arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۰۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۸ - ۱۲ تير ۱۳۹۴

قتل عام ۹۷ تن در حمله بوکوحرام به شمال نیجریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شاهدان در شمال شرقی نیجریه روز پنجشنبه گفتند که تروریست های بوکوحرام دستکم 97 تن را در هنگام نماز در مسجدها یا در خانه هایشان در دهکده ای در این بخش از کشور آفریقایی نیجریه قتل عام کرده اند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از مایدوگوری، یکی از ساکنان دهکده کوکاوا که نام خود را کولو اعلام کرد، گفت: مهاجمان دستکم 97 تن را کشته اند.

یک ماهیگیر که شاهد حمله روز چهارشنبه تروریست ها بود نیز این آمار را تایید کرد.

سازمان های خدمات اضطراری نیجریه اعلام کردند که در حمله انتحاری روز یکشنبه یک مرد در حومه شهر مایدوگوری مرکز ایالت ناآرام بورنو در شمال شرقی نیجریه، دستکم 5 تن جان باختند و 10 تن دیگر نیز زخمی شدند.

همچنین یک افسر پلیس نیجریه چهارشنبه هفته گذشته گفت:در چند حمله تروریست های بوکوحرام به 2 دهکده در بخش های بیو و هاوول در ایالت بورنو در شمال شرقی نیجریه نیز دستکم 42 نفر قربانی شدند.

در این حمله که در نزدیکی بازار ماهی فروشان شهر مایدوگوری، از مراکز فعالیت گروه تروریستی بوکوحرام رخ داد، 50 نفر هم مجروح شدند.

دستکم 20 نفر نیز در حمله سه شنبه هفته گذشته یک زن انتحاری در نزدیکی ایستگاه اتوبوس شهر مایدوگوری مرکز ایالت بورنو در شمال شرقی نیجریه، کشته شدند.

منابع امنیتی نیجر نیز چهارشنبه هفته گذشته گفتند که در حمله شبانه تروریست های بوکوحرام به دهکده ای در جنوب این کشور، دستکم 5 تن جان خود را از دست دادند.

این حمله در پی تهاجم شبانه حدود یک هفته پیش این گروه تروریستی در منطقه ای نزدیک مرز نیجریه رخ داد که دستکم 38 قربانی گرفت.

یک منبع امنیتی دیگر نیجر نیز گفت: مهاجمان پس از حمله و کشتار ساکنان این روستا، آن را به آتش کشیدند.

بخش های جنوبی نیجر همجوار با خاک نیجریه به رغم تشکیل نیروی نظامی منطقه ای و عملیات آن علیه بوکوحرام در سال جاری میلادی شاهد ده ها حمله تروریستی بوده است.

دولت نیجریه در پی وقوع این حملات در این بخش از کشور، وضع اضطراری اعلام و بیش از 600 تن را به اتهام ارتباط با این گروه دستگیر کرده است.

تاکنون ده ها هزار نفر در عملیات گروه تروریستی بوکوحرام که از 6 سال پیش در نیجریه آغاز شده است، جان خود را از دست داده اند.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از دولت نیجریه خواست به زنان قربانی تجاوز جنسی اعضای گروه تروریستی بوکوحرام اجازه سقط جنین دهد.

گزارش سازمان عفو بین الملل نشان می دهد که دست کم 2 هزار زن و دختر جوان از ابتدای سال گذشته میلادی در نیجریه به دست گروه تروریستی بوکوحرام ربوده شده اند. ربودن 276 دختر محصل در آوریل 2014 یکی از خبرسازترین اقدامات بوکوحرام بود.

زید رعد الحسین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز چهارشنبه گفت: زنان و دختران پس از اسیر شدن به دست گروه تروریستی بوکوحرام ماه ها و سال ها برده های جنسی این گروه می شوند و به نام ازدواج مورد تعرض اعضای این گروه قرار می گیرند.

وی افزود: بسیاری از زنان نجات یافته از دست بوکوحرام اکنون باردار و تعداد زیادی از آن ها خواهان سقط جنین به ارث رسیده از تروریست های بوکوحرام هستند. منع این زنان از سقط جنین چیزی جز افزایش عذاب برای آن ها نخواهد داشت
نظرات بینندگان