arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۸ - ۱۰ تير ۱۳۹۴

آيت الله هاشمي: اسرائيل مخفي و زيرکانه کار مي‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ابراز تأسف از تفرقه‌هاي فردي و اجتماعي کشورهاي اسلامي و سوء استفاده رژيم اشغالگر قدس از اين نزاع‌ها و تفرقه‌ها، اظهار کرد: اسرائيل مخفي و زيرکانه کار مي‌کند و بعضي از کشورهاي اسلامي هم با جهل سياسي مصلحت خود را در همکاري با صهونيست‌ها مي‌بينند.

آيت‌الله اکبر هاشمي‌رفسنجاني، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار عبدالمنعم احريز، سفير الجزاير در جمهوري اسلامي ايران، با اشاره به قدمت تمدني، فرهنگي، تاريخي و مبارزاتي مردم الجزاير گفت: کشور الجزاير به خاطر منابع عظيمي که دارد، هميشه مطمح نظر ديگران بوده و خدا را شکر که مردم با انقلابي خونين، به حق خويش که استقلال سياسي بوده، رسيده‌اند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ابراز نگراني از اوضاع نامساعد جهان اسلام و گسترش روزافزون گروه‌هاي تروريستي که دستاوردي جز بدنامي براي مسلمانان ندارند، اظهار کرد: استکباريون که منافعشان ايجاد تفرقه در جهان اسلام است و آشکارا سياست شوم «فرّق تسد» را پيگيري مي‌کنند به اين وضع دامن مي‌زنند و براي حفظ ظاهر حمايت از شعارهاي حقوق بشري در مبارزه با گروه‌هاي تروريستي به مبارزه نمايشي با تروريست‌ها و بمباران نمايشي مرکز تجمع اين ويروس‌هاي خطرناک مي‌پردازند.

هاشمي رفسنجاني همچنين با ابراز تأسف از تفرقه‌هاي فردي و اجتماعي کشورهاي اسلامي و سوء استفاده رژيم اشغالگر قدس از اين نزاع‌ها و تفرقه‌ها، خاطر نشان کرد: اسرائيل مخفي و زيرکانه کار مي‌کند و بعضي از کشورهاي اسلامي هم با جهل سياسي مصلحت خود را در همکاري با صهونيست‌ها مي‌بينند.

وي با تشريح اوضاع نابسامان مسلمانان، از مديترانه در غرب تا شرق و به ويژه کشورهاي اسلامي از جمله در افغانستان، پاکستان، عراق، سوريه، يمن، تونس، ليبي، مصر، سومالي، سودان، نيجريه و مالي، گفت: گسترش ناامني‌ها، افزايش گروه‌هاي تروريستي، تشديد اختلافات مذهبي، عدم ثبات سياسي و اجتماعي، خلق گروه‌هاي تکفيري نوظهور، قتل و غارت منابع مسلمانان و استفاده از آنها در برادرکشي‌ها، باعث نگراني همه دلسوزان مسلمان شده و تنها راه‌حل اين مشکلات، يک اقدام عاقلانه متمرکز در دنياي اسلام است.

هاشمي رفسنجاني در ادامه اين ديدار با يادآوري سوابق انقلابي مردم الجزاير و ظرفيت‌هاي همکاري‌هاي دو کشور، تاکيد کرد: تعاملات ايران و الجزاير با همه فراز و فرودها هميشه ادامه داشت و الان نيز اين آمادگي را داريم تا هر جا که لازم است، همکاري داشته باشيم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ابراز اميدواري از موفقيت سفير الجزاير در مدت مأموريت کاري در ايران، گفت: دو کشور به خاطر موقعيت جغرافيايي و همچنين جايگاهي که در جهان اسلام دارند، مي‌توانند براساس ظرفيت‌هاي سياسي به شکل هماهنگ براي حل مشکلات کشورهاي اسلامي اقدام کنند.

بر اساس اين گزارش، عبدالمنعم احريز، سفير الجزاير در ايران نيز در اين ديدار با ارائه گزارشي از اوضاع الجزاير و برنامه‌هاي خويش به عنوان سفير در ايران، اظهار کرد: اميدوارم با حمايت‌هاي شما براي تقويت مناسبات دو کشور مفيد باشيم که با شرايط فعلي در مسير خوبي قرار گرفته است.

سفير الجزاير با بيان ناملايمات سياسي در شمال آفريقا و منطقه خاورميانه و تأثير آن بر کشور متبوع خويش، گفت: آنچه بيش از همه موجب نگراني ماست، پديده تکفيري‌هاست که بعد از 11 سپتامبر در جهان فراگير شد و شکل جديدي به تروريسم داد.

وي مبارزه با تروريسم، جرايم سازماندهي شده و مواد مخدر را زمينه مشترک براي همکاري ايران و الجزاير دانست و با اعلام حمايت از مواضع ايران در مذاکرات ژنو، خاطر نشان کرد: براي به فعليت رساندن ظرفيت‌هاي دو کشور، برنامه ديدار کميسيون‌هاي مشترک را داريم تا مسايل و موارد را بررسي نمايند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان