arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۸ - ۱۶ اسفند ۱۳۸۹

احمدی نژاد: گردشگراني كه شيراز را نبينند غصه‌دار خواهند ماند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس‌جمهور با اشاره به ظرفيت‌هاي استان فارس گفت: در واقع با توجه به ظرفيت‌هايي كه در اين استان وجود دارد، اين استان يك ذخيره‌ بزرگ، يك پشتوانه‌ بي‌بديل و يك موتور حركت فرهنگي، سياسي و اقتصادي براي ملت ايران است.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از فارس؛ دكتر محمود احمدي‌نژاد صبح امروز بعد از حضور در جشنواره صنعت و معدن استان فارس در شهرستان شيراز و افتتاح 170 پروژه‌ صنعتي و معدني به صورت ويدئوكنفرانس در شهرهاي مختلف اين استان گفت: با افتتاح اين طرح‌ها يك حركت و جهش در راستاي پيشرفت و آباداني هرچه بيشتر اين استان ايجاد شده است.

احمدي‌نژاد با اشاره به ويژگي‌هاي استان فارس گفت: من باور دارم اگر دنياي مادي تمام دستاوردهاي خود را يك طرف ترازو بگذارد و ما نيز حافظ و سعدي خود را در كفه ديگر ترازو بگذاريم اين كفه سنگين‌تر خواهد بود.

وي با اشاره به اهميت ساختن ايران و اين‌كه ما همه بايد در راستاي ساختن ايران تلاش كنيم، گفت: جهان نيازمند انديشه‌هاي مبتني بر عدالت، كرامت انساني و توحيد است.

رييس‌جمهور با تاكيد بر اين‌كه بايد ايران تبديل به الگو و نمونه شود، گفت: در واقع ايران بايد الگوي پيشرفت، محبت، عدالت و زندگي زيبا و متعالي باشد و يكي از كانون‌هاي اصلي محرك و پيشگام ملت ايران در ساختن، استان فارس است و همه چيز براي اين موضوع فراهم است.

وي با بيان اين‌كه من معتقدم كه استان فارس در كل ايران مي‌تواند در عرصه‌ ساختن الگو باشد و بايد همه در اين ارتباط دست به دست هم بدهيم، چراكه اين استان اين ظرفيت را دارا مي‌باشد، گفت: وقتي ما صحبت از ساختن مي‌كنيم اين ساختن بايد معطوف به انديشه‌هاي الهي، انساني و معطوف به عدالت و توحيد باشد. در سايه‌ فرهنگ الهي و باورهاي الهي در راستاي ساختن حركت كنيم.

رييس‌جمهور با اشاره به توانمندي‌هاي استان فارس در عرصه‌ كشاورزي گفت: كشاورزي يكي از اركان ساختن و پيشرفت اين استان است. بايد در بخش تامين آب، انتقال آب به‌ويژه شيوه‌هاي كشت، داشت و برداشت سرمايه‌گذاري كنيم. هنوز كشاورزي استان ظرفيت‌هاي فراواني براي احيا شدن دارد.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه محصولات كشاورزي استان فارس نوعا محصولات استراتژيك و پايه است و بايد تا حد ممكن آن را گسترش دهيم، گفت: من اعتقاد دارم كه مي‌توانيم به نقطه‌اي برسيم كه استان فارس بتواند تمام نيازهاي غذايي و كشاورزي كل منطقه خليج فارس را تامين كند.

وي با بيان اين‌كه در بودجه عمومي كشور در صندوق توسعه‌ ملي بودجه خوبي براي كشاورزي اختصاص داده شده است، گفت: اميدواريم تا سه سال ديگر استان فارس به پايگاه اصلي تامين مواد غذايي و كشاورزي منطقه‌ خليج فارس تبديل شود؛ چراكه اين استان ظرفيت تحقق چنين امري را دارد.

رييس‌جمهور با اشاره به ظرفيت صنعت اين استان و افتتاح طرح‌هايي كه امروز مورد بهره‌برداري قرار گرفت، گفت: بايد استان فارس را به يكي از قطب‌هاي اصلي صنعت كشور تبديل كنيم و اين شدني است و اگر پشتيباني منابع لازم دارد دولت آماده است كه حمايت‌هاي لازم را انجام دهد.

