arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۷ - ۱۰ تير ۱۳۹۴

کوهکن: لاریجانی و ناطق دگراندیش نشده‌اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس ستاد انتخاباتی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اگر به "مشی اصول‌گرایانه" در اساسنامه حزب رهروان تصریح نشود قطعاً منتقد آنها خواهیم شد.

به گزارش نسیم، محسن کوهکن، نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری درپاسخ به این سئوال که چرا برخی چهره های اصلاح طلب  گفته اند که ما بین عارف و لاریجانی، لاریجانی را ترجیح می دهیم؟ گفت: من تغییراتی در تفکر آقای ناطق یا تغییراتی در تفکرات آقای لاریجانی نسبت به ۵ سال یا ده سال قبل نمی بینیم یعنی آنها از نظر فکری به سمت و سوی اصلاح طلبان نرفته اند که بگوییم دچار دگراندیشی شده اند. این اشتباه را دوستان ما نباید مرتکب شوند.

وی افزود: یادمان نرفته ۲ خردادسال ۷۶ فضای سنگینی علیه آقای ناطق ایجاد شده بود به عبارتی یک نمایی از تفکر طالبانیزم را از ناطق ارائه کردند من عرض کردم شاید آنها متوجه آن ظلم به ناحقی که به او کردند و می دانستند از همان اول چه تفکراتی دارد شدند. ضمن اینکه شاید برخی از دوستان ما به این حمایت ها بدبین هستند و معتقدند بعضی از این حمایت ها با آهنگ و شیب ایجاد اختلاف در اصولگرایان دارد تحقق پیدا می کند البته یک بخشی از این حمایت ها برمی گردد به بعضی از اختلاف سلیقه هایی که به هر جهت در بین دوستان در جریان اصولگرا با بعضی از بزرگواران وجود دارد.

نائب رئیس جبهه پیروان تصریح کرد: به نظر بنده تعبیر واقعی قضیه می تواند این باشد" هیچ شک و شبهه ای در اصولگرایی ناطق و لاریجانی نیست" البته در مورد لاریجانی یک نکته را بگویم وآن اینکه کسی که در مسند ریاست مجلس قرار می گیرد در برخوردها و تعاملات بین قوه ای باید از موضع آرام کننده و تعاملی ورود کند در این بخش لاریجانی ضمن اینکه این موضع را حفظ کرده اما از جایگاه استقلال قوه مقننه هم به نوعی دفاع کرده و حرف های خود را بیان کرده است. من می خواهم بگویم به جای شخص آقای لاریجانی هم اگر حتی یکی از دوستان پایداری مجلس رئیس بود نمایی وشیوه ای مثل همان شیوه ای که لاریجانی دارد را داشتند و از این جایگاه و با این فرمان مجلس را اداره می کنند.

وی ادامه داد: به هر جهت جریانی مثل اصلاح طلب شرایط حداکثری و حداقلی را برای خود تعریف می کند به هر جهت بخشی از آنها پالس هایی که می دهند باید برای شرایط حداقلی باشد. این قبیل صحبت هایی که شما مطرح می کنید مربوط به شرایط حداقلی است و گرنه نوک پیکان آنها به سمت و سوی شرایط حداکثری است. فکر می کنم خود لاریجانی با زیرکی که دارد متوجه این قضیه شده است.

وی  در پاسخ به این سئوال نیز که لاریجانی را اعتدال گرا می دانید؟ تاکید کرد: لاریجانی را اصولگرا می دانم اما با این حال در بسیاری از روش ها جهت اعتدالی دارد و دربرخی از جهات همچون سیاست خارجی به خصوص در ارتباط با بحث هایی که آمریکایی، غربی ها و بعضی کشورهای رژیم های وابسته منطقه مطرح می کنند مواضع لاریجانی با یک قرائت ملایم مطرح نمی شود بلکه قرائت بسیار محکمی است.

کوهکن همچنین در خصوص جبهه یکتا خاطرنشان کرد: دیدگاه ما کاملا مثبت است، دلیلش هم این است "آقایانی که اکثریت قریب به اتفاق آنها وزرا و معاونان دولت سابق هستند با صراحت گفته اند جبهه یکتا مشی احمدی نژاد نیست می خواهند در حد ظرفیت خودشان و در عرض اصولگرایان حضور داشته باشند. من تا به امروز نکته خاصی ازاین جهت که میخواهند مسیر دیگه ای را در پیش بگیرند نمی بینم چون دو به دو با بعضی از این آقایان نشستم و صحبت کردم.
نظرات بینندگان