arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۷۷۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۵ - ۱۰ تير ۱۳۹۴

آمانو در این مرحله بی‌طرفی‌اش را ثابت کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه یوکیا آمانو باید بی‌طرفی خود را نشان دهد گفت که توقع از آقای آمانو آن است که حداقل با توجه به همکاری‌های ایران از انجام اقداماتی که منجر به بی‌اعتمادی به آژانس شده است، پرهیز شود.

محمد حسن آصفری با اشاره به سفر یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای به ایران گفت: تاکنون آژانس با مدیریت آقای آمانو روند خصمانه‌ای در مقابل جمهوری اسلامی داشته است و تلاش شده پرونده ایران را بیش از حد باز کند که این اقدامات پسندیده نیست.

وی تاکید کرد:‌ آقای آمانو باید در راستای تعهدات آژانس برای اعتمادسازی مردم تلاش کند؛ چون تاکنون موضع گیری‌های جانب دارانه‌ای داشته است. توقع از آقای آمانو آن است که با توجه به همکاری ایران با آژانس حداقل از انجام اقداماتی که منجر به بی اعتمادی مردم ایران به آژانس شده است دست بردارد و در راستای اعتماد سازی حرکت کند.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: متاسفانه آقای آمانو تاکنون در روند بررسی پرونده ایران مسائلی را مطرح کرده که اصلا جمهوری اسلامی ایران به دنبال آن نیست. رفتارش طوری بوده که آژانس بین‌المللی برای نهادی برای اعمال سیاست‌های آمریکا وانمود کرده است حال آنکه آقای آمانو و آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای باید بی طرفی خود را در این مرحله نشان دهند.

آصفری با بیان اینکه اقدامات آژانس جایگاه فنی این نهاد را به حاشیه برده است گفت:‌ آژانس تاکنون به دنبال فعالیت سیاسی بوده است لذا باید تلاش کنند تا جایگاه آن را به جایگاه اصلی اش برگردانند و در بعد فنی کار کنند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان