arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۷ - ۱۰ تير ۱۳۹۴

اميرعبداللهيان در ديدار با وزير خارجه عمان چه گفت؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون وزير امورخارجه در ديدار با وزيرخارجه عمان در خصوص روند همکاري‌هاي دوجانبه و آخرين تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي گفتگو رايزني کرد. اميرعبداللهيان از نقش سازنده سلطان قابوس در مذاکرات هسته‌اي تقدير کرد.

حسين اميرعبداللهيان معاون عربي و آفريقاي وزارت امور خارجه در مسقط با يوسف بن علوي وزير مسئول در امور خارجي سلطنت عمان ديدار و در خصوص روند همکاري هاي دوجانبه و اخرين تحولات منطقه اي و بين المللي گفتگو رايزني کرد.

دراين ديدار اميرعبداللهيان از عمان به عنوان يک همسايه خوب و از روابط دو کشور به عنوان الگويي موفق در روابط با کشورهاي منطقه و همسايه ياد کرد.

وي ضمن ممتاز خواندن روابط دو کشور از نقش سازنده سلطان قابوس در مذاکرات هسته اي با شش کشور و در ايجاد ثبات و امنيت و حمايت از راهکارهاي سياسي در حل مشکلات منطقه تقدير و تشکر کرد.

معاون عربي و افريقا وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به استمرار حملات نظامي عربستان سعودي عليه مردم مظلوم و روزه دار يمن بار ديگر خواستار توقف هر گونه حملات نظامي خارجي شد و مواضع و نقش عمان در قبال تحولات يمن بويژه همکاري اين کشور در تسريع ارسال کمک هاي انسان دوستانه به اين کشور را سازنده خواند.

يوسف بن علوي وزير مسئول در امور خارجي سلطنت عمان نيز در اين ملاقات روابط دو کشور را بسيار خوب توصيف و بر نقش سازنده کشورمان در تحولات منطقه تاکيد کرد.

مقام عماني به تحولات يمن اشاره و وضعيت انساني را در ان کشور بسيار اسفناک توصيف و خواستار تسريع در ارسال کمک هاي انسان دوستانه شد. بن علوي خطر گروه هاي تروريستي و تکفيري را تهديدي عليه همه کشورهاي منطقه دانست و بر رايزني و مشارکت همه کشورهاي همسايه در مبارزه با اين تهديد تاکيد کرد. در اين ديدار همچنين اخرين تحولات سوريه با تکيه بر راهکار سياسي براي حل مشکلات اين کشور مورد بررسي و گفتگو قرار گرفت.

منبع : نسيم
نظرات بینندگان