arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۰۰۴
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۰ - ۱۱ تير ۱۳۹۴
بغداد:

داعش 4 ميليون بار حقوق بشر را در عراق نقض کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 گروه تروريستي داعش حدود چهارميليون مورد نقض حقوق بشر درعراق مرتکب شده است.

" محمد مهدي البياتي " وزير حقوق بشر عراق گفت که بر اثر جنايت هاي گروه داعش در عراق، 2980 نفر از شهروندان و نظاميان ناپديد شده اند.

البياتي افزود که داعش از سال گذشته، حدود چهار ميليون مورد نقض حقوق بشر را ضد شهروندان از جمله آدم ربايي ، قتل و کشتار جمعي مرتکب شده است.

وي افزود که داعش اخيراً به ارتکاب شيوه هاي وحشيانه و بسيار فجيع در به قتل رساندن شهروندان در نينوا مرتکب شده است و اين مساله پس از آزادي بيجي، نشان دهنده فلاکت اين گروه و نزديک شدن آن به پايان کار خود است.

البياتي همچنين گفت گروه داعش که بويي از اسلام و انسانيت نبرده است، 2980 شهروند را از استان هاي صلاح الدين ، دياله ، کرکوک ،نينوا و الانبار ربوده است که از ميان آنان مي توان به نظاميان پايگاه اسپايکر اشاره کرد.

وي اظهار داشت که داعش با متهم کردن شهروندان به اتهامات بي اساس، عمليات کشتار جمعي را عليه آنان مرتکب مي شود و در گرفتن اعتراف هاي کذب از شهروندان و مخالفان ، همان شيوه هاي رژيم سرنگون شده بعث را به کار مي گيرد.

وزير حقوق بشر عراق گفت که اين وزارت خانه ، براي مطلع کردن جامعه بين الملل از اين جنايت ها که عليه اقشار مختلف جامعه عراق اعم از کرد، عرب و ترکمن صورت گرفته است، تلاش مي کند.

وي به تجاوز به زنان و فروش زنان ايزدي از سوي گروه تروريستي داعش اشاره کرد و گفت جنايت هاي کشتار جمعي عليه اقشار مختلف جامعه عراق صورت گرفته است.
نظرات بینندگان