arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۵۷۳
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۱ - ۰۹ تير ۱۳۹۴

اجرای حکم "قطع ید" برای دو سارق سابقه دار

حکم قطع دست 2 سارق که به تاييد دادگاه تجديدنظر رسيده بود روز گذشته با حضور مقامات قضايي اجراي احکام دادسراي مشهد در زندان مرکزي به اجرا درآمد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حکم قطع دست 2 سارق که به تاييد دادگاه تجديدنظر رسيده بود روز گذشته با حضور مقامات قضايي اجراي احکام دادسراي مشهد در زندان مرکزي به اجرا درآمد.

اولين سارقي که انگشتان وي صبح روز گذشته زير تيغ قرار گرفت، دزد 26ساله اي به نام «م. ع» بود اين سارق که مجرد و در مشهد ساکن است شب هنگام و پس از کج کردن نرده هاي خارجي حفاظ پنجره وارد منزل مي شد او در يکي از سرقت هايي که با همين شگرد انجام داده بود در کمد منزل شاکي را نيز شکسته و چندين ميليون تومان ارز خارجي ، وجه نقد و لوازم ديگر را سرقت کرده بود.

اين درحالي بودکه مالباخته در مسافرت به سر مي برد و سارق جوان در کمال آرامش توانسته بود شب هنگام حرز (اصطلاح حقوقي است وبه مکان مناسبي گفته مي شود که مال عرفا در آن از دستبرد محفوظ مي ماند) منزل وي را شکسته و اموال او را بربايد.

سارق جوان که با اعلام شکايت مالباختگان تحت تعقيب قرار گرفته بود دستگير و در شعبه 136 دادگاه عمومي و جزايي مشهد محاکمه شد.

اگر چه وي سرقت عادي هم انجام داده بود اما قاضي دادگاه وي را به خاطر شکستن حرز به قطع دست محکوم کرد که اين راي با اعتراض متهم روبه رو و پرونده براي رسيدگي دقيق تر به شعبه نهم دادگاه تجديدنظر ارسال شد، بنابراين گزارش، قضات با تجربه دادگاه تجديدنظر نيز پس از رسيدگي به اين پرونده و بررسي محتويات آن و همچنين اعترافات صريح متهم ، راي صادره از سوي دادگاه را تاييد کردند و بدين ترتيب اين پرونده براي اجراي حکم به يکي از شعب اجراي احکام دادسراي مشهد ارسال شد تا اين که روز گذشته با فراهم شدن مقدمات اجراي حکم و درحالي که قضات اجراي احکام نيز در زندان مرکزي مشهد حضور داشتند، دست سارق 26ساله زير تيغ دستگاه قرار گرفت و انگشتان دست وي قطع شد.

مجرم اين پرونده بلافاصله توسط اورژانس به مرکز درماني انتقال يافت.

دومين سارقي که دستش زير گيوتين قرار گرفت دزد جواني بود که بيش از 10فقره سرقت را با شکستن در از منازل مردم فردوس انجام داده و طلا و جواهرات مردم را به سرقت برده بود. اگرچه دادگاه تجديدنظر استان خراسان جنوبي راي صادره درباره قطع يد وي را تاييد کرده بود اما به خاطر اين که امکانات و تجهيزات اجراي حکم در زندان مرکزي مشهد پيشرفته تر است، حکم مجازات اين سارق جوان نيز در زندان مرکزي مشهد به اجرا درآمد و او پس از قطع انگشتان دست به مرکز درماني انتقال يافت.


خراسان

نظرات بینندگان