arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۰ - ۱۲ تير ۱۳۹۴

اعلان همبستگی در شورای همکاری علیه داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیران امور داخلی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس روز جمعه متعهد شدند که در برابر حملات تروریستی گروه داعش علیه مسجدهای متعلق به شیعیان، موضع متحد و هماهنگی در پیش گیرند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از شهر کویت، وزیران کشور شورای همکاری در نشست اضطراری کویت که جمعه گذشته صحنه آخرین حمله انتحاری بود که 27 قربانی گرفت، این حملات را تهدیدی برای ثبات منطقه دانستند.

حدود 50 تن در حملات تروریستی 2 ماه گذشته به 3 مسجد شیعیان در عربستان و کویت جان خود را از دست داده و صدها تن دگر زخمی شده اند.

گروه تکفیری داعش که شیعیان را متهم به بدعت گذاری می کند، بارها آنها را در سراسر خاورمیانه هدف حملات انتحاری خود قرار داده است.

این وزیران بر اهمیت هماهنگی و همکاری در همه اقدامات و گام ها برای رویارویی با این پدیده وخیم جهانی تاکید کردند که تهدیدی برای امنیت و ثبات کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به شمار می رود.

شورای همکاری خلیج فارس افزون بر کویت و عربستان، شامل بحرین، عمان، قطر و امارات متحده عربی نیز می شود.

وزیران کشور شورای همکاری در بیانیه خود این حملات را اقدامات جنایتکارانه ای دانستند که ارتباطی با اسلام و ارزهای آن ندارند و خشونت و کشتار بی گناهان را محکوم کردند. هر چند که پیشنهاد تازه ای برای متوقف کردن این حملات مطرح نکردند.

در این بیانیه آمده است: هدف حملات تروریستی به اماکن برگزاری نماز و عبادت، ایجاد دشمنی و اختلاف، تضعیف امنیت و ترساندن و کشتار مردم بی گناه است.

شاهزاده محمد بن نایف ولی عهد و وزیر کشور عربستان و شیخ عبدالله بن ناصر آل ثانی نخست وزیر قطر در این نشست حضور داشتند.

مقام های بلندپایه کشورهای عضو شورای همکاری همچنین با کویت ابراز همدردی کردند که در جمعه گذشته صحنه شدیدترین حمله در تاریخ خود بود که افزون بر 27 کشته و 227 زخمی برجاگذاشت.
نظرات بینندگان