arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۰۹ - ۱۱ تير ۱۳۹۴

هشدار باهنر به اصولگرایان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اعتدالیون و اصلاح طلبان ممکن است در انتخابات آینده یک لیست ارائه دهند. از این رو اصولگرایان رقیب جدی در انتخابات آینده دارند.

محمدرضا باهنر در ضیافت افطار جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به برگزاری همزمان دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: از انتخابات خبرگان رهبری نگرانی نداریم هرچند که برخی برای انتخابات خواب‌های آشفته می بینند. امید زیادی به تعبیر شدن خواب آشفته این افراد نداریم، ولی روی این انتخابات حساسیم. نیروهای فعال سیاسی از انتخابات خبرگان غافل نمی‌شوند و این انتخابات تحت الشعاع انتخابات مجلس قرار نمی گیرد.

وی خطاب به جریان اصولگرا از آنان خواست تا در حالت خوف و رجا به سر نبرند و نسبت به انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز حساس باشند.

وی همچنین از تمرکز جامعه روحانیت مبارز تهران و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روی انتخابات خبرگان رهبری خبر داد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه انتخابات مجلس دهم قدری با انتخابات گذشته متفاوت است گفت:‌ در این انتخابات یک رقیب جدی پا به کار داریم. ممکن است بخشی از اعتدالیون و اصلاح طلبان یک لیست بدهند.

وی با دعوت از همه جریان‌ها برای حضور در انتخابات آینده اظهار کرد: جریان های سیاسی برای حضور در این انتخابات باید شروطی چون رعایت چارچوب قوانین،‌ قبول داشتن فرایند انتخابات و اعتماد به مجریان و ناظران انتخابات را در سرلوحه کار قرار دهند.

باهنر در عین حال خواستار روشن شدن مرز اصلاح طلبان و برخی از طیف‌های اصولگرا نسبت به جریان‌های فتنه و انحراف شد و افزود: نمی خواهم همه عزیزان اصلاح طلبان را با یک چوب برانم، ولی بالاخره خاستگاه فتنه از درون اصلاح طلبان بود. هرکس بخواهد در انتخابات آینده شرکت کند باید مرز خود را با جریان فتنه و انحراف روشن کند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در عین حال برگزاری همزمان انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را موجب همپوشانی و هم‌افزایی جریان‌های سیاسی دانست و افزود: البته برگزاری این دو انتخابات مهم اشکالاتی هم دارد که مهم ترین آن تحت الشعاع قرار گرفتن یک انتخابات نسبت به انتخابات دوم است و این مشکل‌زاست.

وی ادامه داد:‌ تصور ما این بود که در انتخابات گذشته در سال 92 انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تحت الشعاع انتخابات ریاست جمهوری قرار نمی گیرد ولی این انتظار درست از آب درنیامد. اگر در انتخابات شوراها نیروهای حزب الهی روی این انتخابات متمرکز می‌شدند نتایج خوبی به دست می‌آوردیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان