arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۶ - ۱۶ اسفند ۱۳۸۹
کم هنري نيست جنس بنجل را به گزاف فروختن!

حراج انصاف برخي اصناف در آستانه سال نو

اين روزها پوشاک فروشان در آستانه سال نو با قيمتهاي نوبرانه خود مردم را سر کيسه مي کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 اين روزها پوشاک فروشان در آستانه سال نو با قيمتهاي نوبرانه خود مردم را سر کيسه مي کنند.

به گزارش خبرنگار ما، اگرچه تبليغات جذب مشتري براي بازارهاي تازه تأسيس و آنهايي که مشهور شده اند بسيار گسترده است، اما قيمتها به قدري بالا است که صداي مردم را در آورده است.

در روزهاي پاياني سال و جاي خالي نمايشگاه بهاره به هر فروشگاهي که سر بزنيد مشتريان خريدهاي نوروزي يا دست خالي بر مي گردند يا خريدهايشان همراه با نق زدن است.

در اين باره سري به يکي از بازارهاي مشهور، بيش از پيش چشمان بسته بسياري از مردم را باز مي کند پذيرايي به سبک سرکيسه کردن کام خريد نوروزي را براي آنان تلخ کرده است.

ايام، ايام تخلف براي بسياري از صنف پوشاک است، تا به آنها تذکر مي دهيد که چرا براساس سود تعريف شده محصولات خود را به فروش نمي رسانيد، مي گويند هزينه ها و خواب سرمايه هم بالاست بازرسان هم نمي توانند کاري بکنند!


البته راست مي گويند، آنها براساس فاکتور خريد و سود تعيين شده کالاي خود را نمي فروشند، بلکه توجيهاتي نظير مکان و هزينه هاي جانبي براي خالي کردن جيب مردم کافي است.

گلايه هاي شهروندان

در اين ميان يکي از شهروندان به اتفاق دو فرزند 5 و 8 ساله خود براي خريد پوشاک بهاري به يکي از اين فروشگاه ها وارد مي شود، در حالي که دايم تکرار مي کند تمام بازار را دور زده واز قيمتهاي بسيار بالا بسيار ناراحت است.
وي مي گويد: يک بلوز ساده را 25 هزارتومان قيمت گذار ي کرده اند، شلوار لي را تا 28 هزار تومان مي فروشند، مگر يک کودک 5 ساله چقدر پارچه لازم دارد که اين قدر قيمتها بالاست؟
وي مي افزايد: بالاترين قيمتها به لباس بچه ها اختصاص دارد.
وي به يکي از همين فروشندگان مي گويد: هم گران فروشي مي کنيد و هم طلبکار هستيد؟
شهروندان ديگري نيز از اين بازار دل خوشي ندارند و به بقيه تأکيد مي کند سري به ديگر بازارها بخصوص آنهايي که تازه تأسيس شده اند بزنند، اما هستند کساني که در پاسخ مي گويند به اين بازارها هم رفته ايم قيمتها در آنجا هم بسيار بالا بوده است.
خانم «ش» نيز مي گويد: اکثر اين پوشاک چيني و کره اي است، حالا چطور مي شود جنس چيني اين قدر گران باشد. وي معتقد است، هنر اين فروشندگان به اين است که پوشاک چيني بنجل را به قيمت بالا به مشتري تحميل کنند.وي مي گويد: اگر نمايشگاه داير شده بود، دست کم حسنش اين بود که اينها اين قدر گران فروشي نمي کردند.

جاي خالي نمايشگاه

دغدغه اين شهروند را زماني مي شود جدي گرفت که حرف دل بسياري از ديگر همنوعان اوست. مردم در حال حاضر چشم به برپايي نمايشگاه دوخته اند، اما به نظر مي رسد اصناف دل خوشي از برگزاري نمايشگاه ندارند، چون در سالهاي گذشته بابر پايي نمايشگاهها بازار آنها به قدري کساد شده بود که فروشهاي ويژه و حراجها بخوبي به چشم مي خورد، اما به نظر مي رسد امسال با افتتاح ديرهنگام نمايشگاه فرصت براي گران فروشي وديگر تخلفات در بازار پوشاک فراهم شده است.
اينکه نمايشگاه بين المللي در يک شهر پرجمعيت آن هم دير هنگام و از 18 اسفند برگزار شود، به نظر مي رسد مسؤولان در برگزاري اين نمايشگاه از 5 اسفند يا حداقل دهم اسفند تعلل کرده اند، اين در حالي است که ضرورت بر پايي نمايشگاه با توجه به ويترين آبروي اصناف از يک سو و تسهيل در کنترل از سوي بازرسان و ناظران و همچنين قيمت گذاريهاي کميته ها بيش از پيش احساس مي شود.
نظرات بینندگان