arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۶ - ۱۶ اسفند ۱۳۸۹
توصيه مديرعامل صندوق توسعه صادرات طلا به مردم:

پس از عيد طلا بخريد

مديرعامل صندوق توسعه صادرات طلا و جواهر ضمن تأکيد براينکه مردم بايد خريدهاي غيرضروري خود را به پس از عيد موکول کنند، از واقعي شدن قيمتها در سال آينده خبر داد و گفت: کارشناسان پيش بيني کرده اند قيمت طلا تا پايان 2011 به 2000 دلار در هر اونس برسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مديرعامل صندوق توسعه صادرات طلا و جواهر ضمن تأکيد براينکه مردم بايد خريدهاي غيرضروري خود را به پس از عيد موکول کنند، از واقعي شدن قيمتها در سال آينده خبر داد و گفت: کارشناسان پيش بيني کرده اند قيمت طلا تا پايان 2011 به 2000 دلار در هر اونس برسد.

رشد کاذب قيمت طلا و سکه در بازارهاي داخلي در روزهاي گذشته موجب شد بانک مرکزي براي کنترل بازار با توزيع شمش وارد عمل شود و طبق گفته فعالان اين بخش اقدام مذکور قيمتهاي داخلي را به نرخ هاي جهاني نزديک کرد.

نزديک شدن به روزهاي پاياني سال و اختلاف قيمت دلار رسمي و آزاد از مهمترين دلايل رشد کاذب قيمت طلا در بازارهاي داخلي طي هفته هاي قبل اعلام شده است.
کارشناسان پيش بيني کرده اند با ادامه جريانهاي سياسي منطقه خاورميانه و کشورهاي ليبي و تونس قيمت طلا دچار نوسانهاي جديدي در بازارهاي جهاني شود.

علي فخر موحدي مديرعامل صندوق توسعه صادرات طلا و جواهر در همين باره با تشريح تغييرات قيمتي طلا در يک ماهه گذشته و رشد قيمتي از هر اونس 1300 دلار تا 1435 دلار در بازارهاي جهاني، اظهار داشت: از جمله دلايل اصلي اين تفاوت قيمتي طلا در يک ماه قبل، اتفاقهاي خاورميانه، شمال آفريقا و برخي نيز به دليل پايان سال 2010 ميلادي و ورود به سال 2011 ميلادي بود.

وي گفت: بانکهاي اروپايي و شرکتهاي سفته باز که خريد و فروش طلا را انجام مي دهند، قيمتها و نوسانهاي معاملات طلا را براساس يک سال گذشته محاسبه مي کنند. اين شرکتها از هم اکنون براي سال آينده نيز برنامه ريزي کردند.
مديرعامل صندوق توسعه صادرات طلا و جواهر بخشي از نوسانهاي قيمتي طلا را به دليل عملکرد شرکتهاي مذکور عنوان و تصريح کرد: اين شرکتها براساس خريدهاي مدت دار خود بر بازارهاي مختلف (نفت، فلزهاي رنگي، گاز و ساير اقلامي که در بورس عرضه مي شود) بازار عرضه سهام سرمايه گذاري مي کنند؛ اين شرکتها روي سبد سهام يا صندوقهاي سرمايه گذاري بين المللي سرمايه خود را به گردش در مي آورند اگر متوجه شوند روي کالايي نتوانسته اند به درستي سرمايه گذاري کنند منابع خود را به بازاري هدايت مي کنند که امنيت در آن بيشتر است.اين کارشناس بازار طلا و جواهر گفت: در سه سال گذشته نشان داده شد سرمايه گذاري در سهام و يا خريد درازمدت طلا به صورت معاملات سفته بازي سود سرشاري را به سهامداران رساند. وي ضمن اشاره به افزايش خريد طلا توسط کشورهاي چين و هند و تبديل شدن اين دو کشور به عنوان بزرگترين خريداران شمش طلا، تصريح کرد: از طرف ديگر محدود ه اي براي توليد طلا در دنيا وجود دارد که ثلث تأمين شمش طلا مشخص است.

