arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۵۷۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۰۹ تير ۱۳۹۴

سخنگوی دولت: از نامه اوباما به ایران بی اطلاعم / اگر تا فردا به توافق برسیم، خوب است / تمدید بلند مدت در برنامه ما نیست / تعابیر رهبری در مورد تیم مذاکره کننده بی نظیر بود

سخنگوی دولت گفت: اگر نامه‌ای از سوی اوباما به رئیس‌جمهور اایران ارسال شده باشد که سخنگوی دولت اظهارنظر می‌کند و اگر این نامه به رهبری ارسال شده باشد ایشان سایت و دفتر دارند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی دولت: از نامه اوباما به ایران بی اطلاعم / اینکه یک نماینده خبر این نامه را بگوید جای تعجب دارد

سخنگوی دولت گفت: اگر نامه‌ای از سوی اوباما به رئیس‌جمهور ایران ارسال شده باشد که سخنگوی دولت اظهارنظر می‌کند و اگر این نامه به رهبری ارسال شده باشد ایشان سایت و دفتر دارند

‫به گزارش «انتخاب»، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران در خصوص ارسال نامه جدید اوباما به مقامات کشور ضمن اعلام بی‌اطلاعی گفت: از نامه اوباما به مقامات کشور بی‌اطلاعم و به تبع، آن را تأیید نمی‌کنم.

وی همچنین گفت: اگر چنین نامه‌ای به رئیس‌جمهور ارسال شده باشد که سخنگوی دولت اظهارنظر می‌کند و اگر نامه به رهبری ارسال شده باشد ایشان سایت و دفتر دارند، اینکه یک نماینده مجلس خبر این نامه را اعلام کند جای تعجب است.

نوبخت در ادامه نشست خبری امروز خود گفت: مواضع جمهوری اسلامی ایران در باره مذاکرات هسته ای بسیار روشن است.

سخنگوی دولت افزود: چنانچه در این زمینه ابهامی وجود داشت مقام معظم رهبری با توجه به جایگاه قانونی خود در کشور بسیار شفاف و روشن از تیم مذاکره کننده حمایت نمی‌کردند.

وی اضافه کرد: حمایت رهبر معظم انقلاب از اعضای تیم مذاکره کننده و تعابیری که درباره آنان به کار بردند بی نظیر بود.

نوبخت گفت: ایشان مواضع جمهوری اسلامی ایران را در خطوط راهبردی از جمله در بحث هسته ای به صراحت اعلام کرده اند و مطمئن باشید اعضای تیم مذاکره کننده که به فرمایش ایشان فرزندان شجاع، متدین و غیور انقلاب هستند از منافع ملی نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران که کاملا صریح و شفاف است دفاع خواهند کرد.

وی افزود: قطعا اعضای تیم مذاکره کننده که مورد حمایت و اعتماد رهبر معظم انقلاب و ملت ایران هستند از سیاست های مورد نظر نظام دفاع خواهند کرد و در زمینه این مذاکرات هر آنچه سخنگوی کاخ سفید یا دیگران می گویند منویات و آمال خودشان است.

سخنگوی دولت همچنین گفت: اگر قرار باشد توافقی صورت بگیرد یا مذاکرات تمدید شود همه اینها منوط به مجوزهایی است که دستگاه‌های مربوط نظام باید صادر کنند.

وی افزود: به منظور هماهنگی هرچه بیشتر، آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و نیز حسین فریدون به نمایندگی از رئیس جمهور، وزیر امور خارجه را همراهی کرده‌اند.

سخنگوی دولت گفت: ما به دنبال توافق خوب هستیم و اگر چنین توافقی فردا حاصل شود خوب است و چنانچه تا چهار روز دیگر نیز به تعویق افتد آنچه برای ما مهم است صرفا توافق خوب است و خود را در این زمینه محدود به زمان نمی‌کنیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: تمدید مذاکرات هسته‌ای برای بلندمدت در سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران نیست.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۱۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
5
13
درود بر نوبخت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
8
4
جناب معاون خوش خنده هرگز به این امید نباش که پولهای بلوکه شده به ایران برگردد، هرگز. !!! در ضمن هرچقدر برداشتن تحریمها به عقب بیفتد ما ضرر میکنیم، و از این به بعد هرچقدر ما کوتاه بیائیم باز هم این موضوع حل شدنی نیست. متاسفانه ما فرصت سوزی کردیم مثل همیشه و امروز گرگها حلقه محاصره ما را تنگتر و تنگتر میکنند .سقوط هر روزه بورس برای شما که ادعای اقتصاددانی داری که هیچ برای هر بچه ابتدائی هم مشخص است که دوران دلداری دادن به مردم گذشته .
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
3
5
شما همیشه دلواپس باشید و راحت باشید. خسته نباشی جناب نوبخت
نظرات بینندگان