arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۷۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۵ - ۱۰ تير ۱۳۹۴

منشأ آلودگی پایتخت مشخص شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران از وجود منشأهای محلی گرد وغبار در آلودگی تهران خبر داد.

محمد رستگاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه آلودگی اخیر تهران ناشی از گرد وغبار بوده و این آلودگی با آلودگی ناشی از خودروها متفاوت است، گفت: آلودگی ناشی از گرد وغبار تهران منشأهای مختلف بین‌المللی، داخل کشوری و محلی دارد که از سطح استان تهران برمی‌آید.

وی تصریح کرد: طبق اولویت‌بندی که برای کاهش گرد وغبار تهران صورت گرفته، تصمیم گرفتیم با منشأهای محلی برخورد کرده و اقدامات لازم در این رابطه را انجام دهیم.

رستگاری گفت: در پیگیری‌های صورت گرفته با ادارات و دستگاه‌های مختلف قرار شد منابع طبیعی استان تهران در مسئله منشأ‌های محلی گردوغبار ورود کند و در زمینه عملیاتی کردن برنامه‌های کنترل گردوغبار همکاری‌هایی داشته باشد.

رستگاری، با اشاره به اینکه آلودگی ناشی از گرد وغبار تهران شامل بیابان‌های اطراف تهران است،‌ ادامه داد: منشأ‌های بیابانی اطراف استان تهران دشت‌های اخترآباد شهریار، ملارد و برخی مناطق جنوبی استان است که منابع طبیعی باید در این زمینه برنامه‌های کنترل آلودگی و احیای اراضی را ارائه دهد.

وی با بیان اینکه معادن شن و ماسه و سایر معادن نیز منشأ آلودگی گرد و غبار تهران هستند، افزود: برنامه پایش معادن شن و ماسه جزو طرح‌های ماست و ادارات شهرستان پیگیر هستند تا با مدیریت جدی‌تر معادن با آلودگی ناشی از فعالیت‌های این معادن مقابله کرده و آن را کنترل کنند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران، در پایان با اشاره به ضرورت همکاری مجموعه شهرداری در برنامه‌های کنترل آلودگی گردوغبار گفت: کارگاه‌های عمرانی در سطح شهر فعال و در صدد آن هستند که تخریب ساختمان‌های شهری را پیگیری و آلودگی‌های ناشی از آن را کنترل کنند که به کمک و همکاری شهرداری نیز در این زمینه احتیاج است.
نظرات بینندگان