احمدي‌نژاد با اشاره به بحث صندوق توسعه‌ي ملي و اقداماتي كه در اين راستا انجام شده است، گفت: ان‌شاءالله در سال آينده 30 هزار ميليارد تومان در اين صندوق قرار خواهد گرفت و يك سوم اعتبار اين صندوق براي كشاورزي، يك سوم آن براي صنعت و يك سوم آن براي ساير نيازها از جمله صادرات، تاسيسات زيربنايي، حمل و نقل و ... اختصاص داده خواهد شد.

وي با بيان اين‌كه اين استان مي‌تواند با توجه به ظرفيت‌هاي خود قبل از پايان برنامه پنجم ميزان صادرات خود را به 2 هزار ميليارد تومان برساند، گفت: صنعت استان بايد چند ويژگي مهم را رعايت كند؛ از جمله اين‌كه بايد صنعت پشتيبان بخش كشاورزي باشد و صنعتي كه از كشاورزي حمايت كند رشد مي‌كند.

رييس‌جمهور ادامه داد: اين استان استعداد گسترش صنايع پايه و مادر را دارد ولي بايد توجه داشت كه صنعت مادر در كنار حسن‌هايي كه دارد نواقصي نيز دارد. سرمايه‌گذاري در اين صنعت بالاست ولي ارزش افزوده و ميزان اشتغال‌زايي آن بالا نيست. در حالي كه هدف از صنعت، ايجاد اشتغال بالا و درآمد بالاست. ما بايد صنايع متوسط و پايين را در استان گسترش دهيم.

احمدي‌نژاد به ظرفيت استان فارس در زمينه‌ گردشگري اشاره كرد و گفت: كساني كه مي‌آيند ايران را مي‌بينند ولي استان فارس و شيراز را نمي‌بينند تا آخر غصه‌دار هستند و باور دارند كه خسارت عظيمي متوجه آنها شده است.

وي با اشاره به برخي از مراكز گردشگري و زيارتي اين استان گفت: توجه به گردشگري و احياي آن فقط يك كار اقتصادي نيست و يك كار فرهنگي نيز هست. بايد گردشگران، ايران، فارس و شيراز را ببيند و اين ديدن، فرهنگ‌سازي مي‌كند. فرهنگ مي‌سازد و ديدگاه‌ها را عوض مي‌كند.

رييس‌جمهور گفت: در كنار آثار اقتصادي گردشگري، اثر فرهنگي آن بسيار مهم است و بايد در استان، تاسيسات زيربنايي در اين ارتباط، هتل و محل اقامت ساخته شود.

احمدي‌نژاد به بحث خدمات در اين استان اشاره كرد و گفت: انتظار از استان فارس اين است كه نيازهاي منطقه‌ خليج فارس را در عرصه‌ اقتصادي، كشاورزي، علمي و فرهنگي تامين كند و اين استان ظرفيت اين كار را دارد و من اطمينان دارم كه مردم اين استان و مديران آن با همين نگاه به افق‌هاي بلند به جلو حركت مي‌كنند.

وي گفت: وقتي مي‌گوييم حركت و حركت در مسير ساختن، به آن باور و اميد داريم. باور داريم كه مي‌توانيم و اميد داريم كه تمام تحولات عالم در جهت آرمان‌ها و آرزوهاي تاريخي ملت ايران است.

پيش از صحبت‌هاي رييس‌جمهور، استاندار فارس و وزير صنايع به ايراد سخنراني پرداختند.

احمدي‌نژاد قرار است تا دقايقي ديگر از شركت ايران‌خودرو فارس نيز ديدن كند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اسلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۷
0
0
موضع آقای احمدی نژاد رانسبت به تخت جمشید نمی دانم آیا ایشان دراین چند سال به بازدید آنجا رفته یانه اگراطلاع دارید به ماهم بفرمایید
نظرات بینندگان