arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۸۵۳
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۲ - ۱۱ تير ۱۳۹۴

دويچه وله: هزاران ايراني طوماري براي حمايت ازمذاکره‌کنندگان امضا کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرنگار شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان آلمان گفت: هزاران ایرانی طوماری برای حمایت از مذاکره‌کنندگان هسته ای ایرانی امضا کردند.

به گزارش انتخاب به نقل از شبکه تلویزیونی دویچه وله آلمان، مجری این شبکه ابتدا گفت: دو طرف مذاکره کننده که شامل ایران از یک سو و پنج عضو دائمی شورای امنیت، بعلاوه آلمان است، از سوی دیگر می شود، سررسید گفتگوهای هسته ای با ایران را که سه شنبه 30 ژوئن اعلام شده بود، به مدت یک هفته دیگر تمدید کردند تا برای دستیابی به توافق (جامع) کماکان تلاش کنند.

آنجا کوهلر، خبرنگار این شبکه گزارش داد: به رغم نشانه های مثبتی که در گفتگوهای هسته ای ایران در وین مشاهده می شد، چشم انداز دستیابی به توافق مطلوب هنوز هم قابل پیش بینی نیست. با وجود این، مذاکره کنندگان هنوز هم امیدوارند که بتوانند شرایط را به حالت مطلوب برگردانند و توافق جامع را ظرف حداکثر یک هفته آتی به امضا برسانند.

مطالبه کلیدی از ایرانیان این است که تهران برنامه هسته ای خود را کوچک و فقط مقادیر کمی از اورانیوم را غنی سازی کند. از سوی دیگر، مذاکره کنندگان ایرانی خواهان توافقی منصفانه هستند.
خبرنگار در خاتمه افزود: هزاران ایرانی، طوماری امضا کرده اند که نشان دهنده حمایت آنان از مذاکره کنندگان شان در وین است. آنان (ایرانیان) نیز امیدوارند که مذاکره کنندگان کشورشان بتوانند به توافق نهایی دست یابند و به سال ها تحریم این کشور پایان دهند.
نظرات بینندگان