arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۶۳۹
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۸ - ۰۹ تير ۱۳۹۴

کشته شدن افسر عربستانی در حمله نیروهای یمنی به نجران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

براثر حمله موشکی شب گذشته نیروهای مقاومت مردمی یمن به مقر نظامیان متجاوز عربستانی در استان نجران این کشور یک افسر ارتش عربستان کشته شد.

به گزارش پایگاه خبری یمن پرس، فرماندهی نیروهای مشترک ارتش یمن با صدور بیانیه ای کشته شدن محمدبن علی آل ملید سرگرد عربستانی را اعلام کرد.

شنبه گذشته نیز بر اثر حمله موشکی نیروهای مقاومت مردمی یمن به جیزان نیز 2 نظامی عربستانی کشته و شماری دیگر زخمی شدند.

تاکنون بر اثر حملات موشکی و توپخانه ای نیروهای مقاومت مردمی یمن به استان های مرزی عربستان حدود 50 تن کشته و صدها تن دیگر زخمی شده اند.

نیروهای مقاومت مردمی یمن طی هفته اخیر ضمن محاصره شهر نجران، چندین موضع نظامی عربستان در نزدیکی این شهر را مورد حمله موشکی خود قرار داده و موجب فرار گروهی نظامیان متجاوز عربستانی از آن شدند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان به همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای آن کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

بر اثر این حملات تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و خانه های مردم این کشور ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و یا مجروح شده اند.
نظرات بینندگان