کنترل بازارهاي جهاني طلا از سوي سفته بازان

موحدي در ادامه گفت: با توجه به شاخصهاي مذکور تمام کارشناسان معتقدند قيمت هر اونس براي شمش طلا (طلاي خالص) در حال حاضر بايد 1800 تا 2000 دلار باشد اما سفته بازان و سرمايه گذاران سهام هاي مختلف در دنيا اين بازار را کنترل مي کنند.
وي دلايل متعددي را براي رشد قيمت طلا طي شش ماه گذشته عنوان و تصريح کرد: تسويه سفته بازان بين المللي براي نزديک شدن سال نو ميلادي و اتمام سال گذشته ميلادي باعث شد اين افراد نتوانند رقابت تنظيم شده خود را در بازار اعمال بکنند.

مردم از خريد طلا قبل از عيد صرف نظر کنند

مديرعامل صندوق توسعه صادرات طلا و جواهر گفت: از آنجا که در برخي ماه ها خريد طلا در کشور افزايش و برخي ماه ها کاهش مي يابد، بنده به مردم توصيه مي کنم قيمتي را که اکنون براي هر گرم طلا در کشور محاسبه مي شود به دليل عدم تبادل لحظه اي با قيمتهاي بين المللي داراي رشد کاذب است.

وي افزود: بهتر است مردم خريدهاي غيرضروري طلاي خود را به پس از تعطيلات نوروز موکول کنند؛ هيچ کارشناسي نمي تواند پيش بيني کند قيمت طلا بعد از عيد ارزان تر يا گران تر از قيمتهاي فعلي مي شود، اما اين قيمتها در آن ايام منطقي تر از اکنون خواهد شد.

موحدي با تأکيد بر رشد کاذب قيمتها در بازار فعلي طلا و جواهر، تصريح کرد: اختلاف 50 هزار توماني قيمت سکه طرح قديم با طرح جديد بيانگر وجود قيمتهاي کاذب در بازار است؛ اين سکه ها هيچ تفاوتي از نظر عيار و وزن ندارند، اما به دليل اينکه سکه طرح قديم حالت عتيقه پيدا کرده است برخي از مردم طرفدار خريد اين سکه ها شدند.

اين کارشناس طلا و جواهر در ادامه به برخي شايعات مبني بر گران شدن طلا با اجراي جدي طرح تحول اقتصادي از سال آينده اشاره و اظهار داشت: قيمت طلا ربطي به طرح تحول اقتصادي در کشور ندارد؛ اگر قيمت طلا در سطح بين المللي بالا برود، قيمت طلا در داخل نيز افزايش پيدا مي کند. وي افزود: در فصولي مانند رسيدن سال نو قيمت طلا رشد کاذبي پيدا مي کند، به دليل اينکه نياز مردم در اين ايام بيشتر از ساير ماه ها مي شود؛ در اين شرايط معمولاً کارشناسان به مردم توصيه مي کنند خريدهاي غيرضروري را به بعد از عيد موکول کنند.

مديرعامل صندوق توسعه صادرات طلا و جواهر با تأکيد براينکه قيمت طلا در سطح بين المللي از سطح کنوني بالاتر خواهد رفت، تصريح کرد: بعضي از کارشناسان پيش بيني مي کنند قيمت طلا تا پايان سال 2011 به 2000 دلار در هر اونس نيز برسد، اما قيمت منطقي طلا با توجه به پيش بيني خريد کشورهاي چين و هند و ساير کشورهاي عمده خريدار و کاهش توليد تا پايان تاريخ مذکور به نظر مي رسد 1800 دلار در هر اونس باشد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رشید
|
United States
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
0
1
سلام من میخواهم فردا طلا بگیرم پانزده میلیون سال آینده سود میکنم
نظرات بینندگان