که کدام یک از این احتمالات رخ دهد بستگی دارد به این که کدام یک از طرفین احتیاج بیشتری به توافق هسته‌ای دارد.

آسوشیتدگرس ادامه می دهد: در ظاهر به نظر می رسد ایران موضع ضعیف‌تری دارد اما ایران موضعی اتخاذ کرده است که همگان بر شجاعت آن صحه می‌گذارند.

دولت اوباما نیز که میراث سیاسی اش در معرض خطر است به همان اندازه برای حصول توافق مصمم است.

اسرائیل و کشورهای عرب سنی نظیر عربستان به خاطر تردید نسبت به وعده‌های ایران و نیز توان غرب برای مهار ایران برای حصول هیچ توافقی تمایل ندارند.

در بعد اقتصادی، به نظر می‌رسد جهان برای به‌زانودرآوردن ایران از طریق قطع جریان سرمایه و کالا به این کشور آمادگی ندارد.

این کار مستلزم تحریم پرهزینه زمینی و دریایی این کشور است که از نظر سیاسی نیز انفجارآمیز است و مستلزم اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز کشوری است که دو برابر و نیم ایالت تگزاس آمریکاست.

ای پی می افزاید: در نتیجه، راه واقع‌گرایانه‌تر افزودن بر فشار تحریم‌های کنونی است اما کشورهای دیگر حتی این مساله را نیز به سادگی نخواهند پذیرفت.

برخی کشورها نظیر چین، هند و ژاپن هنوز هم به مقادیر زیادی از نفت ایران وابسته هستند.

ایران بازار گسترده‌ای دارد که شرکت‌های ریز و درشت مشتاق ورود به آن هستند.

هرچه تحریم‌ها بیشتر باقی بمانند، شرکت‌های جهان بیشتر تشویق می‌شوند که راهی برای دورزدن آن پیدا کنند و در نتیجه، تاثیر افزایش تحریم‌ها کاهش خواهد یافت.

در آمریکا، افزایش تحریم‌های ایران در میان مقامات طرفدارانی دارد اما اشتهای موجود برای افزایش تحریم‌های سازمان ملل و اتحادیه اروپا بسیار کمتر است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۲۰
غیر قابل انتشار: ۴
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
34
17
شک نکنید توافق امضا خواهد شد ولی اینکه این توافق چگونه قرار است اجرایی شود خود دور جدیدی از مذاکرات و تنش ها را در پیش خواهد داشت. آنچه که اهمیت دارد توافقی است که کمترین آسیب پذیری در اجرا و بیشترین پنالتی در پی نقض آن برای طرفین رو به هم داشته باشد که در این مورد باید اشاره کرد که پنالتی ما بسیار سنگین خواهد بود چون در ابتدا ما هستیم که باید سایت های فردو و اراک رو تغییر بدیم که خود این تغییرات زمان بر بوده و هزینه به کشور تحمیل میکند و بعدش باید منتظر تایید آژانس و وفای به عهد طرف مقابل باشیم! آمریکا با دستان توانمند خودمان تاسیساتمون رو از ما میگیره و بعدش باید التماس کنیم تا پول و اموال بلاک شده ی ما رو به خودمون پس بده و اجازه ی فعالیت بانکی و اقتصادی به ما بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
احسنت
عیدالحسین معماریان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
38
15
بنظر من اصلا توافق نکردن وخارج شدن از APT FIبهترین گزینه روی میز است
پاسخ ها
خود خودم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
احتمالا شما درامد بالای 10 میلیونی دارید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
3
47
چه توافق بشود چه نشود هیچ سودی به حال مردم ندارد چرا که نفت ۸ دلاری ونفت ۱۲۰ دلاری هیچ تغییری در زندگی قشر متوسط و پایین ایجاد نکرد حتی احمدی نژاد با نفت ۱۲۰ دلاری توانست قشر متوسط را حذف و آنها را با قشر فقیر ادغام کرد حالا گیریم تحریم ها حذف و روزانه ۴ میلیون بشکه نفت بفروشیم چه تفاوتی حاصل می شود
نظرات بینندگان