arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۱ - ۱۰ تير ۱۳۹۴

بهترین زمان صدقه دادن در ماه رمضان

وقت افطار از بهترین زمانهای صدقه دادن است که در این خصوص امام رضا(ع) می‌فرماید: هرکس هنگام افطار با یک گرده نان نیازمندی را صدقه دهد، خدا گناهانش را می آمرزد و برای اوثواب آزادی برده ای از نسل حضرت اسماعیل (ع) می نویسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 خداوند در سورره توبه آیه 104 می فرماید: آیا نمیدانند که خدا توبه بندگانش را میپذیرد و صدقات آنان را دریافت میکند.

در ادامه گزارش چند حدیث از پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) در خصوص اهمیت صدقه دادن در ماه مبارک رمضان را می خوانیم:

از حضرت رسول (صَلَّى اللَّهِ عَلِيهِ وَ آله) مرويست كه كسى كه افطار دهد روزه دارى را از براى او خواهد بود مثل اجرِ آن روزه دار بدون آنكه از اجر او چيزى كم شود و هم از براى او خواهد بود مثل آن عمل نيكويى كه بجا آورد آن افطار كننده به قوه آن طعام.

حضرت محمد (ص) : در وقت افطار تصدّق كنید و افطار دهید روزه داران را اگر چه به چند دانه خرما يا شربتى آب باشد.

پیامبراکرم (ص) فرمود: هر کس در ماه رمضان صدقه ای دهد خداوند او را می آمرزد.

پیامبر(ص) می‌فرماید: زمین قیامت سراسر آتش است،جز زیر سایبان صدقه.

 پیامبراکرم (ص) می فرماید: هر کس بر اثر ضعف یا بیماری یا عذری نتواند درماه رجب روزه بگیرد هر روز یک نان به نیازمند صدقه دهد. سوگند به آنکه جانم در دست اوست هر گاه کسی این طور صدقه دهد به ثواب روزه ماه رجب بلکه بیشتر دست می یابد.   (امالی صدوق)

امام رضا(ع) فرمود: هر که موقع افطار یک نان به نیازمندی صدقه دهد خدا گناهش را می آمرزد و برایش ثواب آزاد کردن یک برده از نسل حضرت اسماعیل می نویسد.

در وصیت امام علی(ع) به فرزندش امام حسن آمده : هرگز از غذایی نخور مگر اینکه قبل از خوردنش از همان غذا صدقه داده باشی. (امالی مفید)

امام صادق(ع) فرمود: کسی که ابتدای روز صدقه بدهد خدا شری را که از آسمان در آن روز نازل می شود از او برطرف می نماید و هر کس اول شب صدقه بدهد خدا شری را که از آسمان در آن شب فرود می آید از او دفع می کند.هر کس که صبح صدقه دهد خداوند نحسی آن روز را از وی برطرف می نماید.  (من لا یحضره الفقیه)

امام صادق(ع) فرمود: آنکه کار خیر انجام می دهد پسندیده است که کار نیکش را در روز جمعه انجام دهد چون عمل نیک در روز جمعه دو برابر پاداش دارد.  (من لا یحضره الفقیه)

امام صادق(ع) فرمود : سفرت را با صدقه آغاز کن و هر گاه یادت آمد آیه الکرسی بخوان.   (کتاب کافی)

امام صادق (ع) فرمود: هر کس در ماه شعبان صدقه دهد خدا صدقه اش را رشد می دهد تا به اندازه کوه احد ارزش پیدا کند.   (امالی صدوق)

نظرات بینندگان