arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۳ - ۱۱ تير ۱۳۹۴

درخواست وزیرصهیونیست از کشورهای ‎عربی

وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس خواست تا با اسرائیل ائتلاف کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : "آرییه درعی" وزیر اقتصاد اسرائیل گفت: اسرائیل و کشورهای عربی میانه رو باید از اتفاقاتی که دیروز در سینا اتفاق افتاد استفاده کرده و در زمینه تشکیل ائتلافی تحت عنوان مقابله با"تروریسم اسلامی" گام بردارند.

وی که در دیدار از شهرک‌های نزدیک به نوار غزه این سخنان را مطرح می‌کرد، گفت: فرصت بزرگی از ضربه محکمی که دیروز مصر در سینا دریافت کرد وجود دارد و اردن و مصر و کشورهای حوزه خلیج فارس باید ضرورت مشارکت با اسرائیل را درک کرده و سریعا در این مسیر گام بردارند.

افراد مسلح روز چهارشنبه به 5 ایست بازرسی ارتش و نیروهای پلیس مصر در جنوب شهر شیخ زوید واقع در شمال سینا حمله کردند که بر اثر آن 64 نظامی مصری کشته شدند.

منابع خبری مختلف آمار کشته‌های ارتش مصر را بین 30 تا 60 نفر اعلام کرده بودند.

این در حالی است که ارتش مصر با صدور بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد که 70 فرد مسلح به صورت همزمان به 5 مرکز ارتش در سینا حمله کردند و در این حمله 10 نظامی مصری کشته و زخمی و 22 تن از تروریست‌ها نیز کشته شدند.

در همین رابطه برخی منابع گزارش دادند که 40 فرد مسلح در درگیری با ارتش مصر در شیخ زوید واقع در شمال سینا به قتل رسیدند.

یک منبع امنیتی گفت که حملات علیه مقرهای ارتش در شمال سینا توسط 120 تروریست و با استفاده از خودروهای بمب گذاری شده و اسلحه سنگین انجام شد.

این منبع افزود که گروه های تروریستی مسلح از 3 خودروی بمب گذاری شده در حمله به نیروهای امنیتی در شمال سینا اعم از باشگاه افسران العریش، ایست بازرسی السدره و ابورفاعی در شیخ زوید استفاده کرد.

شبکه خبری الجزیره به نقل از منابع قبیله ای در این منطقه گزارش داد که افراد مسلح با استفاده از موشک های هدایت شونده کورنیت به تانک های ارتش مصر حمله کرده اند.

این منابع همچنین نوشتند که افراد مسلح با  استفاده از خودروهای بمب‌گذاری شده به کمین‌های ارتش مصر حمله کردند.

از سوی دیگر نیروهای امنیتی مصر 9 فرد را در شهر "6 اکتبر" در غرب قاهره کشتند.

منابع وابسته به اخوان المسلمین اعلام کردند که نیروهای امنیتی مصر در این اقدام تعدادی از سران گروه اخوان المسلمین از جمله "ناصر الحافی" از اعضای پارلمان را کشتند.

این منابع اعلام کرد که این افراد مسلح نبوده و هیچگونه درگیری با نیروهای امنیتی نداشته و در منزل حضور داشتند و "طاهر اسماعیل" و "عبدالرحیم محمد" نیز در بین کشته شدگان بودند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان